Bakalářská práce se zabývá Systematickou podporou a pomocí pověřených osob očima pěstounů. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá problematikou náhradní rodinné péče, především pak její nejvíce využívanou formou, pěstounskou péčí. Představuje institut doprovázení, doprovázející organizace a jejich činnost. Cílem druhé části je porozumět zkušenosti pěstounů s doprovázejícími organizacemi, které jim poskytují podporu a pomoc. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s pěstouny a zpracována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Systematic support and assistance of authorized persons through the eyes of foster parents. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of substitute family care, especially its most used form, foster care. It represents the institute of accompaniment, accompanying organizations and their activities. The target of the second part is to understand the experience of foster parents with accompanying organizations that provide them with support and assistance. The data was obtained through interviews with foster parents and processed using interpretive phenomenological analysis.
substitute family care, foster care, foster parent, accompanying organisations, Interpretive phenomenological analysis, qualitatitve research
Rozsah průvodní práce
82 s. (145 325 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá Systematickou podporou a pomocí pověřených osob očima pěstounů. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá problematikou náhradní rodinné péče, především pak její nejvíce využívanou formou, pěstounskou péčí. Představuje institut doprovázení, doprovázející organizace a jejich činnost. Cílem druhé části je porozumět zkušenosti pěstounů s doprovázejícími organizacemi, které jim poskytují podporu a pomoc. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s pěstouny a zpracována pomocí interpretativní fenomenologické analýzy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with Systematic support and assistance of authorized persons through the eyes of foster parents. The thesis is divided into two parts, a theoretical and a practical part. The theoretical part deals with the issue of substitute family care, especially its most used form, foster care. It represents the institute of accompaniment, accompanying organizations and their activities. The target of the second part is to understand the experience of foster parents with accompanying organizations that provide them with support and assistance. The data was obtained through interviews with foster parents and processed using interpretive phenomenological analysis.
substitute family care, foster care, foster parent, accompanying organisations, Interpretive phenomenological analysis, qualitatitve research
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální práce, sociálně právní ochrany dětí a pěstounské péče. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury. Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociální práce, sociálně právní ochrany dětí a pěstounské péče. Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému. Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANKOVSKÝ, Jiří, 2018. Etika pro pomáhající profese. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7553-414-9.
KOLEKTIV AUTORŮ, 2007. Pěstouni mají právo na služby. Praha: Rozum a cit, o. s.
KOLEKTIV AUTORŮ, 2018. Dobrý pěstoun: náhradní rodinná péče v ČR. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR. ISBN 978-80-907053-2-6.
ŠKOVIERA, Albín, 2007. Dilemata náhradní výchovy: [teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech]. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-2620-644-6.
Seznam doporučené literatury
JANKOVSKÝ, Jiří, 2018. Etika pro pomáhající profese. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7553-414-9.
KOLEKTIV AUTORŮ, 2007. Pěstouni mají právo na služby. Praha: Rozum a cit, o. s.
KOLEKTIV AUTORŮ, 2018. Dobrý pěstoun: náhradní rodinná péče v ČR. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb ČR. ISBN 978-80-907053-2-6.
ŠKOVIERA, Albín, 2007. Dilemata náhradní výchovy: [teorie a praxe výchovné péče o děti v rodině a v dětských domovech]. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-318-5.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ, 2014. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál. ISBN 978-80-2620-644-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejprve vymezila teoretickou část bakalářské práce. Dále se již věnovala praktické části práce. Zmínila orientaci na kvalitativní metodologii, výzkumné cíle, hlavní a dílčí výzkumné otázky. Prezentovala interpretativní fenomenologickou analýzu a výsledky výzkumu. Dále představila otázky vedoucí práce a oponenta. Komise ocenila samotnou prezentaci a analýzu výzkumného šetření. Komise diskutovala o tom, jestli studentka vytěžila z interpretativní fenomenologické analýzy co nejvíce.