Diplomová práce se zabývá společensky odpovědnými aktivitami kosmetické společnosti Yves Rocher, která je trhu již několik desítek let a své kořeny má ve Francii, kde vznikla jako rodinná firma, která nyní expanduje do celého světa. Důležité je zpracování teoretické části, které se věnuje společenské odpovědnosti a firemní image. Také se zaměří na možné typy aktivit spojené se společenskou odpovědností firem a jaký vliv na image společnosti má. Podstatou praktické části práce je pomocí výzkumu zjistit, zda čeští spotřebitelé znají CSR aktivity Yves Rocher a zda jsou pro ně rozhodující při nákupu produktů této značky. Důležité bude také v samotném začátku výzkumu zjistit, zda mají spotřebitelé povědomí
o CSR aktivitách, což může být určitá komplikace, jelikož u běžné populace, která se nepohybuje v marketingovém prostředí, nedokáže identifikovat co jsou to csr aktivity. Výzkumné otázky budou zodpovězeny na základě výsledků z kvantitativních i kvalitativních metod provedeného marketingového výzkumu. Projektová část se bude věnovat navrhnutí dalším aktivitám, které by společnost Yves Rocher mohla zařadit do svého programu, ale také způsob, jakým je více přiblížit svým stávajícím i potenciálním zákazníkům.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with the socially responsible activities of the cosmetics company Yves Rocher. This company has been on the market for several decades and has its roots in France. Originally established as a family business, Yves Rocher has since expanded worldwide. The theoretical part of this thesis is crucial for explaining its key concepts, such as social responsibility and corporate image. It will also focus on possible types of activities related to corporate social responsibility and their impact on the company's image. The essence of the practical part of the thesis is a research set to find out whether or not Czech consumers know about the CSR activities of Yves Rocher, and whether these are crucial for them when buying products of this brand. Research questions will be answered based on the results of quantitative and qualitative methods of marketing research. The project part will focus on the proposal of new activities, which Yves Rocher could include in its program to bring the brand closer to its current and potential customers.
Diplomová práce se zabývá společensky odpovědnými aktivitami kosmetické společnosti Yves Rocher, která je trhu již několik desítek let a své kořeny má ve Francii, kde vznikla jako rodinná firma, která nyní expanduje do celého světa. Důležité je zpracování teoretické části, které se věnuje společenské odpovědnosti a firemní image. Také se zaměří na možné typy aktivit spojené se společenskou odpovědností firem a jaký vliv na image společnosti má. Podstatou praktické části práce je pomocí výzkumu zjistit, zda čeští spotřebitelé znají CSR aktivity Yves Rocher a zda jsou pro ně rozhodující při nákupu produktů této značky. Důležité bude také v samotném začátku výzkumu zjistit, zda mají spotřebitelé povědomí
o CSR aktivitách, což může být určitá komplikace, jelikož u běžné populace, která se nepohybuje v marketingovém prostředí, nedokáže identifikovat co jsou to csr aktivity. Výzkumné otázky budou zodpovězeny na základě výsledků z kvantitativních i kvalitativních metod provedeného marketingového výzkumu. Projektová část se bude věnovat navrhnutí dalším aktivitám, které by společnost Yves Rocher mohla zařadit do svého programu, ale také způsob, jakým je více přiblížit svým stávajícím i potenciálním zákazníkům.
Anotace v angličtině
This master's thesis deals with the socially responsible activities of the cosmetics company Yves Rocher. This company has been on the market for several decades and has its roots in France. Originally established as a family business, Yves Rocher has since expanded worldwide. The theoretical part of this thesis is crucial for explaining its key concepts, such as social responsibility and corporate image. It will also focus on possible types of activities related to corporate social responsibility and their impact on the company's image. The essence of the practical part of the thesis is a research set to find out whether or not Czech consumers know about the CSR activities of Yves Rocher, and whether these are crucial for them when buying products of this brand. Research questions will be answered based on the results of quantitative and qualitative methods of marketing research. The project part will focus on the proposal of new activities, which Yves Rocher could include in its program to bring the brand closer to its current and potential customers.
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání nástrojů k budování společenské odpovědnosti u zvolené firmy.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum, který se vztahuje k cílům práce, u předem zvolené cílové skupiny. 4.Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Navrhněte koncept společenské odpovědnosti zvolené značky, který podporuje pozitivní image značky a je realizovatelný v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, cíl práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání nástrojů k budování společenské odpovědnosti u zvolené firmy.
3. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum, který se vztahuje k cílům práce, u předem zvolené cílové skupiny. 4.Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Navrhněte koncept společenské odpovědnosti zvolené značky, který podporuje pozitivní image značky a je realizovatelný v praxi.
Seznam doporučené literatury
KULDOVÁ, Lucie, 2012. Nový pohled na společenskou odpovědnost firem: strategická CSR. Plzeň: Nava. ISBN 978-80-7211-408-5.
KUNZ, Vilém, 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada ISBN 978-80- 247-3983-0.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4480-3.
JONES, David, 2014. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press. ISBN 9788072612697.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-2790- 5.
Seznam doporučené literatury
KULDOVÁ, Lucie, 2012. Nový pohled na společenskou odpovědnost firem: strategická CSR. Plzeň: Nava. ISBN 978-80-7211-408-5.
KUNZ, Vilém, 2012. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada ISBN 978-80- 247-3983-0.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ, 2013. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4480-3.
JONES, David, 2014. Společensky odpovědné chování se firmám vyplácí. Praha: Management Press. ISBN 9788072612697.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. Praha: Grada. ISBN 978-80- 247-2790- 5.
Přílohy volně vložené
USB Disk
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jak heslo „Navracet přírodě alespoň část toho, co nám dává.“ pomáhá v daném případě ekologii, společnosti a zisku?
Co znamená v CSR benchmarking?
Kdo ze stakeholders je pro CSR Yve Rochers důležitý? Studentka velmi připraveně odpověděla na položné otázky.