Diplomová práce se zabývá významem marketingové komunikace Základní školy Čáslav, Sadová 1756, okres Kutná Hora a reaguje na současnou situaci ve školství, konkrétně v oblasti základního vzdělávání. Práce je rozdělena do tří částí.
Teoretická část charakterizuje pojmy klíčové pro marketingovou komunikaci v prostředí školy. Praktická část představuje Základní školu Čáslav v Sadové ulici a zabývá se analýzou kvantitativního šetření. Projektová část navrhuje na základě zjištěných poznatků komunikační plán pro základní školu s cílem budování dobré pověsti školy a se zajištěním dlouhodobě uspokojivého počtu nově zapsaných žáků, dobrých vztahů uvnitř školy, ale také dobrých vztahů s veřejností.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the importance of marketing communication of the Primary School Čáslav, Sadová 1756, Kutná Hora district and responds to the current situation in education, specifically in the field of primary education. The thesis is divided into three parts.
The theoretical part characterizes the concepts key for marketing communication in the school environment. The practical part presents the Čáslav Primary School in Sadová Street and deals with the analysis of the quantitative investigation. Based on the findings, the project part proposes a communication plan for the primary school with the aim of building the school's reputation and ensuring a satisfactory number of newly enrolled pupils, good relations within the school, as well as good relations with the public in the long term.
Klíčová slova
marketingová komunikace, škola, základní škola, vzdělávání, komunikační plán, image školy, kultura školy, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, school, primary school, education, communication plan, school image, school culture, marketing research
Rozsah průvodní práce
122 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá významem marketingové komunikace Základní školy Čáslav, Sadová 1756, okres Kutná Hora a reaguje na současnou situaci ve školství, konkrétně v oblasti základního vzdělávání. Práce je rozdělena do tří částí.
Teoretická část charakterizuje pojmy klíčové pro marketingovou komunikaci v prostředí školy. Praktická část představuje Základní školu Čáslav v Sadové ulici a zabývá se analýzou kvantitativního šetření. Projektová část navrhuje na základě zjištěných poznatků komunikační plán pro základní školu s cílem budování dobré pověsti školy a se zajištěním dlouhodobě uspokojivého počtu nově zapsaných žáků, dobrých vztahů uvnitř školy, ale také dobrých vztahů s veřejností.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the importance of marketing communication of the Primary School Čáslav, Sadová 1756, Kutná Hora district and responds to the current situation in education, specifically in the field of primary education. The thesis is divided into three parts.
The theoretical part characterizes the concepts key for marketing communication in the school environment. The practical part presents the Čáslav Primary School in Sadová Street and deals with the analysis of the quantitative investigation. Based on the findings, the project part proposes a communication plan for the primary school with the aim of building the school's reputation and ensuring a satisfactory number of newly enrolled pupils, good relations within the school, as well as good relations with the public in the long term.
Klíčová slova
marketingová komunikace, škola, základní škola, vzdělávání, komunikační plán, image školy, kultura školy, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, school, primary school, education, communication plan, school image, school culture, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání nástrojů marketingové komunikace v prostředí zvolené základní školy.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
4. Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Navrhněte změnu marketingové komunikace zvolené základní školy tak, aby byla efektivní a aplikovatelná v praxi
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání nástrojů marketingové komunikace v prostředí zvolené základní školy.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny.
4. Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Navrhněte změnu marketingové komunikace zvolené základní školy tak, aby byla efektivní a aplikovatelná v praxi
Seznam doporučené literatury
DOČEKAL, Daniel, Jan MÜLLER, Anastázie HARRIS a Luboš HEGER. 2019. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-5145-3.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
KARTOUS, Bohumil. 2019. No future: vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?. Ilustroval Jáchym Bohumil KARTOUS. Praha: 65. pole. ISBN 978-80-88268-30-7.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
Seznam doporučené literatury
DOČEKAL, Daniel, Jan MÜLLER, Anastázie HARRIS a Luboš HEGER. 2019. Dítě v síti: manuál pro rodiče a učitele, kteří chtějí rozumět digitálnímu světu mladé generace. Praha: Mladá fronta. ISBN 978-80-204-5145-3.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4354-7.
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
KARTOUS, Bohumil. 2019. No future: vezeme děti na parním stroji do virtuální reality?. Ilustroval Jáchym Bohumil KARTOUS. Praha: 65. pole. ISBN 978-80-88268-30-7.
KOTLER, Philip. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk. ISBN 80-86898-48-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2014. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jak byste do návrhu komunikační kampaně zahrnula fakt zjištěný dotazníkovým šetření, že pro rodiče dětí navštěvující školu je nejdůležitější atribut, že jejich děti učí kvalifikovaní a odborně kvalitní učitelé?
Z dotazníkového šetření vyplývá, že rodiče dětí navštěvující ZŠ v Čáslavi jsou nepravidelnými uživateli Facebooku – tzv. „pozorovateli“, kteří jsou na sociálních sítích aktivní v odpoledních a večerních hodinách. Jak toto zjištění promítnete do návrhu komunikační kampaně školy? Studentka připraveně reagovala na položené dotazy.