Tato bakalářská práce se zabývá interní komunikací ve firemním prostředí a je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje obecné vymezení pojmu komunikace a firemní komunikace. Dále je definován a vysvětlen pojem interní komunikace a její cíle. V této části práce se nachází také nástroje interní komunikace, které jsou podrobněji samostatně popsány. Tato Bakalářská práce se také zaměřuje na význam jednotlivých forem interní komunikace a vysvětlení jejich funkce ve firmách. Na závěr teoretické části je zmíněný odborný jazyk a jeho přítomnost ve firemní komunikaci. Praktická část práce navazuje na část teoretickou a analyzuje tři typy interní komunikace - e-maily, zprávy a poznámky. Analýza se zabývá jak samotnou strukturou, tak i gramatickou a sémantickou stránkou komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with internal communication in the corporate environment and is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part contains a general definition of the concept of communication and corporate communication. Furthermore, the concept of internal communication and its goals are defined and explained. In this part of the work there are also tools of internal communication, which are described in more detail separately. This bachelor thesis also focuses on the importance of various forms of internal communication and the explanation of their function in companies. At the end of the theoretical part, professional language and its presence in corporate communication is mentioned. The practical part of the thesis follows the theoretical part and analyzes three types of internal communication - e-mails, messages and notes. The analysis deals with both the structure itself and the grammatical and semantic aspects of communication.
Klíčová slova
firemní komunikace, interní komunikace, nástroje interní komunikace, firma, e-mail, zpráva, odborný jazyk
Klíčová slova v angličtině
corporate communication, internal communication, internal communication tools, company, e-mail, report, professional language
Rozsah průvodní práce
60 s. (72 876 znaků)
Jazyk
NE
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá interní komunikací ve firemním prostředí a je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje obecné vymezení pojmu komunikace a firemní komunikace. Dále je definován a vysvětlen pojem interní komunikace a její cíle. V této části práce se nachází také nástroje interní komunikace, které jsou podrobněji samostatně popsány. Tato Bakalářská práce se také zaměřuje na význam jednotlivých forem interní komunikace a vysvětlení jejich funkce ve firmách. Na závěr teoretické části je zmíněný odborný jazyk a jeho přítomnost ve firemní komunikaci. Praktická část práce navazuje na část teoretickou a analyzuje tři typy interní komunikace - e-maily, zprávy a poznámky. Analýza se zabývá jak samotnou strukturou, tak i gramatickou a sémantickou stránkou komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with internal communication in the corporate environment and is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part contains a general definition of the concept of communication and corporate communication. Furthermore, the concept of internal communication and its goals are defined and explained. In this part of the work there are also tools of internal communication, which are described in more detail separately. This bachelor thesis also focuses on the importance of various forms of internal communication and the explanation of their function in companies. At the end of the theoretical part, professional language and its presence in corporate communication is mentioned. The practical part of the thesis follows the theoretical part and analyzes three types of internal communication - e-mails, messages and notes. The analysis deals with both the structure itself and the grammatical and semantic aspects of communication.
Klíčová slova
firemní komunikace, interní komunikace, nástroje interní komunikace, firma, e-mail, zpráva, odborný jazyk
Klíčová slova v angličtině
corporate communication, internal communication, internal communication tools, company, e-mail, report, professional language
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Charakteristika obecné komunikace, její druhy, členění a funkce
Popis vnitropodnikové komunikace a jejích nástrojů
Lingvistická analýza vnitropodnikové komunikace ve firmě Premium MB s.r.o.
Interpretace a vyhodnocení výsledků
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury
Charakteristika obecné komunikace, její druhy, členění a funkce
Popis vnitropodnikové komunikace a jejích nástrojů
Lingvistická analýza vnitropodnikové komunikace ve firmě Premium MB s.r.o.
Interpretace a vyhodnocení výsledků
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1250-0.
KESE, Volkmar, JUCH, Helge und Daniel ZIMMERMANN. Presse- und Öffentlichkeitsarbeit: Interne und externe Kommunikation. Wiesbaden: Kommunal- und Schul-Verlag, 2015. ISBN 978-3829311595.
KLEINBERGER, Günther. Kommunikation in Betrieben: Wirtschaftslinguistiche Aspekte der innerbetrieblichen Kommunikation. Bern: Peter Lang, 2003. ISBN 978-3039100491.
WATZLAWICK, Paul, BAVELAS, Janet Beavin und Don D. JACKSON. Menschliche Kommunikation: Formen, Störungen, Paradoxien... Bern: Hans Huber, 2011. ISBN 978-3456849706.
Seznam doporučené literatury
HOLÁ, Jana. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1250-0.
KESE, Volkmar, JUCH, Helge und Daniel ZIMMERMANN. Presse- und Öffentlichkeitsarbeit: Interne und externe Kommunikation. Wiesbaden: Kommunal- und Schul-Verlag, 2015. ISBN 978-3829311595.
KLEINBERGER, Günther. Kommunikation in Betrieben: Wirtschaftslinguistiche Aspekte der innerbetrieblichen Kommunikation. Bern: Peter Lang, 2003. ISBN 978-3039100491.
WATZLAWICK, Paul, BAVELAS, Janet Beavin und Don D. JACKSON. Menschliche Kommunikation: Formen, Störungen, Paradoxien... Bern: Hans Huber, 2011. ISBN 978-3456849706.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky vedoucího
1. Können Sie das Ziel Ihrer Arbeit anhand der durchgeführten Analyse präziser formulieren?
2. Welche fachsprachlichen Merkmale haben Sie in den untersuchten Texten gefunden. Wann wird die Fachsprache angewendet – thematisch?
3. Wenn man sich die innerbetriebliche Kommunikation in sozialen Netzwerken vorstellt, wann wird diese Art von Kommunikation angewendet? Ob überhaupt (Themen, Umstände, Situationen).
Otázky oponenta
1. Sie schreiben (S. 40), dass der Konjunktiv im folgenden Satz Dringlichkeit bzw. Notwendigkeit indiziert. Wie meinen Sie das? Was würde der Satz ohne Konjunktiv bedeuten? – Dies müsste noch in das finale Angebot aufgenommen werden.
2. Nach Ihrer ursprünglichen Meinung beinhaltet der folgende Satz 3 Objekte: Rehau legt mit der beigefügten Ausschreibung den Grundstein für das 1. HJ 2022 (vgl. S. 44). Wie analysieren Sie ihn jetzt?