Diplomová práce se zabývá tvorbou komunikační strategie pro malého výrobce přírodních svíček. Práce je rozdělena do tří částí, obsahuje teoretickou, praktickou a projektovou část. V teoretické části jsou představena východiska, ze kterých je možné v dalších dvou částech vycházet, jsou definována specifika pro marketing malých podniků a jsou představeny kroky, které vedou k vytvoření komunikační strategie. Praktická část se věnuje analýze konkurence, je proveden kvalitativní i kvantitativní výzkum, který slouží pro zjištění chování zákazníků na trhu s přírodními svíčkami, a v závěru je sestavena analýza SWOT. Poslední sekcí je projektová část, která zohledňuje analýzy a výzkum, provedený v praktické části práce, a je přistoupeno k tvorbě komunikační strategie pro malého výrobce přírodních svíček.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on design of marketing communication strategy for a small producer of natural candles. The thesis is divided into three parts - theoretical, practical and the project. The first section defines the theoretical framework of the issue - specifics of small business marketing and steps to be followed while creating marketing communication strategy. In following practical part, the competition analysis is presented together with the qualitative and quantitative research which is made to identify the customer's behavior on the natural candle market. Practical part is closed by the SWOT analysis. In the third part of the thesis is presented the project which is based on the conclusions made in the previous parts of the thesis and the communication strategy of the small candle producer is introduced.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační strategie, marketingový výzkum, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil, marketing pro malé podniky
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication strategy, marketing research, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, small business marketing
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tvorbou komunikační strategie pro malého výrobce přírodních svíček. Práce je rozdělena do tří částí, obsahuje teoretickou, praktickou a projektovou část. V teoretické části jsou představena východiska, ze kterých je možné v dalších dvou částech vycházet, jsou definována specifika pro marketing malých podniků a jsou představeny kroky, které vedou k vytvoření komunikační strategie. Praktická část se věnuje analýze konkurence, je proveden kvalitativní i kvantitativní výzkum, který slouží pro zjištění chování zákazníků na trhu s přírodními svíčkami, a v závěru je sestavena analýza SWOT. Poslední sekcí je projektová část, která zohledňuje analýzy a výzkum, provedený v praktické části práce, a je přistoupeno k tvorbě komunikační strategie pro malého výrobce přírodních svíček.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on design of marketing communication strategy for a small producer of natural candles. The thesis is divided into three parts - theoretical, practical and the project. The first section defines the theoretical framework of the issue - specifics of small business marketing and steps to be followed while creating marketing communication strategy. In following practical part, the competition analysis is presented together with the qualitative and quantitative research which is made to identify the customer's behavior on the natural candle market. Practical part is closed by the SWOT analysis. In the third part of the thesis is presented the project which is based on the conclusions made in the previous parts of the thesis and the communication strategy of the small candle producer is introduced.
Klíčová slova
marketingová komunikace, komunikační strategie, marketingový výzkum, SWOT analýza, Porterova analýza pěti sil, marketing pro malé podniky
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, communication strategy, marketing research, SWOT analysis, Porter's five forces analysis, small business marketing
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k problematice tvorby komunikační strategie pro malé podniky.
Formulujte cíle, metodiku a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybraného výrobce přírodních svíček a jeho konkurenční prostředí.
Realizujte sekundární analýzu a primární šetření s cílem sběru podkladů pro komunikační strategii výrobce.
Na základě výsledků analýz vytvořte komunikační strategii a komunikační plán na zvolené období.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k problematice tvorby komunikační strategie pro malé podniky.
Formulujte cíle, metodiku a výzkumné otázky práce.
Charakterizujte vybraného výrobce přírodních svíček a jeho konkurenční prostředí.
Realizujte sekundární analýzu a primární šetření s cílem sběru podkladů pro komunikační strategii výrobce.
Na základě výsledků analýz vytvořte komunikační strategii a komunikační plán na zvolené období.
Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 328 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Third edition. London: Kogan Page, 2014, 409 s. ISBN 978-0-7494-7102-6.
Seznam doporučené literatury
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 362 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip a KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 14. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka a SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, 2019, 328 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Third edition. London: Kogan Page, 2014, 409 s. ISBN 978-0-7494-7102-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Kupková):
1. Na základě jakých zdrojů byla sestavena Porterova analýza?
2. Jaké další metody výzkumu byste použila pro zpřesnění výsledků?
3. Jakých konkrétních výsledků a za jak dlouhé období by měla strategie dosáhnout? Má vést k růstu firmy? Neztratí pak produkty a značka obecně své kouzlo, když se výrazně zvýší objem výroby?