Bakalářská práce pojednává o analýze zátěžových situací, které mohou působit na běžné pracovníky ve dvou odděleních společnosti EG.D. Práce je rozdělena na dvě části. První polovina práce je teoretická a druhá praktická. V teoretické časti je pozornost zaměřena na informacemi týkající se zátěže a zátěžových situacích jako takových. V praktické části je představena firma a provedena interpretace výsledků dotazníkové šetření, které bylo prováděno ve zmiňované firmě. V závěru bylo sepsáno doporučení možných zlepšení, které by firma mohla zavést.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of stressful situations that can affect ordinary workers in two departments of EG.D. The thesis is divided into two parts. The first half of the thesis is theoretical and the second half is practical. In the theoretical part, the focus is on information related to stress and stress situations as such. In the practical part, at the beginning, the company is introduced, the interpretation of the results of the questionnaire survey conducted in the mentioned company is made. Finally, recommendations for possible improvements that the firm could implement were written.
Bakalářská práce pojednává o analýze zátěžových situací, které mohou působit na běžné pracovníky ve dvou odděleních společnosti EG.D. Práce je rozdělena na dvě části. První polovina práce je teoretická a druhá praktická. V teoretické časti je pozornost zaměřena na informacemi týkající se zátěže a zátěžových situacích jako takových. V praktické části je představena firma a provedena interpretace výsledků dotazníkové šetření, které bylo prováděno ve zmiňované firmě. V závěru bylo sepsáno doporučení možných zlepšení, které by firma mohla zavést.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of stressful situations that can affect ordinary workers in two departments of EG.D. The thesis is divided into two parts. The first half of the thesis is theoretical and the second half is practical. In the theoretical part, the focus is on information related to stress and stress situations as such. In the practical part, at the beginning, the company is introduced, the interpretation of the results of the questionnaire survey conducted in the mentioned company is made. Finally, recommendations for possible improvements that the firm could implement were written.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši související s odbornou problematikou zátěžových situací.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost EG.D, a.s.
Analyzujte současný stav zvládání zátěžových situací zaměstnanců firmy.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte pro vybranou společnost vhodná doporučení, která povedou ke zlepšení zvládání zátěžových situací jejich zaměstnanců.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši související s odbornou problematikou zátěžových situací.
II. Praktická část
Charakterizujte společnost EG.D, a.s.
Analyzujte současný stav zvládání zátěžových situací zaměstnanců firmy.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte pro vybranou společnost vhodná doporučení, která povedou ke zlepšení zvládání zátěžových situací jejich zaměstnanců.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva a Daniela PAUKNEROVÁ. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Management Press, 2015, 413 s. ISBN 978-80-7261-381-6.
MCINTOSH, Diane, Jonathan HOROWITZ a Meghan KAYE. Stress the psychology of managing pressure. London: Dorling Kindersley Limited, 2018, 224 s. ISBN 978-0-2412-8627-2.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. Psyché (Grada), 2017, 362 s. ISBN 978-802-4756-462.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016, 179 s. ISBN 978-808-8163-008.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva a Daniela PAUKNEROVÁ. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení, efektivní životní styl. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Management Press, 2015, 413 s. ISBN 978-80-7261-381-6.
MCINTOSH, Diane, Jonathan HOROWITZ a Meghan KAYE. Stress the psychology of managing pressure. London: Dorling Kindersley Limited, 2018, 224 s. ISBN 978-0-2412-8627-2.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. Psyché (Grada), 2017, 362 s. ISBN 978-802-4756-462.
PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016, 179 s. ISBN 978-808-8163-008.
Přílohy volně vložené
Bez příloh
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. PhDr. Dana Linhartová, CSc., . hodnocení známkou: D
Oponent práce: doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc., hodnocení známkou: C
Otázky vedoucího práce:
Vysvětlete metodický postup vyhodnocování výzkumných dat u jednotlivých typů otázek dotazníku, Zodpovězeno částečně
Doložte v rámci obhajoby své BP optimální podobu Vašich výsledkových tabulek, které jsou uvedeny v Příloze P II Vaší bakalářské práce, Zodpovězeno částečně
Jak bude naloženo s doporučeními ke zmínění dopadu stresorů ve Vámi vybrané společnosti, které uvádíte v Kapitole 12 Vaší bakalářské práce? Zodpovězeno částečně
Otázky oponenta práce:
Na str. 14 uvádíte, že Válková (2012), popisuje tři základní situace, podle kterých dělí zátěžové situace. V dalším textu uvádíte jen dvě situace, frustrační a stresovou, jaká je ta třetí? Proč ji neuvádíte? S jakým dělením zátěžových situací dále ve své BP pracujete? Zodpovězeno částečně
V kap. 5, Prevence negativních dopadů zátěže, uvádíte tři způsoby prevence dopadů zátěže, životní styl, relaxace a meditace. Proč právě tyto tři, existují ještě další způsoby prevence dopadů zátěže? Zodpovězeno částečně
V kap. 12, Doporučení ke zmírnění dopadů stresorů na zaměstnance, uvádíte podle výsledků analýzy řadu doporučení. Doporučení týkající se prevence negativních dopadů zátěže (životní styl, relaxace, meditace) neuvádíte. Možná by v rámci podpory osobního rozvoje pracovníků (školení, vzdělávací kurzy) mohlo být takové opatření zajímavé? Co o tom soudíte? Měl jste možnost svá doporučení projednat s vedením NL a BL? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
Mgr. Eva Kolářová, Ph.D., O jaké benefity se v rámci firmy jedná? Zodpovězeno částečně