Diplomová práce je zaměřena na systém vzdělávání zdravotníků v Armádě České republiky. Hlavním cílem této práce bylo analyzovat současný stav vzdělávání vojenských zdravotníků, zhodnotit jej a vytvořit jednotný systém vzdělávání na všech úrovních vojenské zdravotnické služby. Diplomová práce je rozčleněna do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o procesu vzdělávání a rozvoje zdravotníků v České republice a je zpracována formou rešeršní strategie. Praktická část je rozdělena na část analytickou a část projektovou. Analytická část vyobrazuje současný stav vzdělávání zdravotníků v Armádě České republiky, předkládá zpracované kvantitativní dotazníkové šetření, SWOT analýzu a analýzu PEST. Na základě výsledků analytické části předkládám návrh projektu, jenž povede k systematizaci vzdělávání vojenských zdravotníků.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is education of paramedics in the Army of the Czech Republic. Diploma thesis goal is analysis of current status of education of army paramedic, evaluation and creation of unified education system covering all levels of army paramedic services. Diploma thesis consists of two parts, theoretical and practical. Theoretical part contains the process of education and development for Czech Army paramedics in the form of research strategy. Practical part is divided into analytic and project parts. The Analytic part presents current education status for paramedics in the Czech Army and introduces quantitative questionnaire survey, SWOT analysis and PEST analysis. Project proposal created based on results of the analytical part which leads to systematic education of paramedics in the Czech Army.
Klíčová slova
vzdělávání, učení, rozvoj, zdravotník, Armáda České republiky
Klíčová slova v angličtině
education, learning, development, paramedic, Czech Army
Rozsah průvodní práce
93 s. (143 985 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na systém vzdělávání zdravotníků v Armádě České republiky. Hlavním cílem této práce bylo analyzovat současný stav vzdělávání vojenských zdravotníků, zhodnotit jej a vytvořit jednotný systém vzdělávání na všech úrovních vojenské zdravotnické služby. Diplomová práce je rozčleněna do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část pojednává o procesu vzdělávání a rozvoje zdravotníků v České republice a je zpracována formou rešeršní strategie. Praktická část je rozdělena na část analytickou a část projektovou. Analytická část vyobrazuje současný stav vzdělávání zdravotníků v Armádě České republiky, předkládá zpracované kvantitativní dotazníkové šetření, SWOT analýzu a analýzu PEST. Na základě výsledků analytické části předkládám návrh projektu, jenž povede k systematizaci vzdělávání vojenských zdravotníků.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis is education of paramedics in the Army of the Czech Republic. Diploma thesis goal is analysis of current status of education of army paramedic, evaluation and creation of unified education system covering all levels of army paramedic services. Diploma thesis consists of two parts, theoretical and practical. Theoretical part contains the process of education and development for Czech Army paramedics in the form of research strategy. Practical part is divided into analytic and project parts. The Analytic part presents current education status for paramedics in the Czech Army and introduces quantitative questionnaire survey, SWOT analysis and PEST analysis. Project proposal created based on results of the analytical part which leads to systematic education of paramedics in the Czech Army.
Klíčová slova
vzdělávání, učení, rozvoj, zdravotník, Armáda České republiky
Klíčová slova v angličtině
education, learning, development, paramedic, Czech Army
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vzdělávání zdravotníků.
II. Praktická část
Charakterizujte Vojenskou zdravotnickou službu.
Proveďte analýzu současného vzdělávání zdravotníků v AČR.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt systému vzdělávání zdravotníků v AČR.
Zhodnoťte ekonomickou náročnost, rizika a přínosy navrhovaného projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti vzdělávání zdravotníků.
II. Praktická část
Charakterizujte Vojenskou zdravotnickou službu.
Proveďte analýzu současného vzdělávání zdravotníků v AČR.
Na základě výsledků analýzy zpracujte projekt systému vzdělávání zdravotníků v AČR.
Zhodnoťte ekonomickou náročnost, rizika a přínosy navrhovaného projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th Edition. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0--7494-6964-9.
HEAGNEY, Joseph. Fundamentals of project management. 5th Edition. New York: American Management Association, 2016, 240 s. ISBN 9780814437360.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016, 254 s. ISBN 978-80-726-1430-1.
ŠIKÝŘ, Martin. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2014, 200 s. ISBN 978-80-247-5212-9.
VÉVODA, Jiří a kol. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4732-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th Edition. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0--7494-6964-9.
HEAGNEY, Joseph. Fundamentals of project management. 5th Edition. New York: American Management Association, 2016, 240 s. ISBN 9780814437360.
HORVÁTHOVÁ, Petra, Jiří BLÁHA a Andrea ČOPÍKOVÁ. Řízení lidských zdrojů: nové trendy. Praha: Management Press, 2016, 254 s. ISBN 978-80-726-1430-1.
ŠIKÝŘ, Martin. Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, 2014, 200 s. ISBN 978-80-247-5212-9.
VÉVODA, Jiří a kol. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4732-3.
Přílohy volně vložené
bez příloh
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: prof. MUDr. Jaroslav Slaný, CSc., hodnocení známkou: A
Oponent práce: PhDr. Mgr. Petr Snopek, Ph.D., MBA, hodnocení známkou: B
Otázky vedoucího práce:
1) Jaká je pravděpodobnost realizace projektu? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1) V rámci obhajoby předložte, prosím, detailněji zpracovanou nákladovou analýzu/kalkulaci realizace vzdělávacích aktivit. Zodpovězeno zcela
2) Jaká je dosavadní reflexe Vašich nadřízených na realizaci vytvořeného projektu? Zodpovězeno zcela
Další otázky:
prof. Ing. Boris Popesko, Ph.D., Vy jste si stanovila v dotazníkovém šetření hypotézy a očekavané hodnoty, na základě čeho jste stanovila tyhle hodnoty? Zodpovězeno zcela