Zaměřením bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného sklářského podniku, který sídlí v Kyjově. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Za primární cíl teoretické části je kladena literární rešerše oblasti konkurence a konkurenceschopnosti. Teoretická část se dále zabývá vybranými metodami (7S McKinsey, Benchmarking, Pest analýza, Porterův model a SWOT analýza), které budou použity pro analýzu konkurenceschopnosti dané společnosti. Praktická část představuje zkoumaný podnik Vetropack Moravia Glass a.s. a jeho konkurenty. Dále je zde aplikována situační analýza, a to pomocí zvolených metod. Kladený cíl praktické části je navrhnout sérii doporučení, jejíž aplikací by vybraná společnost zlepšila svou současnou konkurenční pozici.
Anotace v angličtině
The focus of the bachelor thesis is an analysis of the competitiveness of a selected glass company, which is based in Kyjov. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The primary goal of the theoretical part is a literature search in the field of competition and competitiveness. The theoretical part also deals with selected methods (7S McKinsey, Benchmarking, Pest analysis, Porter's model and SWOT analysis), which will be used for an analysis of the competitiveness of the company. The practical part presents the examined company Vetropack Moravia Glass a.s. and its competitors. Furthermore, situational analysis is applied here, using selected methods. The aim of the practical part is to propose a series of recommendations, the application of which would improve the current competitive position of the selected company.
Zaměřením bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti vybraného sklářského podniku, který sídlí v Kyjově. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Za primární cíl teoretické části je kladena literární rešerše oblasti konkurence a konkurenceschopnosti. Teoretická část se dále zabývá vybranými metodami (7S McKinsey, Benchmarking, Pest analýza, Porterův model a SWOT analýza), které budou použity pro analýzu konkurenceschopnosti dané společnosti. Praktická část představuje zkoumaný podnik Vetropack Moravia Glass a.s. a jeho konkurenty. Dále je zde aplikována situační analýza, a to pomocí zvolených metod. Kladený cíl praktické části je navrhnout sérii doporučení, jejíž aplikací by vybraná společnost zlepšila svou současnou konkurenční pozici.
Anotace v angličtině
The focus of the bachelor thesis is an analysis of the competitiveness of a selected glass company, which is based in Kyjov. The bachelor thesis is divided into theoretical and practical part. The primary goal of the theoretical part is a literature search in the field of competition and competitiveness. The theoretical part also deals with selected methods (7S McKinsey, Benchmarking, Pest analysis, Porter's model and SWOT analysis), which will be used for an analysis of the competitiveness of the company. The practical part presents the examined company Vetropack Moravia Glass a.s. and its competitors. Furthermore, situational analysis is applied here, using selected methods. The aim of the practical part is to propose a series of recommendations, the application of which would improve the current competitive position of the selected company.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na oblast konkurenceschopnosti ve vybrané společnosti.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Navrhněte doporučení na základě analýzy ke zlepšení současné konkurenční pozice vybrané společnosti na trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zaměřenou na oblast konkurenceschopnosti ve vybrané společnosti.
II. Praktická část
Proveďte analýzu konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Navrhněte doporučení na základě analýzy ke zlepšení současné konkurenční pozice vybrané společnosti na trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Leoš. Sami v moři konkurence. Praha: Albatros Media, 2019, 216 s. ISBN 978-80-265-0859-5.
CALDWELL, Cam a Verl ANDERSON. Competitive advantage: Strategies, management and performance. New York: Nova Science Publishers, 2017, 249 s. ISBN 978-1-53612-205-3.
FOTR, Jiří, Emil VACÍK, Miroslav ŠPAČEK a Ivan SOUČEK. Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada Publishing, 2017, 318 s. Expert. ISBN 978-80-2710-434-5.
GODIN, Seth. This is marketing. New York: Portfolio, 2018, 288 s. ISBN 978-0525540830.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.
Seznam doporučené literatury
BÁRTA, Leoš. Sami v moři konkurence. Praha: Albatros Media, 2019, 216 s. ISBN 978-80-265-0859-5.
CALDWELL, Cam a Verl ANDERSON. Competitive advantage: Strategies, management and performance. New York: Nova Science Publishers, 2017, 249 s. ISBN 978-1-53612-205-3.
FOTR, Jiří, Emil VACÍK, Miroslav ŠPAČEK a Ivan SOUČEK. Úspěšná realizace strategie a strategického plánu. Praha: Grada Publishing, 2017, 318 s. Expert. ISBN 978-80-2710-434-5.
GODIN, Seth. This is marketing. New York: Portfolio, 2018, 288 s. ISBN 978-0525540830.
PAULOVČÁKOVÁ, Lucie. Marketing: přístup k marketingovému řízení. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2015, 288 s. ISBN 978-80-7452-117-1.
Přílohy volně vložené
2 tabulky
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Michael Fafílek, hodnocení známkou: B
Oponent práce: Ing. Petra Barešová, MSc., Ph.D., hodnocení známkou: C
Otázky vedoucího práce:
Jak může spokojenost zaměstnanců vést ke zlepšení konkurenceschopnosti vybrané společnosti? Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
Konzultovala jste navrhovaná řešení se společností? Zodpovězeno částečně
Které navrhované řešení podle Vás přinese největší konkurenční výhodu pro vybranou společnost? Zodpovězeno částečně
Na základě čeho jste navrhla řešení pro cílovou skupinu vinařů? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
Ing. Janka Vydrová, Ph.D., Jak byly nastaveny váhy u benchmarkingu? Zodpovězeno částečně