Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Motiv času v tvorbě Hiroshi Sugimota 2. Praktická část: a) autorská publikace: Lumos b) výstavní soubor: Shinigami
Diplomová práca sa zaoberá tvorbou súčasného japonského fotografa Hiroshi Sugimota. Približuje jeho diela v kontexte času a jeho rôznych formách. Práca skúma viaceré filozofické otázky na pozadí Sugimotových fotografií a ich význam premieta do momentov, pocitov či symbolov, ktoré sú čitateľovi empiricky známe. Práca sa taktiež snaží vysvetliť kľúčové pojmy japonskej kultúry a filozofie, ktoré úzko súvisia so Sugimotovou tvorbou.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the work of contemporary Japanese photographer Hiroshi Sugimoto. Thesis describes his works in the context of time and its various forms. Essay examines several philosophical questions in the background of Sugimoto's photographs and explains them through moments, feelings or symbols that are empirically known to the reader. This work also tries to explain key concepts of Japanese culture and philosophy, which are closely related to Sugimoto's work.
Diplomová práca sa zaoberá tvorbou súčasného japonského fotografa Hiroshi Sugimota. Približuje jeho diela v kontexte času a jeho rôznych formách. Práca skúma viaceré filozofické otázky na pozadí Sugimotových fotografií a ich význam premieta do momentov, pocitov či symbolov, ktoré sú čitateľovi empiricky známe. Práca sa taktiež snaží vysvetliť kľúčové pojmy japonskej kultúry a filozofie, ktoré úzko súvisia so Sugimotovou tvorbou.
Anotace v angličtině
This diploma work deals with the work of contemporary Japanese photographer Hiroshi Sugimoto. Thesis describes his works in the context of time and its various forms. Essay examines several philosophical questions in the background of Sugimoto's photographs and explains them through moments, feelings or symbols that are empirically known to the reader. This work also tries to explain key concepts of Japanese culture and philosophy, which are closely related to Sugimoto's work.
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 normostran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 15 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: min. 30 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) výstavní soubor: koncipovaný soubor fotografií, vycházející, případně navazující na téma autorské publikace. (Fotografie použité v publikaci se v souboru nemohou opakovat.) Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy JPG 75dpi a plná data TIFF 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 normostran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 15 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace.
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: min. 30 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) výstavní soubor: koncipovaný soubor fotografií, vycházející, případně navazující na téma autorské publikace. (Fotografie použité v publikaci se v souboru nemohou opakovat.) Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační DVD (1 ks) + uložení do Digitálního archivu: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy JPG 75dpi a plná data TIFF 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
HUYSSEN, Andreas. Prítomnosť minulého : urbánne palimpsesty a politika pamäti. Ivan Štefánik. Bratislava, 2005. ISBN 8096818988
Hawking, Stephen William, Anton Šurda, a Igor Kapišinský. Ilustrovaná Stručná História času. 2. slov. vyd. Bratislava: Slovart, 2010. ISBN 9788080859206
Seznam doporučené literatury
HUYSSEN, Andreas. Prítomnosť minulého : urbánne palimpsesty a politika pamäti. Ivan Štefánik. Bratislava, 2005. ISBN 8096818988
Hawking, Stephen William, Anton Šurda, a Igor Kapišinský. Ilustrovaná Stručná História času. 2. slov. vyd. Bratislava: Slovart, 2010. ISBN 9788080859206
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na prezentaci teoretické práce bylo oceněno autorčino zaujetí tématem a suverénní projev. Oponentem byla vznesena námitka k přílišnému přejímání závěrů z cizích zdrojů na úkor vlastních úvah. Během debaty nad volným souborem zazněly připomínky k zařazení fotografií s figurálním motivem do kontextu celého díla. Členy komise byla oceněna nápaditá a působivá forma instalace.