Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu ve vybrané společnosti a je rozdělena na dvě části. Cílem teoretické části bylo zpracování literární rešerše z oblasti marketingového mixu služeb. Cílem praktické části bakalářské práce bylo analyzovat současný stav marketingového mixu ve vybrané společnosti. V rámci praktické části byly provedeny vybrané situační marketingové analýzy jako například PESTE analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil či benchmarking. V rámci praktické části bylo využito také kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako součást bakalářské práce byla ještě zpracována vhodná doporučení vedoucí ke zlepšení současného stavu marketingového mixu ve vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the marketing mix in the selected company and is divided into two parts. The aim of the theoretical part was to elaborate a literature search in the field of the marketing mix of services. The aim of the practical part of the bachelor thesis was to analyse the current marketing mix of the selected company. In the practical part, situational marketing analyses such as PESTE analysis, Porter's Five Forces Model of Industry Competition or benchmarking were performed. The practical part also used quantitative research through a questionnaire survey. As a part of the bachelor's thesis, appropriate recommendations were made to improve the current state of the marketing mix in the selected company.
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu ve vybrané společnosti a je rozdělena na dvě části. Cílem teoretické části bylo zpracování literární rešerše z oblasti marketingového mixu služeb. Cílem praktické části bakalářské práce bylo analyzovat současný stav marketingového mixu ve vybrané společnosti. V rámci praktické části byly provedeny vybrané situační marketingové analýzy jako například PESTE analýza, Porterův model pěti konkurenčních sil či benchmarking. V rámci praktické části bylo využito také kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako součást bakalářské práce byla ještě zpracována vhodná doporučení vedoucí ke zlepšení současného stavu marketingového mixu ve vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of the marketing mix in the selected company and is divided into two parts. The aim of the theoretical part was to elaborate a literature search in the field of the marketing mix of services. The aim of the practical part of the bachelor thesis was to analyse the current marketing mix of the selected company. In the practical part, situational marketing analyses such as PESTE analysis, Porter's Five Forces Model of Industry Competition or benchmarking were performed. The practical part also used quantitative research through a questionnaire survey. As a part of the bachelor's thesis, appropriate recommendations were made to improve the current state of the marketing mix in the selected company.
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zabývající se oblastí marketingového mixu a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte současný stav marketingového mixu ve vybrané společnosti.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vhodná doporučení ke zlepšení současného stavu marketingového mixu ve vybrané společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši zabývající se oblastí marketingového mixu a formulujte teoretická východiska pro zpracování praktické části.
II. Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Analyzujte současný stav marketingového mixu ve vybrané společnosti.
Na základě výsledků analýzy navrhněte vhodná doporučení ke zlepšení současného stavu marketingového mixu ve vybrané společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Essentials of marketing. 1st Ed. Oxford: Oxford University Press, 2013, 413 s. ISBN 978-0-19-964650-0.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Essentials of marketing. 1st Ed. Oxford: Oxford University Press, 2013, 413 s. ISBN 978-0-19-964650-0.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-247-5869-5.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2. zcela přeprac. vyd. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2. aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 268 s. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. – známka: A.
1. Který z prezentovaných návrhů považuje studentka za nejvíce účinný, a z jakého důvodu? Zodpovězeno zcela.
2. Měla již studentka možnost projednat svoji BP s majitelkou vybrané společnosti, jaké byly případné reakce? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: doc. PhDr. Ing. Aleš Gregar, CSc. – známka: A.
1. Na str. 17 uvádíte dva koncepty pro marketingový mix, koncept 4P a koncept 4C. Se kterým z těchto dvou konceptů ve své BP dále pracujete a proč? Myslíte, že by bylo možné ve vaší BP pracovat také s konceptem 4C, a co by to znamenalo? Zodpovězeno zcela.
2. Na str. 33 uvádíte, že podle Vaštíkové (2014) může mít marketingový výzkum 4 typy cílů – informativní, deskriptivní, kauzální a monitorovací. Jaký typ cíle má marketingový výzkum ve vaší BP? Proč jste zvolila právě tento cíl pro svůj výzkum? Zodpovězeno zcela.
3. Na str. 51 – 54 uvádíte výsledky situační marketingové analýzy pomocí metody benchmarking. Kdo a jak stanovil hodnotící kritéria a výběr konkurentů? Kdo hodnotil? Kdo prováděl mystery shopping? Jak hodnotíte užitečnost a významnost dat získaných benchmarkingem pro celkovou analýzu současného stavu marketingového mixu ve vybrané firmě? Zodpovězeno zcela.
4. V Závěru, na str. 79, uvádíte, že v rámci marketingového výzkumu byly formulovány 4 výzkumné hypotézy, které byly následně zodpovězeny a interpretovány. Asi by tam mělo být, že hypotézy byly verifikovány a výsledky výzkum interpretovány. Co o tom soudíte? Zodpovězeno zcela.
Otázky komise: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D.: Výzkum a průzkum, jaký je v tom rozdíl? Zodpovězeno částečně.