Účelem diplomové práce je vytvoření komunikačního plánu, který by motivoval kulturní organizace kzahájení strategických aktivit. Teoretická část práce poskytuje základní východiska týkající se kulturních organizací, nových přístupů, které se v této sféře objevují a k jejich strategickému řízení. Praktická část mapuje stav českých kulturních organizací a vyhodnocuje a interpretuje kvalitativní šetření, které bylo realizováno formou osobních rozhovorů. V projektové části je na základě informací zjištěných ve výzkumu sestaven komunikační plán pod záštitou nově vznikajícího studia Shifters.
Anotace v angličtině
The purpose of the Thesis is to create a communication plan that would motivate cultural organizations to launch their strategic activities. The theoretical part of the work provides essential starting points concerning cultural organizations, new approaches that appear in this area, and their strategic management. The analytical part maps the state of Czech cultural organizations and evaluates and interprets the qualitative survey, which was conducted in the form of personal interviews. In the project part, based on the information found in the research, a communication plan is compiled under the auspices of the newly emerging Shifters studio.
Klíčová slova
strategické řízení, muzea, galerie, kulturní organizace, rozvoj publika, návštěvnická zkušenost, budování kapacit, nové obchodní modely, přístupnost, udržitelnost, komunikační plán
Klíčová slova v angličtině
strategy management, museum, galleries, culture organization, audience development, visitor experience, capacity building, new business models, accessibility, sustainability, communication plan
Rozsah průvodní práce
100 s. (159 811)
Jazyk
CZ
Anotace
Účelem diplomové práce je vytvoření komunikačního plánu, který by motivoval kulturní organizace kzahájení strategických aktivit. Teoretická část práce poskytuje základní východiska týkající se kulturních organizací, nových přístupů, které se v této sféře objevují a k jejich strategickému řízení. Praktická část mapuje stav českých kulturních organizací a vyhodnocuje a interpretuje kvalitativní šetření, které bylo realizováno formou osobních rozhovorů. V projektové části je na základě informací zjištěných ve výzkumu sestaven komunikační plán pod záštitou nově vznikajícího studia Shifters.
Anotace v angličtině
The purpose of the Thesis is to create a communication plan that would motivate cultural organizations to launch their strategic activities. The theoretical part of the work provides essential starting points concerning cultural organizations, new approaches that appear in this area, and their strategic management. The analytical part maps the state of Czech cultural organizations and evaluates and interprets the qualitative survey, which was conducted in the form of personal interviews. In the project part, based on the information found in the research, a communication plan is compiled under the auspices of the newly emerging Shifters studio.
Klíčová slova
strategické řízení, muzea, galerie, kulturní organizace, rozvoj publika, návštěvnická zkušenost, budování kapacit, nové obchodní modely, přístupnost, udržitelnost, komunikační plán
Klíčová slova v angličtině
strategy management, museum, galleries, culture organization, audience development, visitor experience, capacity building, new business models, accessibility, sustainability, communication plan
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům strategického plánování kulturních zařízení.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Představte záměr vzniku subjektu, jeho poslání a cílových skupin.
Realizujte sekundární analýzu v oboru a kvalitativní šetření u kulturních organizací k odhalení bariér a možností jejich efektivního strategického řízení.
Na základě výsledků experimentálního testování vytvořte komplexní projekt komunikačního plánu pro zavedení strategického řízení v kulturních organizacích, který bude realizovat zvolený subjekt.
Formulujte závěry, možnosti a limity projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům strategického plánování kulturních zařízení.
Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Představte záměr vzniku subjektu, jeho poslání a cílových skupin.
Realizujte sekundární analýzu v oboru a kvalitativní šetření u kulturních organizací k odhalení bariér a možností jejich efektivního strategického řízení.
Na základě výsledků experimentálního testování vytvořte komplexní projekt komunikačního plánu pro zavedení strategického řízení v kulturních organizacích, který bude realizovat zvolený subjekt.
Formulujte závěry, možnosti a limity projektu.
Seznam doporučené literatury
BYRNES, William a Aleksandar BRKIĆ, ed., 2020. The Routledge companion to arts management. London; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-03-208932-4.
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL, 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. V Praze: C.H. Beck. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-807-4006-371.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
VARBANOVA, Lidia, 2013. Strategic management in the arts. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-0-415-53003-3.
Seznam doporučené literatury
BYRNES, William a Aleksandar BRKIĆ, ed., 2020. The Routledge companion to arts management. London; New York: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-1-03-208932-4.
HANZELKOVÁ, Alena, Miloslav KEŘKOVSKÝ a Oldřich VYKYPĚL, 2017. Strategické řízení: teorie pro praxi. 3. přepracované vydání. V Praze: C.H. Beck. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-807-4006-371.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
VARBANOVA, Lidia, 2013. Strategic management in the arts. New York; London: Routledge, Taylor & Francis Group. ISBN 978-0-415-53003-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (prof. Pavelka): 1.) Jak definuje kulturu současná sociologie a kulturní antropologie a jak se odlišuje toto pojetí kultury od tradičního úzkého pojetí kultury, s nímž v práci pracujete? 2.) Pracujete s kategoriemi „kulturní instituce/organizace“ a „umělecké instituce/organizace“. Jde o totožné instituce/organizace? Pokud ne, jaký je mezi nimi vztah? 3.) Jsou zjištění, k nimž práce dospěla, aplikovatelné také na jiné kulturní organizace, než jakými jsou muzea výtvarného umění a galerie, například na divadla, hudební instituce nebo knihovny. Studentka plně odpověděla na otázky.