Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti Lázní Slatinice. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se čerpá z české a anglické literatury a věnuje se historii lázní a lázeňství ve světě i v České republice, lázeňským službám, lázeňským procedurám a analýzou konkurenceschopnosti. V praktické části jsou představeny Lázně Slatinice a tři konkurenční lázně v Olomouckém kraji. K porovnání konkurenceschopnosti lázní byly použity benchmarking, analýza SLEPTE, SWOT analýza a marketingový mix.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the competitiveness of Lázně Slatinice. The bachelor thesis is divided into two parts: the theoretical and practical part. The theoretical part draws on czech and english literature and deals with the history of spas and spa in the world and in the Czech Republic, spa services, spa procedures and competitiveness analysis. The practical parrt presents Lázně Slatinice and three competing spas in the Olomouc region. Benchmarking, SLEPTE analysis, SWOT analysis and Marketing mix were used to compare the competitiveness of the spa.
Bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenceschopnosti Lázní Slatinice. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se čerpá z české a anglické literatury a věnuje se historii lázní a lázeňství ve světě i v České republice, lázeňským službám, lázeňským procedurám a analýzou konkurenceschopnosti. V praktické části jsou představeny Lázně Slatinice a tři konkurenční lázně v Olomouckém kraji. K porovnání konkurenceschopnosti lázní byly použity benchmarking, analýza SLEPTE, SWOT analýza a marketingový mix.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the competitiveness of Lázně Slatinice. The bachelor thesis is divided into two parts: the theoretical and practical part. The theoretical part draws on czech and english literature and deals with the history of spas and spa in the world and in the Czech Republic, spa services, spa procedures and competitiveness analysis. The practical parrt presents Lázně Slatinice and three competing spas in the Olomouc region. Benchmarking, SLEPTE analysis, SWOT analysis and Marketing mix were used to compare the competitiveness of the spa.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši o problematice konkurenceschopnosti a nabízených služeb.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav poskytovaných služeb v Lázních Slatinice.
Navrhněte doporučení vztahující se ke zvýšení konkurenceschopnosti lázní.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši o problematice konkurenceschopnosti a nabízených služeb.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav poskytovaných služeb v Lázních Slatinice.
Navrhněte doporučení vztahující se ke zvýšení konkurenceschopnosti lázní.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ELIAŠOVÁ, Darina. Spa & wellness services: (details about the subject and its content). Ed. 1st. Brno: College of Business and Hotel Management, 2014. ISBN 978-80-87300-54-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ, Petr JANEČEK a Jan TLUČHOŘ. Lázeňství: management a marketing. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-2461-9.
TŘÍSKALA, Zdeněk a Dobroslava JANDOVÁ. Medicína přírodních léčivých zdrojů: minerální vody. Praha: Grada Publishing, 2019, 207 s. ISBN 978-80-271-2297-4.
WIRTZ, Jochen a Christopher H. LOVELOCK. Services marketing: people, technology, strategy. Eighth edition. New Jersey: World Scientific, 2016, 783 s. ISBN 978-19-446-5901-1.
ZEMAN, Lubomír a Pavel ZATLOUKAL. Slavné lázně Čech, Moravy a Slezska. Praha: Foibos Books, 2014. ISBN 978-80-87073-79-7.
Seznam doporučené literatury
ELIAŠOVÁ, Darina. Spa & wellness services: (details about the subject and its content). Ed. 1st. Brno: College of Business and Hotel Management, 2014. ISBN 978-80-87300-54-1.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, Eliška VILDOVÁ, Petr JANEČEK a Jan TLUČHOŘ. Lázeňství: management a marketing. Praha: Grada Publishing, 2019. Expert. ISBN 978-80-271-2461-9.
TŘÍSKALA, Zdeněk a Dobroslava JANDOVÁ. Medicína přírodních léčivých zdrojů: minerální vody. Praha: Grada Publishing, 2019, 207 s. ISBN 978-80-271-2297-4.
WIRTZ, Jochen a Christopher H. LOVELOCK. Services marketing: people, technology, strategy. Eighth edition. New Jersey: World Scientific, 2016, 783 s. ISBN 978-19-446-5901-1.
ZEMAN, Lubomír a Pavel ZATLOUKAL. Slavné lázně Čech, Moravy a Slezska. Praha: Foibos Books, 2014. ISBN 978-80-87073-79-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Josef Kubík, CSc., hodnocení známkou: B
Oponent práce: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D., hodnocení známkou: E
Otázky vedoucího práce:
Jak mohou Lázně Slatinice zlepšit své postavení na trhu lázní Olomouckého kraje? Nezodpovězeno
Jak by bylo možné zlepšit dopravní obslužnost těchto lázní s krajským městem Olomouc? Nezodpovězeno
Kterou konkrétní službu těchto lázní považujete za nejvíce reprezentativní ve srovnání s konkurencí? Nezodpovězeno
Otázky oponenta práce:
Jakým způsobem lze charakterizovat společnost Lázně Slatinice a. s. na základě růstové strategie podle Ansoffa, dle Porterovy generické strategie a podle Kotlerovy strategie prostřednictvím velikosti tržního podílu? Jakým způsobem lze prezentovat vybranou společnost dle analýzy McKinsey a dle analýzy STP? Nezodpovězeno
Jaká by byla ekonomická náročnost navrhovaných doporučení pro společnost Lázně Slatinice a. s.? Nezodpovězeno