Předkládaná práce se zabývá vzděláváním dospělých osob ve výkonu trestu odnětí svobody. V rámci teoretické části bude pozornost nejprve zaměřena na penitenciární péči, dále bude zmíněna problematika vzdělávání odsouzených, motivace odsouzených ve výkonu trestu a penitenciární zacházení s odsouzenými. V rámci průzkumné části bakalářské práce se bude zjišťovat reálný zájem odsouzených o možnost se vzdělávat během výkonu trestu odnětí svobody. Hlavním výzkumným cílem bude zjistit, zda a v jaké míře jsou odsouzení motivováni ke vzdělávání, jaké je zastoupení jednotlivých druhů motivace ke vzdělávání a zda existuje souvislost mezi sociodemografickými charakteristikami a některými druhy motivace.
Anotace v angličtině
The presented work deals with the education of adults in the execution of imprisonment. In the theoretical part, attention will first be focused on penitentiary care, then the issue of education of convicts, motivation of convicts in prison and penitentiary treatment of convicts will be mentioned. Within the exploratory part of the bachelor´s thesis, the real interest of convicts in the possibility of education during the execution of a custodial sentence will be ascertained. The main research goal will be to find out whether and to what extent convicts are motivated to learn, what is the representation of individual types of motivation for education and whether there is a connection between socio-demographic characteristics and some types of motivation.
Klíčová slova
Odsouzené osoby, vzdělání, trest odnětí svobody, vězení, vězeňská služba
Klíčová slova v angličtině
Convicted persons, education, imprisonment, prison, prison service
Rozsah průvodní práce
71 s. (110 348 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná práce se zabývá vzděláváním dospělých osob ve výkonu trestu odnětí svobody. V rámci teoretické části bude pozornost nejprve zaměřena na penitenciární péči, dále bude zmíněna problematika vzdělávání odsouzených, motivace odsouzených ve výkonu trestu a penitenciární zacházení s odsouzenými. V rámci průzkumné části bakalářské práce se bude zjišťovat reálný zájem odsouzených o možnost se vzdělávat během výkonu trestu odnětí svobody. Hlavním výzkumným cílem bude zjistit, zda a v jaké míře jsou odsouzení motivováni ke vzdělávání, jaké je zastoupení jednotlivých druhů motivace ke vzdělávání a zda existuje souvislost mezi sociodemografickými charakteristikami a některými druhy motivace.
Anotace v angličtině
The presented work deals with the education of adults in the execution of imprisonment. In the theoretical part, attention will first be focused on penitentiary care, then the issue of education of convicts, motivation of convicts in prison and penitentiary treatment of convicts will be mentioned. Within the exploratory part of the bachelor´s thesis, the real interest of convicts in the possibility of education during the execution of a custodial sentence will be ascertained. The main research goal will be to find out whether and to what extent convicts are motivated to learn, what is the representation of individual types of motivation for education and whether there is a connection between socio-demographic characteristics and some types of motivation.
Klíčová slova
Odsouzené osoby, vzdělání, trest odnětí svobody, vězení, vězeňská služba
Klíčová slova v angličtině
Convicted persons, education, imprisonment, prison, prison service
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, specifik vzdělávání odsouzených a prostředí vězeňských institucí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, specifik vzdělávání odsouzených a prostředí vězeňských institucí.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BIEDERMANOVÁ, Eva a Michal PETRAS, 2011. Možnosti a problémy resocializace vězňů, účinnost programů zacházení. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci. Studie (Institut pro kriminologii a sociální prevenci). ISBN 978-80-7338-115-8.
ČERNÍKOVÁ, Vratislava a Vojtěch SEDLÁČEK, 2002. Základy penologie pro policisty. Praha: Vydavatelství Policejní akademie České republiky. ISBN 80-7251-104-1.
HÁLA, Jaroslav, 2005. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN 80-86708-05-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MAŘÁDEK, Vladimír, 2005. Vězeňství. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta. ISBN 80-7368-002-5.
Seznam doporučené literatury
BIEDERMANOVÁ, Eva a Michal PETRAS, 2011. Možnosti a problémy resocializace vězňů, účinnost programů zacházení. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci. Studie (Institut pro kriminologii a sociální prevenci). ISBN 978-80-7338-115-8.
ČERNÍKOVÁ, Vratislava a Vojtěch SEDLÁČEK, 2002. Základy penologie pro policisty. Praha: Vydavatelství Policejní akademie České republiky. ISBN 80-7251-104-1.
HÁLA, Jaroslav, 2005. Úvod do teorie a praxe vězeňství. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií. ISBN 80-86708-05-5.
CHRÁSKA, Miroslav, 2016. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
MAŘÁDEK, Vladimír, 2005. Vězeňství. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Pedagogická fakulta. ISBN 80-7368-002-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
doc Haburajová Ilavská diskutovala možnosti vzdělávání v penitenciární péči.