Bakalářská práce se zabývá analýzou sociálních sítí v sektoru B2B. Práce je rozdělena na dvě částí. V teoretické části jsou rozebírány sociální sítě a jejich využití pro firmu, B2B trhy a marketingové nástroje. Zjištěné poznatky jsou aplikované do praktické části. V praktické části se analyzuje vybraná společnost a odvětví, ve kterém působí. Na základě provedených analýz se následně navrhuje doporučení pro zkoumaný podnik ke zvýšení efektivity využívaných sítí. Cílem práce je navrhnout zlepšení, která jsou vhodná pro podnik v rámci sociálních sítí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of social networking sites in the B2B sector. The thesis is divided into two parts. The theoretical part discusses social networks and their use for the company, B2B markets and marketing tools. The findings are applied to the practical part. The practical part analyses the selected company and the sector in which it operates. Based on the analysis, recommendations are then proposed for the company under study to increase the effectiveness of the networks used. The aim of the thesis is to suggest improvements that are suitable for the enterprise within the social networks.
Klíčová slova
sociální sítě, marketing, marketingové analýzy, benchmarking, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube
Klíčová slova v angličtině
social sites, marketing, market analysis, benchmarking, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou sociálních sítí v sektoru B2B. Práce je rozdělena na dvě částí. V teoretické části jsou rozebírány sociální sítě a jejich využití pro firmu, B2B trhy a marketingové nástroje. Zjištěné poznatky jsou aplikované do praktické části. V praktické části se analyzuje vybraná společnost a odvětví, ve kterém působí. Na základě provedených analýz se následně navrhuje doporučení pro zkoumaný podnik ke zvýšení efektivity využívaných sítí. Cílem práce je navrhnout zlepšení, která jsou vhodná pro podnik v rámci sociálních sítí.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of social networking sites in the B2B sector. The thesis is divided into two parts. The theoretical part discusses social networks and their use for the company, B2B markets and marketing tools. The findings are applied to the practical part. The practical part analyses the selected company and the sector in which it operates. Based on the analysis, recommendations are then proposed for the company under study to increase the effectiveness of the networks used. The aim of the thesis is to suggest improvements that are suitable for the enterprise within the social networks.
Klíčová slova
sociální sítě, marketing, marketingové analýzy, benchmarking, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube
Klíčová slova v angličtině
social sites, marketing, market analysis, benchmarking, Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte rešerši zaměřenou na uvedené téma a definujte základní pojmy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využití sociálních sítí v rámci B2B sektoru vybrané společnosti.
Zhodnoťte efektivitu a umístění společnosti na B2B trzích.
Na základě zjištěných informacích definujte závěrečná doporučení pro vybranou společnost.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte rešerši zaměřenou na uvedené téma a definujte základní pojmy.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav využití sociálních sítí v rámci B2B sektoru vybrané společnosti.
Zhodnoťte efektivitu a umístění společnosti na B2B trzích.
Na základě zjištěných informacích definujte závěrečná doporučení pro vybranou společnost.
Doporučení podrobte časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GIL, Carlos. Konec marketingu: Ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Praha: Grada Publishing, 2021, 200 s. ISBN 978-80-271-1296-8.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017, 320 s. ISBN 978-80-271-0419-2.
MILLER, Michael. B2B Digital Marketing: Using the Web to Market Directly to Businesses. Indianapolis: Que, 2012, 339 s. ISBN 978-0132811668.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
GIL, Carlos. Konec marketingu: Ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Praha: Grada Publishing, 2021, 200 s. ISBN 978-80-271-1296-8.
LOŠŤÁKOVÁ, Hana. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada Publishing, 2017, 320 s. ISBN 978-80-271-0419-2.
MILLER, Michael. B2B Digital Marketing: Using the Web to Market Directly to Businesses. Indianapolis: Que, 2012, 339 s. ISBN 978-0132811668.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
Přílohy volně vložené
e-mail pro a od reklamní agentury BARTH
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Tomáš Lejsal – známka: C.
V práci zmiňujete, že LinkedIn není tak efektivní jako Facebook z hlediska propagace firmy. Dokázal byste navrhnout možné řešení, jak firmu více zviditelnit na LinkedInu? Zodpovězeno zcela.
Vzhledem k povaze sociálních sítí – myslíte si, že je vhodné pro Facebook a LinkedIn tvořit univerzální obsah? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D. – známka: D.
V rámci nákladové analýzy v tabulce 5 uvádíte u většiny položek, že náklady nebudou žádné. Jak tomu rozumět? Veškerou činnost někdo musí vykonat a vše s sebou nese náklady, i když to jsou náklady v rámci pracovní činnosti některého ze zaměstnanců. Nic není zadarmo a samo se to zadarmo neudělá. Prosím tedy o zhodnocení reálných nákladů. Zodpovězeno zcela.
Zdůvodněte opodstatněnost použitých analytických metod pro dané téma práce využití soc. sítích v B2B sektoru. Zodpovězeno zcela.
Otázky komise:
Doc. Ing. Ján Dvorský, PhD.: Jak často jste byl v kontaktu se zástupci vybrané společnosti? Zodpovězeno zcela.
Ing. Zuzana Vaculčíková, Ph.D.: Proč jste si vybral Jirout jako druhou reklamní agenturu, se kterou jste zjištěné poznatky porovnával? Zodpovězeno částečně. Ve které části práce se zabýváte efektivitou a umístěním společnosti na B2B trzích (viz jedna z Vašich zásad pro vypracování)? Zodpovězeno částečně.