Diplomová práce se bude zabývat využíváním apelu strachu v reklamních kampaních, které spojuje stejné téma a to koronavirus. První část práce se bude zabývat teoretickým seznámením čtenáře s hlavními prvky problematiky. Budou zde představeny souvislosti využívání strachu v reklamě se sociální reklamou a využívání emocí v reklamních kampaních. V praktické části budou zkoumány tři vybrané kampaně, které využívají jako apel strach a upozorňují na nebezpečí spojené s onemocněním Covid-19. Projektová část se bude zabývat řešením problémů, které vyplynou z výzkumu. Cílem diplomové práce bude zjistit, jak jsou jednotlivé kampaně vnímány participanty a zda byl apel strachu pro vybrané kampaně vhodný.
Anotace v angličtině
The diploma thesis will deal with the use of the fear appel in advertising campaigns that combine the same topic, namely coronavirus. The first part of the thesis will deal with a theoretical introduction to the main elements of the issue. The connections between the use of fear in advertising and social advertising and the use of emotions in advertising will be presented. In the practical part, three campaigns which use fear appeal and draw attention to the dangers associated with Covid-19 will be examined. The project part will deal with solving the problems that arise from the research. The aim of the diploma thesis will be to find out how campaigns are perceived by participants and whether the fear appeal was suitable for selected campaigns
fear appeal, advertising campaign, Covid-19, coronavirus, emotions
Rozsah průvodní práce
77 s. (116 306 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se bude zabývat využíváním apelu strachu v reklamních kampaních, které spojuje stejné téma a to koronavirus. První část práce se bude zabývat teoretickým seznámením čtenáře s hlavními prvky problematiky. Budou zde představeny souvislosti využívání strachu v reklamě se sociální reklamou a využívání emocí v reklamních kampaních. V praktické části budou zkoumány tři vybrané kampaně, které využívají jako apel strach a upozorňují na nebezpečí spojené s onemocněním Covid-19. Projektová část se bude zabývat řešením problémů, které vyplynou z výzkumu. Cílem diplomové práce bude zjistit, jak jsou jednotlivé kampaně vnímány participanty a zda byl apel strachu pro vybrané kampaně vhodný.
Anotace v angličtině
The diploma thesis will deal with the use of the fear appel in advertising campaigns that combine the same topic, namely coronavirus. The first part of the thesis will deal with a theoretical introduction to the main elements of the issue. The connections between the use of fear in advertising and social advertising and the use of emotions in advertising will be presented. In the practical part, three campaigns which use fear appeal and draw attention to the dangers associated with Covid-19 will be examined. The project part will deal with solving the problems that arise from the research. The aim of the diploma thesis will be to find out how campaigns are perceived by participants and whether the fear appeal was suitable for selected campaigns
fear appeal, advertising campaign, Covid-19, coronavirus, emotions
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů týkajících se tématu.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou analýzy a polostrukturovaných rozhovorů, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum za účelem zjištění názoru veřejnosti na využívání strachu v reklamě. Vyhodnoťte získaná data.
4. Vypracujte návrh projektu pro reklamní kampaň zaměřující se na problematiku spojenou s onemocněním COVID 19.
5. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití a formulujte závěry.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů týkajících se tématu.
2. Stanovte cíl diplomové práce, formulujte výzkumné otázky, v rámci výzkumné metody formou analýzy a polostrukturovaných rozhovorů, zvolte vhodná kritéria k získání požadovaných dat.
3. Zpracujte výzkum za účelem zjištění názoru veřejnosti na využívání strachu v reklamě. Vyhodnoťte získaná data.
4. Vypracujte návrh projektu pro reklamní kampaň zaměřující se na problematiku spojenou s onemocněním COVID 19.
5. Na základě výsledků zodpovězte výzkumné otázky a zhodnoťte přínosy práce pro praktické využití a formulujte závěry.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 9788087500804.
BARTIKOWSKI, Boris, Michel LAROCHE a Arie-Odile RICHARD, 2019. A content analysis of fear appeal advertising in Canada, China, and France. In. Journal of Bussines Research. Elsevier. č. 103. 232-239. ISSN: 0148-2963
HASTINGS, Gerard a Christine DOMEGAN, 2018. Social Marketing Rebels with a Cause. Routledge. 25 s. ISBN: 978-1-315-64859-0
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 9788087500491.
VYSEKALOVÁ, 2014. Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 9788087500804.
BARTIKOWSKI, Boris, Michel LAROCHE a Arie-Odile RICHARD, 2019. A content analysis of fear appeal advertising in Canada, China, and France. In. Journal of Bussines Research. Elsevier. č. 103. 232-239. ISSN: 0148-2963
HASTINGS, Gerard a Christine DOMEGAN, 2018. Social Marketing Rebels with a Cause. Routledge. 25 s. ISBN: 978-1-315-64859-0
HORŇÁK, Pavel. 2014. Kreativita v reklamě. Zlín: VeRBuM, 293 s. ISBN 9788087500491.
VYSEKALOVÁ, 2014. Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (vedoucí):
Z čeho diplomantka vycházela při stanovování rozpočtu projektu?
Je guerillová kampaň míněna jako polepování cizích plakátů a outdoorové reklamy, tedy jako záměrné poškozování cizí věci?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Co je dle Vašeho názoru cílem sociální reklamy?
Charakterizuje základní metody a techniky obsahové analýzy a podrobněji popište tu, kterou jste v práci využila.
Jakou metodiku byste zvolila pro příp. pokračování Vašeho výzkumu?
Studentka odpověděla na položené otázky.