Cílem diplomové práce je vytvoření prosperujícího projektu oční ordinace s optometrií v Olomouci. Teoretická část obsahuje informace potřebné pro rozhodnutí, jakou právní formu vybrat při zakládání ordinace. Dále popisuje nutné administrativní překážky před začátkem podnikání a nástroje vhodné pro posouzení projektu. Pomocí odborné literatury jsou zde shrnuty hlavní oblasti legislativy, managementu a marketingu. Výstupem praktické části práce je návrh projektu, který slouží jako podklad pro založení podnikání ve zdravotnictví. Navrhuje postup při zakládání tohoto typu podnikání a doporučuje na základě jakých informací vést vznik oční ordinace. Projekt je vytvořen na základě provedených analýz a jsou zde navrženy inovace, které jej odliší od stávajících podniků a vytvoří konkurenční výhodu. Pro úspěšné podnikatelské úsilí je vytvořena podrobná nákladová analýza.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis focuses on project creation of Ophthalmic Practice Establishment with Optometry in Olomouc. Thesis is divided to theoretical and practical part. The theoretical part contains information needed to decide which legal form to choose while establishing this type of business. Furthemore this part describes conditions to be met while creating new business, administrative ones and those needed to be successful. Using professional literature, the main areas of management, marketing and legislation are summarized. The output of the practical part of the work is a project proposal, which serves as a basis for establishing a business in health care. Thesis proposes the procedure for starting this type of business and contains the information to manage the establishment of Ophthalmic practice. The project is based analysing environment and proposed innovations, which will differentiate it from existing companies and create competitive advantages. A detailed cost analysis is created for a successful business effort.
Klíčová slova
oční ordinace, podnikání, fyzické osoby, právnické osoby, nestátní zdravotnické zařízení, optometrista, management, marketing, podnikatelské prostředí, SWOT analýza, Porterova analýza, časová analýza, nákladová analýza, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
eye practice, business activity, legal entities, non-governmental medical facilities, optometrist, management, marketing, business environment, SWOT analysis, Porter's analysis, time analysis, cost analysis, risk analysis
Rozsah průvodní práce
104s
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření prosperujícího projektu oční ordinace s optometrií v Olomouci. Teoretická část obsahuje informace potřebné pro rozhodnutí, jakou právní formu vybrat při zakládání ordinace. Dále popisuje nutné administrativní překážky před začátkem podnikání a nástroje vhodné pro posouzení projektu. Pomocí odborné literatury jsou zde shrnuty hlavní oblasti legislativy, managementu a marketingu. Výstupem praktické části práce je návrh projektu, který slouží jako podklad pro založení podnikání ve zdravotnictví. Navrhuje postup při zakládání tohoto typu podnikání a doporučuje na základě jakých informací vést vznik oční ordinace. Projekt je vytvořen na základě provedených analýz a jsou zde navrženy inovace, které jej odliší od stávajících podniků a vytvoří konkurenční výhodu. Pro úspěšné podnikatelské úsilí je vytvořena podrobná nákladová analýza.
Anotace v angličtině
This Diploma thesis focuses on project creation of Ophthalmic Practice Establishment with Optometry in Olomouc. Thesis is divided to theoretical and practical part. The theoretical part contains information needed to decide which legal form to choose while establishing this type of business. Furthemore this part describes conditions to be met while creating new business, administrative ones and those needed to be successful. Using professional literature, the main areas of management, marketing and legislation are summarized. The output of the practical part of the work is a project proposal, which serves as a basis for establishing a business in health care. Thesis proposes the procedure for starting this type of business and contains the information to manage the establishment of Ophthalmic practice. The project is based analysing environment and proposed innovations, which will differentiate it from existing companies and create competitive advantages. A detailed cost analysis is created for a successful business effort.
