Cílem bakalářské práce je zanalyzovat nákupní chování matek a faktory, které matky ovlivňují při nákupu dětského oblečení prostřednictvím internetu. Teoretická část se zabývá nakupováním na internetu, jejich výhodami či nevýhodami a také trendy pro rok 2022. Dále se věnuje definování spotřebitelského chování, nákupního chování a také faktorů ovlivňující tato chování. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření a na zpracování návrhů a doporučení e-shopům s dětským oblečením. Dotazník byl vytvořen v Google formuláři a rozeslán pomocí Facebooku.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze mothers' buying behavior and factors influencing mothers when buying children's clothes via Internet. The theoretical part deals with buying via Internet, its benefits and disadvantages and trends for 2022. In this part the consumers' behavior, buying behavior and factors influencing consumers' and buying behavior are defined. The empirical part focuses on evaluation of results of the questionnaire and advice to children's clothes e-shops. The questionnaire was made in Google form and it was send out via Facebook.com.
Klíčová slova
spotřebitelské chování, nákupní chování, nakupování na internetu, digitální zákazník, internetový obchod, kupní rozhodovací proces
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, buying behavior, online shopping, digital customer, e-shop, purchasing decision process
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zanalyzovat nákupní chování matek a faktory, které matky ovlivňují při nákupu dětského oblečení prostřednictvím internetu. Teoretická část se zabývá nakupováním na internetu, jejich výhodami či nevýhodami a také trendy pro rok 2022. Dále se věnuje definování spotřebitelského chování, nákupního chování a také faktorů ovlivňující tato chování. Praktická část je zaměřena na vyhodnocení dotazníkového šetření a na zpracování návrhů a doporučení e-shopům s dětským oblečením. Dotazník byl vytvořen v Google formuláři a rozeslán pomocí Facebooku.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze mothers' buying behavior and factors influencing mothers when buying children's clothes via Internet. The theoretical part deals with buying via Internet, its benefits and disadvantages and trends for 2022. In this part the consumers' behavior, buying behavior and factors influencing consumers' and buying behavior are defined. The empirical part focuses on evaluation of results of the questionnaire and advice to children's clothes e-shops. The questionnaire was made in Google form and it was send out via Facebook.com.
Klíčová slova
spotřebitelské chování, nákupní chování, nakupování na internetu, digitální zákazník, internetový obchod, kupní rozhodovací proces
Klíčová slova v angličtině
consumer behavior, buying behavior, online shopping, digital customer, e-shop, purchasing decision process
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se nakupování přes internet a faktorů, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na internetu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu nákupního chování matek při nákupu dětského oblečení na internetu.
Na základě dat zhodnoťte aktuální situaci a navrhněte doporučení pro internetové obchody s dětským oblečením.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se nakupování přes internet a faktorů, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na internetu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu nákupního chování matek při nákupu dětského oblečení na internetu.
Na základě dat zhodnoťte aktuální situaci a navrhněte doporučení pro internetové obchody s dětským oblečením.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017, 206 s. ISBN 978-80-8750-090-3.
KINGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 2nd ed. London: KoganPage, 2019, 364 s. ISBN 978-0749-484-22-4.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16th ed. Boston: Pearson, 2016, 731 s. ISBN 978-1292092485.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H. Beck, 2018, 354 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-2473-528-3.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Spotřebitelské typologie: nákupní chování na trzích zboží a služeb 2015. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2017, 206 s. ISBN 978-80-8750-090-3.
KINGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. 2nd ed. London: KoganPage, 2019, 364 s. ISBN 978-0749-484-22-4.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16th ed. Boston: Pearson, 2016, 731 s. ISBN 978-1292092485.
KOUDELKA, Jan. Spotřebitelé a marketing. Praha: C.H. Beck, 2018, 354 s. ISBN 978-80-7400-693-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011, 356 s. ISBN 978-80-2473-528-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D. – známka: B.
Jaké největší překážce by musela osoba, která by si chtěla založit e-shop s dětským oblečením, v dnešní době čelit? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Petra Barešová, MSc, Ph.D. – známka: B.
Které navrhované řešení podle Vás je nejdůležitější? Zodpovězeno zcela.
Otázky komise:
Doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Hovoříte o tom, že hypotéza se potvrzuje, což není zcela přesné. Jaký výraz by v tomto případě byl správný? Zodpovězeno částečně. Ing. Martin Mikeska, Ph.D.: Měl jsem pocit, že cílíte na zákazníky citlivé na cenu. Ale jaktože tyto maminky nakupují všechno zcela nové? Zodpovězeno zcela.