Diplomová práce se zabývá marketingovým mixem služeb a hodnocením kvality osobního prodeje a přístupu zaměstnanců k zákazníkovi u nízkonákladových leteckých společností. Teoretické část je rozdělena do čtyř kapitol, které se zaměřují na osobní prodej, marketingový mix služeb, spotřební chování a nízkonákladové letecké společnosti. Praktická část se zaměřuje na srovnání nízkonákladových společností a představuje vyhodnocení marketingových výzkumů, které byly provedeny formou mystery flyingu a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum je následně interpretován a vyhodnocen včetně odpovědí na výzkumné otázky. Projektová část práce následně navrhuje projektové řešení fází uživatelské cesty.
Anotace v angličtině
The master's thesis is focused on marketing mix of services and the evaluation of the quality of personal selling and the approach of staff to customer itself at low-cost airlines. Theoretical part is segmented into four chapters, which focus on personal selling, marketing mix of services, customer behavior and low-cost airlines.
Practical part aims to compare individual low-cost airlines and to evaluate marketing research, which was conducted in the form of mystery flying and semi-structured interviews. The research is then interpreted and evaluated, including answers on research questions. Project part of thesis proposes solution of possible customer journey path phases.
Klíčová slova
mystery flying, nízkonákladové společnosti, marketingový mix služeb, kvalita osobního prodeje
Klíčová slova v angličtině
mystery flying, low-cost airlines, marketing mix of services, personal selling quality
Rozsah průvodní práce
91 s. (135 872 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá marketingovým mixem služeb a hodnocením kvality osobního prodeje a přístupu zaměstnanců k zákazníkovi u nízkonákladových leteckých společností. Teoretické část je rozdělena do čtyř kapitol, které se zaměřují na osobní prodej, marketingový mix služeb, spotřební chování a nízkonákladové letecké společnosti. Praktická část se zaměřuje na srovnání nízkonákladových společností a představuje vyhodnocení marketingových výzkumů, které byly provedeny formou mystery flyingu a polostrukturovaných rozhovorů. Výzkum je následně interpretován a vyhodnocen včetně odpovědí na výzkumné otázky. Projektová část práce následně navrhuje projektové řešení fází uživatelské cesty.
Anotace v angličtině
The master's thesis is focused on marketing mix of services and the evaluation of the quality of personal selling and the approach of staff to customer itself at low-cost airlines. Theoretical part is segmented into four chapters, which focus on personal selling, marketing mix of services, customer behavior and low-cost airlines.
Practical part aims to compare individual low-cost airlines and to evaluate marketing research, which was conducted in the form of mystery flying and semi-structured interviews. The research is then interpreted and evaluated, including answers on research questions. Project part of thesis proposes solution of possible customer journey path phases.
Klíčová slova
mystery flying, nízkonákladové společnosti, marketingový mix služeb, kvalita osobního prodeje
Klíčová slova v angličtině
mystery flying, low-cost airlines, marketing mix of services, personal selling quality
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti osobního prodeje a spotřební chování.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě mystery flyingu a polostrukturovaného rozhovoru. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení fází uživatelské cesty respektující zásadní milníky v podobě návrhu na jejich vylepšení.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů především z oblasti osobního prodeje a spotřební chování.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou kvalitativního šetření zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum ve formě mystery flyingu a polostrukturovaného rozhovoru. Vyhodnoťte získaná data a vyvoďte relevantní závěry.
4. Na základě zjištěných výsledků zodpovězte výzkumné otázky a formulujte zásadní zjištění pro projektovou část.
5. Navrhněte projektové řešení fází uživatelské cesty respektující zásadní milníky v podobě návrhu na jejich vylepšení.
Seznam doporučené literatury
HESKOVÁ, Marie a Peter ŠTARCHOŇ. Marketingová komunikace a moderní trendy v marketingu. Praha: Oeconomica, 2009. ISBN 978-80-245-1520-5.
KOUDELKA, Jan. Spotřební chování. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1698-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 2013. ISBN 9788024741505.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024735276.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Kde vidíte příčiny toho, že lidé nekupují doplňkové služby? Jaké možnosti motivace k tomu navrhnete?
Rozveďte detailněji myšlenku Věrnostního klubu letecké společnosti.
Na s. 71 uvádíte harmonogram změn. Prosím vysvětlete, jak bude zajištěna realizace.
O jaká fakta se opírá rozpočet? Detailněji.
Student plně odpověděl na položené otázky. Zkušební komise položila následující doplňující otázky: Myslíte si, že vaše navrhovaná řešení jsou dostatečně propracovaná abyste je mohl prezentovat například zmiňovaným společnostem? (dr. Káčerková) – student odpověděl na otázku. Kdy jste realizovali rozhovory? (doc. Šramová) – student odpověděl na otázku. Četl jste někdy rozhovor s ředitelem společnosti Ryanair? (dr. Šula) – student odpověděl na otázku.