Diplomová práce se zabývá image Univerzity obrany. Teoretická část objasňuje pojem image, faktory ovlivňující image, nástroje, jimiž je image budována a v neposlední řadě metody měření image. V závěru této části je definována metodika práce, cíl práce a výzkumné otázky.
V praktické části je nejprve představena Univerzita obrany a následně je zkoumána její současná image z pohledu studentů. Na základě zjištěných informací jsou v projektové části navrhnuta opatření, sloužící k vylepšení image univerzity.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the image of the University of Defence. In the theoretical part, it clarifies the term of image, image influencing factors, tools used to build-up image and, last but not least, the methods of image measuring. It ends that part defining working methodology, thesis objectives and research questions.
The practical part first introduces the University of Defence and then examines its current image from the perspective of students. Based on the information obtained, the project part proposes the measures to improve the image of the university.
Klíčová slova
firemní image, firemní identita, firemní komunikace, firemní design, firemní kultura, produkt vzdělávací instituce, Univerzita obrany
Klíčová slova v angličtině
corporate image, corporate identity, corporate communication, corporate design, corporate culture, product of educational institution, University of Defence
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá image Univerzity obrany. Teoretická část objasňuje pojem image, faktory ovlivňující image, nástroje, jimiž je image budována a v neposlední řadě metody měření image. V závěru této části je definována metodika práce, cíl práce a výzkumné otázky.
V praktické části je nejprve představena Univerzita obrany a následně je zkoumána její současná image z pohledu studentů. Na základě zjištěných informací jsou v projektové části navrhnuta opatření, sloužící k vylepšení image univerzity.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the image of the University of Defence. In the theoretical part, it clarifies the term of image, image influencing factors, tools used to build-up image and, last but not least, the methods of image measuring. It ends that part defining working methodology, thesis objectives and research questions.
The practical part first introduces the University of Defence and then examines its current image from the perspective of students. Based on the information obtained, the project part proposes the measures to improve the image of the university.
Klíčová slova
firemní image, firemní identita, firemní komunikace, firemní design, firemní kultura, produkt vzdělávací instituce, Univerzita obrany
Klíčová slova v angličtině
corporate image, corporate identity, corporate communication, corporate design, corporate culture, product of educational institution, University of Defence
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte základní pojmy.
2. Stanovte výzkumné metody a definujte výzkumné otázky.
3. Proveďte zvolený marketingový výzkum u předem zvolených cílových skupin. Vyvoďte závěry z výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte v projektové části aktivity, které budou splňovat cíl práce a budou realizovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce. Definujte základní pojmy.
2. Stanovte výzkumné metody a definujte výzkumné otázky.
3. Proveďte zvolený marketingový výzkum u předem zvolených cílových skupin. Vyvoďte závěry z výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
4. Na základě zjištěných dat navrhněte v projektové části aktivity, které budou splňovat cíl práce a budou realizovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ, 2000. Image školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-7083-440-4
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 1998. Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Západočeská univerzita. ISBN 80-7082-453-0
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-494-9
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR, 2020. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2841-9
Seznam doporučené literatury
EGER, Ludvík a Dana EGEROVÁ, 2000. Image školy. Liberec: Technická univerzita v Liberci. ISBN 80-7083-440-4
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 1998. Aplikace marketingu ve školství. Plzeň: Západočeská univerzita. ISBN 80-7082-453-0
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3527-6.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. 2., aktualiz. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika. ISBN 978-80-7357-494-9
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR, 2020. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2841-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaká publika je nutné zkoumat, aby bylo možné odhalit všechny relevantní faktory, které ovlivňují image Univerzity obrany ve veřejné a masové komunikaci.
Univerzita obrany je jedinou vysokou školou daného typu, takže nemá v České republice konkurenci. Existují v zahraničí univerzity podobného typu? Které to jsou? A jak budují svou firemní image?
Jakým způsobem by mohlo být pro diplomovou práci inspirativní srovnání firemní identity Univerzity obrany s identitami obdobných zahraničních univerzit?
Evaluace vysokých škol probíhá každoročně jak v rámci jednotlivých států, tak i na globální, světové úrovni. Které faktory patří ke standardním a klíčovým kritériím evaluace vysokých škol? Postavení vysokých škol v dané hierarchii významně formuje univerzitní image. Dají se tato kritéria aplikovat také na Univerzitu obrany?