Bakalářská práce je zaměřena na kosmetický průmysl a řeší konkurenceschopnost produktů s příměsí ropných derivátů ve složení. Cílem práce je navrhnout doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti těchto produktů. V rámci řešení bylo použito metody spotřebitelského výzkumu, byly stanoveny jednotlivé hypotézy s následnou analýzou dat získaných z primárního výzkumu a došlo také k ověření stanovených hypotéz. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že většina respondentů má sice ponětí o možnosti výskytu ropy a ropných derivátů ve složení kosmetických produktů, ale i přesto by na základě tohoto zjištění své spotřebitelské chování upravili a dbali více na výběr kosmetiky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the competitiveness of products in the cosmetic industry, which in their composition contain petroleum derivatives. The aim of this work is to propose recommendations leading to improved competitiveness of these products. Within the solution, methods of consumer research were used, individual hypotheses determined with subsequent analysis of data obtained from primary research, and the established hypotheses were also verified. The research found out that most respondents had an idea the possibility of the presence of petroleum and its derivatives in the composition of cosmetic industry products, nevertheless based on this finding, respondents would adjust their consumer buying behavior and pay more attention to the composition of cosmetic products.
competitiveness, crude oil, petroleum derivative, cosmetic product, cosmetic industry
Rozsah průvodní práce
87 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na kosmetický průmysl a řeší konkurenceschopnost produktů s příměsí ropných derivátů ve složení. Cílem práce je navrhnout doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti těchto produktů. V rámci řešení bylo použito metody spotřebitelského výzkumu, byly stanoveny jednotlivé hypotézy s následnou analýzou dat získaných z primárního výzkumu a došlo také k ověření stanovených hypotéz. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že většina respondentů má sice ponětí o možnosti výskytu ropy a ropných derivátů ve složení kosmetických produktů, ale i přesto by na základě tohoto zjištění své spotřebitelské chování upravili a dbali více na výběr kosmetiky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the competitiveness of products in the cosmetic industry, which in their composition contain petroleum derivatives. The aim of this work is to propose recommendations leading to improved competitiveness of these products. Within the solution, methods of consumer research were used, individual hypotheses determined with subsequent analysis of data obtained from primary research, and the established hypotheses were also verified. The research found out that most respondents had an idea the possibility of the presence of petroleum and its derivatives in the composition of cosmetic industry products, nevertheless based on this finding, respondents would adjust their consumer buying behavior and pay more attention to the composition of cosmetic products.
competitiveness, crude oil, petroleum derivative, cosmetic product, cosmetic industry
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody pro zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se problematiky konkurenceschopnosti produktů s příměsí ropy v kosmetickém průmyslu.
II. Praktická část
Proveďte spotřebitelskou analýzu z oblasti kosmetických produktů a kosmetických produktů s příměsí ropy.
Navrhněte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti kosmetických produktů s příměsí ropy.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody pro zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se problematiky konkurenceschopnosti produktů s příměsí ropy v kosmetickém průmyslu.
II. Praktická část
Proveďte spotřebitelskou analýzu z oblasti kosmetických produktů a kosmetických produktů s příměsí ropy.
Navrhněte doporučení ke zvýšení konkurenceschopnosti kosmetických produktů s příměsí ropy.
Závěr
Seznam doporučené literatury
AGUILERA, Roberto F. a Marian RADETZKI. The price of oil. Cambridge: Cambridge University Press, 2016, 252 s. ISBN 978-11-075-2562-7.
GARNER, Carley. Komodity: úvod do investování na nejrychleji rostoucím trhu. Brno: BizBooks, 2014, 296 s. ISBN 978-80-265-0019-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. Knihovna světového managementu. ISBN 978-8072612512.
RÄHSE, Wilfried. Cosmetic creams: development, manufacture and marketing of effective skin care products [online]. Weinhein: Wiley-VCH, 2020. ISBN 978-35-278-1221-9.
Seznam doporučené literatury
AGUILERA, Roberto F. a Marian RADETZKI. The price of oil. Cambridge: Cambridge University Press, 2016, 252 s. ISBN 978-11-075-2562-7.
GARNER, Carley. Komodity: úvod do investování na nejrychleji rostoucím trhu. Brno: BizBooks, 2014, 296 s. ISBN 978-80-265-0019-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Přeložil Tomáš JUPPA, přeložil Martin MACHEK. Praha: Grada, 2013, 816 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. Knihovna světového managementu. ISBN 978-8072612512.
RÄHSE, Wilfried. Cosmetic creams: development, manufacture and marketing of effective skin care products [online]. Weinhein: Wiley-VCH, 2020. ISBN 978-35-278-1221-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Monika Horáková, Ph.D., hodnocení známkou: B
Oponent práce: doc. Ing. Zuzana Dohnalová, Ph.D. hodnocení známkou: B
Otázky vedoucího práce:
Co nejčastěji spotřebitelé zjišťují u složení kosmetických produktů? Zodpovězeno částečně
Jaké konkurenční strategie využívají mezinárodní a české firmy kosmetického průmyslu? Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
Z jakých zdrojů informací byla sestavena analýza SWOT? Zodpovězeno částečně
Může být takto sestavena analýza SWOT aplikovatelná plošně pro všechny firmy působící v kosmetickém průmyslu? Zodpovězeno částečně
Jaký je vztah mezi cenovou hladinou kosmetických produktů a disponibilním příjmem spotřebitelů? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
doc. Mgr. Jan Kramoliš, Ph.D., Proč práce není více zacílená na ropu? Zodpovězeno částečně
doc. Ing. Roman Zámečník, PhD., Kolik respondentů se účastnilo dotazníkového šetření? Zodpovězeno částečně
Ing. Janka Vydrová, Ph.D., Máte vyčíslené náklady k jednotlivým návrhům? Zodpovězeno částečně