Klíčová slova
oční ordinace, podnikání, fyzické osoby, právnické osoby, nestátní zdravotnické zařízení, optometrista, management, marketing, podnikatelské prostředí, SWOT analýza, Porterova analýza, časová analýza, nákladová analýza, analýza rizik
Klíčová slova v angličtině
eye practice, business activity, legal entities, non-governmental medical facilities, optometrist, management, marketing, business environment, SWOT analysis, Porter's analysis, time analysis, cost analysis, risk analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky a specifika založení oční ordinace.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenci očních ordinací v Olomouci.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt založení oční ordinace.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky a specifika založení oční ordinace.
II. Praktická část
Analyzujte konkurenci očních ordinací v Olomouci.
Na základě výsledků analýzy vytvořte projekt založení oční ordinace.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOPEE, Neil. Leadership and management in healthcare. Melbourne: SAGE, 2017, 320 s. ISBN 978-1-4739-6501-0.
KOŠTA, Oto. Management úspěšné ordinace praktického lékaře. Grada, 2013, 120 s. ISBN 978-80-247-7815-0.
SLOVENSKY, D. MALVEY, D. FOTTLER, MYRON D. Handbook of healthcare management. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, 2015, 528 s. ISBN 9781783470167.
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. Vyd. Praha: C. H. Beck, 2015, 526 s. ISBN 978-80-7400-274-8.
ZLÁMAL, Jaroslav a BELLOVÁ, Jana. Ekonomika zdravotnictví. 2. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2013, 249 s. ISBN 978-80-7013-551-8.
Seznam doporučené literatury
GOPEE, Neil. Leadership and management in healthcare. Melbourne: SAGE, 2017, 320 s. ISBN 978-1-4739-6501-0.
KOŠTA, Oto. Management úspěšné ordinace praktického lékaře. Grada, 2013, 120 s. ISBN 978-80-247-7815-0.
SLOVENSKY, D. MALVEY, D. FOTTLER, MYRON D. Handbook of healthcare management. Cheltenham, UK: Edward Elgar Publishing, 2015, 528 s. ISBN 9781783470167.
SYNEK, Miloslav a kol. Podniková ekonomika. 6., přeprac. a dopl. Vyd. Praha: C. H. Beck, 2015, 526 s. ISBN 978-80-7400-274-8.
ZLÁMAL, Jaroslav a BELLOVÁ, Jana. Ekonomika zdravotnictví. 2. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2013, 249 s. ISBN 978-80-7013-551-8.
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Josef Kubík, CSc., hodnocení známkou: B
Oponent práce: doc. Ing. Jana Matošková, Ph.D., hodnocení známkou: C
Otázky vedoucího práce:
1) Jakým konkurentem pro vámi navrhovanou ordinaci bude společnost Gemini ve Zlíně? Zodpovězeno částečně
2) Proč jste zvolil při zpracování nákladové analýzy pouze pesimistickou variantu? Zodpovězeno částečně
3) Jako největší rizika projektu uvádíte nedostatek pacientů a problém uzavření smluv s pojišťovnami. Jak hodláte tato rizika minimalizovat? Zodpovězeno zcela
Otázky oponenta práce:
1) Jakou formu podnikání jste zvolil? Bude optometrista mít v oční ordinaci skutečně pracovní poměr nebo půjde o jinou formu spolupráce? Zodpovězeno zcela
2) Na s. 55 uvádíte, že odhad průměrného počtu ošetřených pacientů za den je 18. Na s. 74 je ale uvedeno, že průměrně se pojišťovně vykázáno 13 pacientů denně. Na s. 75 počítáte už s 32 pacienty denně a při pesimistické variantě (s. 76) s 25 pacienty denně. Vysvětlete rozpory. Zodpovězeno zcela
3) Jaké nástroje marketingové komunikace pro ordinaci navrhujete? Zodpovězeno částečně
Další otázky:
Ing. Eliška Kozubíková, Ph.D., Při stanovení mzdových podmínek jste postupoval podle mzdových tarifů, není to málo? Zodpovězeno částečně