Bakalářská práce se zabývá analýzou stávajícího marketingového mixu vinařství Martin Strýček a vytvořením realizovatelných návrhů na zlepšení. V teoretické části jsou zpracovány stěžejní pojmy týkající se tématu marketingového mixu a jeho nástrojů. Protože ale na podnik působí i faktory, které ho do jisté míry ovlivňují, je v této části nastíněno také marketingové prostředí a metody, kterými lze faktory zjišťovat a analyzovat. Praktická část popisuje současný stav nástrojů 4P, aplikovaných ve společnosti. K zjištění slabin společnosti je využito dotazníkového šetření, rozeslaného přímým zákazníkům. Přínosem této bakalářské práce jsou návrhy řešení, jejichž aplikací by mohlo dojít k lepšímu postavení společnosti v rámci konkurenceschopnosti i vlastní prosperity.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the analysis of the current marketing mix of the selected company and the creation of feasible suggestions for improvement. The theoretical part deals with the basic concepts associated with the topic of the marketing mix and its tools. Because the company is also affected by factors that affect it to some extent, this section also outlines the marketing environment and methods by which the factors can be identified and analyzed. The practical part characterizes the current state of the 4Ps tools applied in the company. A questionnaire survey sent to direct customers is used to identify the company's weaknesses. The benefit of this work are solutions that will lead to a better position of the company in terms of competitiveness and prosperity.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, vinařství, zákazník, analýza prostředí
Bakalářská práce se zabývá analýzou stávajícího marketingového mixu vinařství Martin Strýček a vytvořením realizovatelných návrhů na zlepšení. V teoretické části jsou zpracovány stěžejní pojmy týkající se tématu marketingového mixu a jeho nástrojů. Protože ale na podnik působí i faktory, které ho do jisté míry ovlivňují, je v této části nastíněno také marketingové prostředí a metody, kterými lze faktory zjišťovat a analyzovat. Praktická část popisuje současný stav nástrojů 4P, aplikovaných ve společnosti. K zjištění slabin společnosti je využito dotazníkového šetření, rozeslaného přímým zákazníkům. Přínosem této bakalářské práce jsou návrhy řešení, jejichž aplikací by mohlo dojít k lepšímu postavení společnosti v rámci konkurenceschopnosti i vlastní prosperity.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the analysis of the current marketing mix of the selected company and the creation of feasible suggestions for improvement. The theoretical part deals with the basic concepts associated with the topic of the marketing mix and its tools. Because the company is also affected by factors that affect it to some extent, this section also outlines the marketing environment and methods by which the factors can be identified and analyzed. The practical part characterizes the current state of the 4Ps tools applied in the company. A questionnaire survey sent to direct customers is used to identify the company's weaknesses. The benefit of this work are solutions that will lead to a better position of the company in terms of competitiveness and prosperity.
Klíčová slova
marketing, marketingový mix, vinařství, zákazník, analýza prostředí
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum odborných literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se problematiky marketingového mixu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu marketingového mixu vybrané společnosti.
Na základě výsledků analýz navrhněte doporučení ke zlepšení současného marketingového mixu vybrané společnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Proveďte průzkum odborných literárních pramenů a zpracujte teoretické poznatky týkající se problematiky marketingového mixu.
II. Praktická část
Proveďte analýzu marketingového mixu vybrané společnosti.
Na základě výsledků analýz navrhněte doporučení ke zlepšení současného marketingového mixu vybrané společnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-2475-869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th global edition. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-2920-9262-1.
LIPOVSKÁ, Hana. Moderní ekonomie: jednoduše o všem, co byste měli vědět. Praha: Grada, 2017, 252 s. ISBN 978-80-2710-120-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 328 s. ISBN 978-80-2710-787-2.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019, 246 s. ISBN 978-80-271-2182-3.
Seznam doporučené literatury
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 2018, 285 s. ISBN 978-80-2475-869-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15th global edition. Boston: Pearson, 2016, 714 s. ISBN 978-1-2920-9262-1.
LIPOVSKÁ, Hana. Moderní ekonomie: jednoduše o všem, co byste měli vědět. Praha: Grada, 2017, 252 s. ISBN 978-80-2710-120-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 328 s. ISBN 978-80-2710-787-2.
ŠAFROVÁ DRÁŠILOVÁ, Alena. Základy úspěšného podnikání: průvodce začínajícího podnikatele. Praha: Grada, 2019, 246 s. ISBN 978-80-271-2182-3.
Přílohy volně vložené
bez příloh
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Fafílek, B
Oponent práce: doc. Kubík, B
Otázky vedoucího:
Přednesla jste vybrané společnosti vaše návrhy? Bude nějaké návrhy realizovat? Zodpovězeno
Otázky oponenta:
Jakou má v práci popisované vinařství konkurenční pozici v jeho vinařské oblasti? Zodpovězeno
Proč jste se nepokusila rozšířit vzorek počtu respondentů? Vinařství nemá více přímých zákazníků? Zodpovězeno
Ve vašem návrhu nabízíte klidné posezení pro 25 osob ve sklepní vinárně. To by ale neodpovídalo požadavku ubytovat všechny návštěvníky. Kde by se mohli ubytovat ti ostatní, kteří by rovněž projevili zájem o ubytování? Otázka nepoložena
Další otázky:
Dr. Svatošová: otázka na náklady. Zodpovězeno
Doc. Dvorský: otázka na sběr údajů. Zodpovězeno
Dr. Vaculčíková: doplňkové otázky k marketingovému mixu. Zodpovězeno