Bakalářská práce je zaměřena na problematiku přechodu jedinců s mentálním postižením z dětského domova do chráněného bydlení. Práce popisuje legislativu ústavní výchovy a chráněného bydlení. Dále se zaměřuje na mentální postižení a přibližuje profesi nejen sociálního pedagoga, ale taky pracovníka v sociálních službách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of transition of individuals with mental disabilities from children's homes to sheltered housing. The thesis describes the legislation of institutional education and sheltered housing. It also focuses on mental disabilities and approaching the profession of not only a social pedagogue, but also a worker in social services.
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku přechodu jedinců s mentálním postižením z dětského domova do chráněného bydlení. Práce popisuje legislativu ústavní výchovy a chráněného bydlení. Dále se zaměřuje na mentální postižení a přibližuje profesi nejen sociálního pedagoga, ale taky pracovníka v sociálních službách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the issue of transition of individuals with mental disabilities from children's homes to sheltered housing. The thesis describes the legislation of institutional education and sheltered housing. It also focuses on mental disabilities and approaching the profession of not only a social pedagogue, but also a worker in social services.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mentálního postižení, ústavní výchovy a sociální služby chráněné bydlení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti mentálního postižení, ústavní výchovy a sociální služby chráněné bydlení.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaného rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich, 2011. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál. ISBN 9788026200413.
MÜLLER, Oldřich, 2001. Lehká mentální retardace v pedagogickopsychologickém kontextu. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 8024402076.
SEKERA, Ondřej, 2009. Identifikace profesních aktivit vychovatelů výchovných ústavů a dětských domovů. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 9788073687281.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 9788026206446.
VIDEBECK, Sheila, 2020. Psychiatric-mental health nursing. Philadelphia: Wolters Kluwer. ISBN 978-1-975116-37-8.
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, Oldřich, 2011. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. Praha: Portál. ISBN 9788026200413.
MÜLLER, Oldřich, 2001. Lehká mentální retardace v pedagogickopsychologickém kontextu. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 8024402076.
SEKERA, Ondřej, 2009. Identifikace profesních aktivit vychovatelů výchovných ústavů a dětských domovů. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě. ISBN 9788073687281.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 9788026206446.
VIDEBECK, Sheila, 2020. Psychiatric-mental health nursing. Philadelphia: Wolters Kluwer. ISBN 978-1-975116-37-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její strukturu. Seznámila komisi s designem výzkumu. Následně popsala nejdůležitější výsledky výzkumu. Studentka odpověděla na otázky vedoucího i oponenta bakalářské práce. Proběhla diskuse.
dr. Skarupská komentovala limitní diskusi a nedostatečné ukončení praktické části.