Dezinformační kampaně a jejich šíření dezinformací je aktuálním tématem na globální úrovni. Diplomová práce se soustředí na konkrétní dezinformace, a to v souvislosti s očkováním proti covidu-19. Toto téma současně čelí dezinformační kampani, která má za cíl zdiskredito-vat veškeré informace o očkování, a tím tak zamezit co největší proočkovanosti populace. V teoretické části jsou uvedeny veškeré základní pojmy spojené s tématikou dezinformací a sociální reklamy. Dále je v teoretické části představeno téma, ve kterém se zkoumané dezin-formace objevují, konkrétně pandemie nemoci covid-19. V praktické části je zkoumána cílo-vá skupina kampaně "Udělejme tečku" Ministerstva zdravotnictví, která cílí na dosud neoč-kované jedince. Ti jsou dotazovaní na důvody, proč se nenaočkovali, na názor na současnou kampaň "Udělejme tečku" a zjišťuje se jejich mediální gramotnost. Obsah odpovědí je dále porovnán s obsahem dezinformačních s cílem nalézt mezi nimi případnou podobnost. V projektové části je navrženo řešení problematiky dezinformací v souvislosti s očkováním proti covidu-19.
Anotace v angličtině
Disinformation and their dissemination is a current issue at the global level. The diploma thesis focuses on specific disinformation in connection with the covid-19 vaccination. At the same time, the topic is facing a campaign, which aims to discredit all information about vac-cinations, and thus also to prevent as much vaccination of the population as possible. The theoretical part lists all the basic concepts associated with the topic of disinformation and social advertising. Furthermore, the theoretical part introduces the topic in which the investi-gated disinformation occurs, namely the covid-19 pandemic. The practical part explores the target group of the campaign "Udělejme tečku" of the Ministry of Health, which targets un-vaccinated citizens. They are asked the reasons why they did not call each other regarding the opinion on the current campaign "Udělejme tečku" and their media literacy is documented. The content of the answers is further compared with the content of disinformation in order to find a possible correlation between them. The project part proposes a solution to the problem of disinformation in connection with covid-19 vaccination.
Dezinformační kampaně a jejich šíření dezinformací je aktuálním tématem na globální úrovni. Diplomová práce se soustředí na konkrétní dezinformace, a to v souvislosti s očkováním proti covidu-19. Toto téma současně čelí dezinformační kampani, která má za cíl zdiskredito-vat veškeré informace o očkování, a tím tak zamezit co největší proočkovanosti populace. V teoretické části jsou uvedeny veškeré základní pojmy spojené s tématikou dezinformací a sociální reklamy. Dále je v teoretické části představeno téma, ve kterém se zkoumané dezin-formace objevují, konkrétně pandemie nemoci covid-19. V praktické části je zkoumána cílo-vá skupina kampaně "Udělejme tečku" Ministerstva zdravotnictví, která cílí na dosud neoč-kované jedince. Ti jsou dotazovaní na důvody, proč se nenaočkovali, na názor na současnou kampaň "Udělejme tečku" a zjišťuje se jejich mediální gramotnost. Obsah odpovědí je dále porovnán s obsahem dezinformačních s cílem nalézt mezi nimi případnou podobnost. V projektové části je navrženo řešení problematiky dezinformací v souvislosti s očkováním proti covidu-19.
Anotace v angličtině
Disinformation and their dissemination is a current issue at the global level. The diploma thesis focuses on specific disinformation in connection with the covid-19 vaccination. At the same time, the topic is facing a campaign, which aims to discredit all information about vac-cinations, and thus also to prevent as much vaccination of the population as possible. The theoretical part lists all the basic concepts associated with the topic of disinformation and social advertising. Furthermore, the theoretical part introduces the topic in which the investi-gated disinformation occurs, namely the covid-19 pandemic. The practical part explores the target group of the campaign "Udělejme tečku" of the Ministry of Health, which targets un-vaccinated citizens. They are asked the reasons why they did not call each other regarding the opinion on the current campaign "Udělejme tečku" and their media literacy is documented. The content of the answers is further compared with the content of disinformation in order to find a possible correlation between them. The project part proposes a solution to the problem of disinformation in connection with covid-19 vaccination.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce, definujte základní pojmy, metodický postup práce a výzkumné otázky
2. Proveďte řádný výzkum zvolenou metodou, výstupy mezi sebou porovnejte a následně interpretujte výsledek výzkumu.
3. Shrňte získané výsledky z výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky, vyvoďte závěry práce.
4. Závěry práce využijte v projektové části, kde navrhnete řešení dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce, definujte základní pojmy, metodický postup práce a výzkumné otázky
2. Proveďte řádný výzkum zvolenou metodou, výstupy mezi sebou porovnejte a následně interpretujte výsledek výzkumu.
3. Shrňte získané výsledky z výzkumu, zodpovězte na výzkumné otázky, vyvoďte závěry práce.
4. Závěry práce využijte v projektové části, kde navrhnete řešení dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
GREGOR, Miloš a Petra VEJVODOVÁ, 2018. Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!!. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-1805-4.
NUTIL, Petr, 2018. Média, lži a příliš rychlý mozek: průvodce postpravdivým světem. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0716-2.
SHU, Kai et al., ed., [2020]. Disinformation, misinformation, and fake news in social media: emerging research challenges and opportunities. Cham: Springer. Lecture notes in social networks. ISBN 978-3-030-42698-9.
ALVAROVÁ, Alexandra, 2019. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. 2., rozšířené vydání. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7553-682-2.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
GREGOR, Miloš a Petra VEJVODOVÁ, 2018. Nejlepší kniha o fake news, dezinformacích a manipulacích!!!. Brno: CPress. ISBN 978-80-264-1805-4.
NUTIL, Petr, 2018. Média, lži a příliš rychlý mozek: průvodce postpravdivým světem. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0716-2.
SHU, Kai et al., ed., [2020]. Disinformation, misinformation, and fake news in social media: emerging research challenges and opportunities. Cham: Springer. Lecture notes in social networks. ISBN 978-3-030-42698-9.
ALVAROVÁ, Alexandra, 2019. Průmysl lži: propaganda, konspirace a dezinformační válka. 2., rozšířené vydání. Praha: Stanislav Juhaňák - Triton. ISBN 978-80-7553-682-2.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ, 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM. ISBN 978-80-87500-80-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Co považujete za hlavní „nástroj“ boje proti dezinformacím a z jakého důvodu?
Uvádíte, že „je možné, že projekt nebude celkově přijat ze strany kampaně „Udělejme tečku“. Prosím blíže vysvětlete.
Jakou metodiku byste zvolil pro příp. pokračování Vašeho výzkumu?