Tato bakalářská práce analyzuje a vyhodnocuje spotřebitelské chování zákaznic v segmentu kosmetických produktů. Podrobněji je zaměřena na jednotlivé faktory, které toto spotřebitelské chování ovlivňují. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy spojené s tématem spotřebitelského chování. Praktická část se skládá ze dvou metod výzkumného šetření. První částí je kvalitativní výzkum, který byl realizován pomocí polostrukturovaných individuálních rozhovorů. Druhá část obsahuje kvantitativní šetření, které bylo pro-vedeno formou elektronických dotazníků. V závěru práce jsou navržena doporučení pro značku Tarani, která vyplynula z výsledků výzkumného šetření a jsou zde také zodpovězené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes and evaluates the consumer behavior of customers in the segment of cosmetic products. It focuses in more detail on the individual factors that in-fluence this consumer behavior. The theoretical part explains the concepts associated with the topic of consumer behavior. The practical part consists of two research methods. The first part is qualitative research, which was carried out using semi-structured individual interviews. The second part contains a quantitative survey, which was conducted in the form of electronic questionnaires. At the end of the work, recommendations for the Tarani brand are proposed, which resulted from the results of the research survey, and there are also answered research questions.
Klíčová slova
spotřebitelské chování, rozhodovací proces, kosmetické produkty, sociální sítě, značka Tarani.
Klíčová slova v angličtině
consumer behaviour, decision making process, cosmetic products, social media, Tarani brand
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce analyzuje a vyhodnocuje spotřebitelské chování zákaznic v segmentu kosmetických produktů. Podrobněji je zaměřena na jednotlivé faktory, které toto spotřebitelské chování ovlivňují. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy spojené s tématem spotřebitelského chování. Praktická část se skládá ze dvou metod výzkumného šetření. První částí je kvalitativní výzkum, který byl realizován pomocí polostrukturovaných individuálních rozhovorů. Druhá část obsahuje kvantitativní šetření, které bylo pro-vedeno formou elektronických dotazníků. V závěru práce jsou navržena doporučení pro značku Tarani, která vyplynula z výsledků výzkumného šetření a jsou zde také zodpovězené výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes and evaluates the consumer behavior of customers in the segment of cosmetic products. It focuses in more detail on the individual factors that in-fluence this consumer behavior. The theoretical part explains the concepts associated with the topic of consumer behavior. The practical part consists of two research methods. The first part is qualitative research, which was carried out using semi-structured individual interviews. The second part contains a quantitative survey, which was conducted in the form of electronic questionnaires. At the end of the work, recommendations for the Tarani brand are proposed, which resulted from the results of the research survey, and there are also answered research questions.
Klíčová slova
spotřebitelské chování, rozhodovací proces, kosmetické produkty, sociální sítě, značka Tarani.
Klíčová slova v angličtině
consumer behaviour, decision making process, cosmetic products, social media, Tarani brand
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k danému tématu.
2. Stanovte cíle, metody a určete výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte analýzu chování spotřebitelů při nákupu kosmetických produktů na trhu v ČR dle vybrané cílové skupiny.
4. Proveďte výzkumná šetření dle zvolených metod.
5. Na základě teoretických poznatků a výsledků analýz navrhněte doporučení pro firmu TARANI při prodeji jejich sortimentu kosmetických produktů na trhu v ČR.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k danému tématu.
2. Stanovte cíle, metody a určete výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte analýzu chování spotřebitelů při nákupu kosmetických produktů na trhu v ČR dle vybrané cílové skupiny.
4. Proveďte výzkumná šetření dle zvolených metod.
5. Na základě teoretických poznatků a výsledků analýz navrhněte doporučení pro firmu TARANI při prodeji jejich sortimentu kosmetických produktů na trhu v ČR.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2017. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zbožíaslužeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 206 s. Verbum. ISBN 978-80-87500-90-3.
KARLÍČEK, Miroslav, 2013. Základy marketingu. Praha: Grada, 256 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOUDELKA, Jan, 2010. Spotřební chování. Praha: Oeconomica, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
PILÍK, Michal, 2013. Internet and its influence on consumer buying behaviour in the Czech Republic. Praha: Linde Praha, 122 s. Monografie (Linde). ISBN 978-807-2019-366.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert (Grada). ISBN 9788027102068.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2017. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zbožíaslužeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 206 s. Verbum. ISBN 978-80-87500-90-3.
KARLÍČEK, Miroslav, 2013. Základy marketingu. Praha: Grada, 256 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOUDELKA, Jan, 2010. Spotřební chování. Praha: Oeconomica, 158 s. ISBN 978-80-245-1698-1.
PILÍK, Michal, 2013. Internet and its influence on consumer buying behaviour in the Czech Republic. Praha: Linde Praha, 122 s. Monografie (Linde). ISBN 978-807-2019-366.
TAHAL, Radek, 2017. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 261 s. Expert (Grada). ISBN 9788027102068.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2011. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 356 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Soukalová) ve svém posudku položila jednu otázku:
Jakým způsobem jste vybírala výzkumné vzorky?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Vysekalová):
1. Jaký je rozdíl mezi polostrukturovaným rozhovorem a strukturovaným rozhovorem? Jaký typ rozhovoru jste využila ve Vašem výzkumu?