Tato diplomová práce se zabývá problematikou reklamního textu a jeho kreativity.
Účelem této práce je v návaznosti na položení teoretických základů a ukotvení problematiky zanalyzovat vybranou reklamní kampaň, jejíž koncept aktivně využívá text jako základní stavební prvek. Práce užívá v rámci výzkumu kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod.
Prostřednictvím vlastní hloubkové analýzy doplněné o rozhovory a dotazníkového šetření popisuje znaky kreativity v reklamních textech a z nich pak vytváří ucelený přehled, který lze využít v procesu tvorby dalších reklamních kampaní s cílem kultivovat reklamní prostředí.
Práce je zpracovaná do třech částí, ve kterých postupně definuje základní pojmy v rámci reklamy, kreativity v reklamě a její evaluace a kreativity v reklamním textu, analyzuje vybranou reklamní kampaň a uskutečněné dotazníkové šetření. Získané poznatky pak zpracovává do souhrnného doporučení, jak nakládat s reklamním textem a kreativitou tak, aby bylo dosaženo tvorby úspěšných reklamních konceptů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of advertising text and its creativity.
The purpose of this work is, in connection with laying the theoretical foundations and anchoring the issue, to analyze a selected advertising campaign that actively uses the text as a fundamental element. This thesis uses a combination of qualitative and quantitative research methods.
Through its own analysis, followed by interviews and a questionnaire survey, it describes the features of creativity in advertising texts.
In the end, a comprehensive overview of the creative use of text is created, which can be used in the process of creating other advertising campaigns which could contribute to the cultivation of the advertising environment.
The thesis is processed into three parts, in which it gradually defines the basic concepts of advertising, creativity in advertising and its evaluation and creativity in advertising text, analyses the selected advertising campaign and conducted a questionnaire survey. The acquired knowledge is then processed into a comprehensive recommendation on how to deal with advertising text and creativity in order to achieve the creation of successful advertising concepts.
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reklamního textu a jeho kreativity.
Účelem této práce je v návaznosti na položení teoretických základů a ukotvení problematiky zanalyzovat vybranou reklamní kampaň, jejíž koncept aktivně využívá text jako základní stavební prvek. Práce užívá v rámci výzkumu kombinaci kvalitativních a kvantitativních metod.
Prostřednictvím vlastní hloubkové analýzy doplněné o rozhovory a dotazníkového šetření popisuje znaky kreativity v reklamních textech a z nich pak vytváří ucelený přehled, který lze využít v procesu tvorby dalších reklamních kampaní s cílem kultivovat reklamní prostředí.
Práce je zpracovaná do třech částí, ve kterých postupně definuje základní pojmy v rámci reklamy, kreativity v reklamě a její evaluace a kreativity v reklamním textu, analyzuje vybranou reklamní kampaň a uskutečněné dotazníkové šetření. Získané poznatky pak zpracovává do souhrnného doporučení, jak nakládat s reklamním textem a kreativitou tak, aby bylo dosaženo tvorby úspěšných reklamních konceptů.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of advertising text and its creativity.
The purpose of this work is, in connection with laying the theoretical foundations and anchoring the issue, to analyze a selected advertising campaign that actively uses the text as a fundamental element. This thesis uses a combination of qualitative and quantitative research methods.
Through its own analysis, followed by interviews and a questionnaire survey, it describes the features of creativity in advertising texts.
In the end, a comprehensive overview of the creative use of text is created, which can be used in the process of creating other advertising campaigns which could contribute to the cultivation of the advertising environment.
The thesis is processed into three parts, in which it gradually defines the basic concepts of advertising, creativity in advertising and its evaluation and creativity in advertising text, analyses the selected advertising campaign and conducted a questionnaire survey. The acquired knowledge is then processed into a comprehensive recommendation on how to deal with advertising text and creativity in order to achieve the creation of successful advertising concepts.
Zpracování teoretických východisek diplomové práce a charakteristiky základních pojmů k tématu diplomové práce
Vypracování rešerše odborné literatury
Na základě teoretických poznatků k danému tématu určení cíle práce, formulace výzkumných otázek a stanovení výzkumné metody
Realizace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření v rámci praktické části diplomové práce - analýza reklamních textů a jejich přínosu pro reklamu, hodnocení z hlediska vybrané cílové skupiny příjemců
Interpretace získaných dat v návaznosti na stanovené výzkumné metody a cíl práce, odpověď na výzkumné otázky
Na základě zjištěných dat formulace postupu při tvorbě úspěšné textové formulace jakožto zásadního reklamního prvku, shrnutí problematiky a výsledků výzkumu do inspiračního celku s cílem zlepšení obecného přístupu k tvorbě kreativních textových prvků reklamy
Vyhodnocení naplnění cíle diplomové práce, vyvození relevantních závěrů a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek diplomové práce a charakteristiky základních pojmů k tématu diplomové práce
Vypracování rešerše odborné literatury
Na základě teoretických poznatků k danému tématu určení cíle práce, formulace výzkumných otázek a stanovení výzkumné metody
Realizace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření v rámci praktické části diplomové práce - analýza reklamních textů a jejich přínosu pro reklamu, hodnocení z hlediska vybrané cílové skupiny příjemců
Interpretace získaných dat v návaznosti na stanovené výzkumné metody a cíl práce, odpověď na výzkumné otázky
Na základě zjištěných dat formulace postupu při tvorbě úspěšné textové formulace jakožto zásadního reklamního prvku, shrnutí problematiky a výsledků výzkumu do inspiračního celku s cílem zlepšení obecného přístupu k tvorbě kreativních textových prvků reklamy
Vyhodnocení naplnění cíle diplomové práce, vyvození relevantních závěrů a doporučení.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
KRUPKA, Jaroslav. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0046-9.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-0513-2.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 2014. ISBN 978-80-87500-49-1.
YOUNG, Miles. Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Přeložil Vlastimil JUPPA. Praha: Svojtka & Co., 2018. ISBN 978-80-256-2159-2.
KRUPKA, Jaroslav. Česká reklama: od pana Vajíčka po falešné soby. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0046-9.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-0513-2.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Prečo ste si vybrali, ako predmet Vašej analýzy práve kampaň spoločnosti Kooperativa?
Ak by ste mali realizovať komparatívnu analýzu a porovnať kampaň spoločnosti Kooperativa s inými kampaňami, ktoré kampane by to boli a prečo?
Aké hodnotiace kritériá by ste si definovali, aby bolo možné jednotlivé kampane dostatočne objektívne medzi sebou porovnať? Studentka zodpvěděla položené otázky, komise se na základě obhajoby přiklonila k hodnocení vedoucího práce.