Diplomová práce se zabývá využíváním sociálních sítích pro marketingové účely ve vybrané firmě. Nejprve je provedena literární rešerše objasňující pojmy jako online marketingová komunikace, sociální sítě, obsahový marketing, reklamní kampaň, influencer marketing nebo metriky pro měření výkonnosti. V praktické části je představena vybraná firma a její konkurenční e-shopy, u kterých jsou zhodnoceny webové stránky a následně je provedena analýza současného využívání sociálních sítích. Analýzu konkurence doplňuje SWOT analýza, která slouží pro komplexní pohled na vybranou značku. Poslední část práce je věnována navržení projektu vedoucí ke zvýšení povědomí o značce v online prostředí. K projektu je přidána časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of social networks for marketing purposes in a selected company. Literature search explaining concepts such as online marketing communication, social networking, content marketing, advertising campaign, influencer marketing or performance metrics is performed in the first part of the thesis. The practical part introduces the selected company and its competing e-shops, where their websites are compared, evaluated. Subsequently, an analysis of the current use of social networks is performed. The competition analysis is complemented by a SWOT analysis, which serves for a comprehensive view of the selected brand. The last part of the work is devoted to the design of a project leading to increase brand awareness in the online environment. Time, cost and risk analysis is added to the project.
Klíčová slova
sociální sítě, marketing, obsahový marketing, online marketing, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
social networks, marketing, content marketing, online marketing, Facebook, Instagram
Rozsah průvodní práce
115 s. (170 343 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využíváním sociálních sítích pro marketingové účely ve vybrané firmě. Nejprve je provedena literární rešerše objasňující pojmy jako online marketingová komunikace, sociální sítě, obsahový marketing, reklamní kampaň, influencer marketing nebo metriky pro měření výkonnosti. V praktické části je představena vybraná firma a její konkurenční e-shopy, u kterých jsou zhodnoceny webové stránky a následně je provedena analýza současného využívání sociálních sítích. Analýzu konkurence doplňuje SWOT analýza, která slouží pro komplexní pohled na vybranou značku. Poslední část práce je věnována navržení projektu vedoucí ke zvýšení povědomí o značce v online prostředí. K projektu je přidána časová, nákladová a riziková analýza.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the use of social networks for marketing purposes in a selected company. Literature search explaining concepts such as online marketing communication, social networking, content marketing, advertising campaign, influencer marketing or performance metrics is performed in the first part of the thesis. The practical part introduces the selected company and its competing e-shops, where their websites are compared, evaluated. Subsequently, an analysis of the current use of social networks is performed. The competition analysis is complemented by a SWOT analysis, which serves for a comprehensive view of the selected brand. The last part of the work is devoted to the design of a project leading to increase brand awareness in the online environment. Time, cost and risk analysis is added to the project.
Klíčová slova
sociální sítě, marketing, obsahový marketing, online marketing, Facebook, Instagram
Klíčová slova v angličtině
social networks, marketing, content marketing, online marketing, Facebook, Instagram
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši se zaměřením na online marketingovou komunikaci na sociálních sítích.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav využití sociálních sítí ve vybrané společnosti.
Na základě zjištěných informací zpracujte projekt vedoucí ke zlepšení využití sociálních sítí pro marketingové účely.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši se zaměřením na online marketingovou komunikaci na sociálních sítích.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav využití sociálních sítí ve vybrané společnosti.
Na základě zjištěných informací zpracujte projekt vedoucí ke zlepšení využití sociálních sítí pro marketingové účely.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COOPER, Steven. Social media marketing: The 2020's Ultimate Best Strategies to Become an Expert and Create Your Personal Brand Using Facebook, Twitter, Youtube & Instagram (+ 7 Tricks to Grow Your Business). Spojené státy americké: Independently published, 2019, 112 s. ISBN 9798609968371.
GOLDEN, Matt. Social media marketing: unlock the secrets of YouTube, Facebook advertising, LinkedIn, Pinterest, Twitter and Instagram. Spojené státy americké: Independently published, 2019, 206 s. ISBN 9781795683494.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVA. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítí. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 978-80-251-4959-1.
Seznam doporučené literatury
COOPER, Steven. Social media marketing: The 2020's Ultimate Best Strategies to Become an Expert and Create Your Personal Brand Using Facebook, Twitter, Youtube & Instagram (+ 7 Tricks to Grow Your Business). Spojené státy americké: Independently published, 2019, 112 s. ISBN 9798609968371.
GOLDEN, Matt. Social media marketing: unlock the secrets of YouTube, Facebook advertising, LinkedIn, Pinterest, Twitter and Instagram. Spojené státy americké: Independently published, 2019, 206 s. ISBN 9781795683494.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVA. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítí. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2.
SEMERÁDOVÁ, Tereza a Petr WEINLICH. Marketing na Facebooku a Instagramu: využijte naplno organický dosah i sponzorované příspěvky. Brno: Computer Press, 2019, 192 s. ISBN 978-80-251-4959-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího:
1. Došlo k nějakému posunu v oblasti influencer marketingu? V práci uvádíte, že tento formát propagace firma nevyužívá. Jaké jsou reálné důvodu k nevyužívání influencer marketingu? (Zodpovězeno zcela)
Otázky oponenta:
1. Jak efektivní byly předchozí placené reklamy firmy na soc. sítích ve srovnání s náklady na ně? Jaký by měl být počet konverzí přes placené reklamy, abyste Váš projekt považovala za úspěšný? (Zodpovězeno zcela)
2. Jaké příležitosti ve SWOT-analýze firma má? (Zodpovězeno zcela)
3. Čím si vysvětlujete, že firma prodává trička na Facebooku už v srpnu 2021, ačkoliv je zapsaná v rejstříku až 31.1.2022? (Zodpovězeno zcela)
Další otázky:
Ing. Petra Barešová, Ph.D.
1. Jste si jista správností všemi Vámi stanovenými příležitostmi ve zpracované SWOT analýze? Blíže objasněte význam. (Zodpovězeno zcela)