Tato diplomová práce se zabývá vnímáním plus size modelek v reklamách v závislosti na pohlaví příjemce reklamního sdělení. Teoretická část popisuje ideál krásy, vliv médií na tělesný vzhled a genderové role a stereotypy v souvislosti s reklamou. Praktická část se zabývá plus size modelingem v kontextu s konkrétními značkami. Díky poznatkům kvantitativního a kvalitativního šetření z praktické části bude v projektové části navržena komunikační kampaň pro značku Le Chaton.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to argue the perception of plus size models in advertisements depending on gender of the recipient. The theoretical part describes the ideal of beauty, the influence of the media on physical appearance and gender roles and stereotypes regarding to advertising. The practical part deals with plus size modeling in the specific brands context. Furthermore, the findings from quantitative and qualitative research in the practical part will serve as a foundation for a communication campaign of Le Chaton brand, outlined in the project section.
Klíčová slova
ideál krásy, reklama, vzhled, tělesný vzhled, média, gender, plus size modelky, body diversity
Klíčová slova v angličtině
beauty standards, advertisement, appearance, physical appearance, media, gender, plus size models, body diversity
Rozsah průvodní práce
103 s. (174 031 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá vnímáním plus size modelek v reklamách v závislosti na pohlaví příjemce reklamního sdělení. Teoretická část popisuje ideál krásy, vliv médií na tělesný vzhled a genderové role a stereotypy v souvislosti s reklamou. Praktická část se zabývá plus size modelingem v kontextu s konkrétními značkami. Díky poznatkům kvantitativního a kvalitativního šetření z praktické části bude v projektové části navržena komunikační kampaň pro značku Le Chaton.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to argue the perception of plus size models in advertisements depending on gender of the recipient. The theoretical part describes the ideal of beauty, the influence of the media on physical appearance and gender roles and stereotypes regarding to advertising. The practical part deals with plus size modeling in the specific brands context. Furthermore, the findings from quantitative and qualitative research in the practical part will serve as a foundation for a communication campaign of Le Chaton brand, outlined in the project section.
Klíčová slova
ideál krásy, reklama, vzhled, tělesný vzhled, média, gender, plus size modelky, body diversity
Klíčová slova v angličtině
beauty standards, advertisement, appearance, physical appearance, media, gender, plus size models, body diversity
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, cíl práce a výzkumné otázky.
Navrhněte metodu marketingového výzkumu, která odpovídá cílům práce a definovaným výzkumným otázkám.
Zpracujte marketingový výzkum, vyvoďte závěry z výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
Ze zjištěných dat navrhněte efektivní komunikaci pro značku Le Chaton.
Zásady pro vypracování
Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, cíl práce a výzkumné otázky.
Navrhněte metodu marketingového výzkumu, která odpovídá cílům práce a definovaným výzkumným otázkám.
Zpracujte marketingový výzkum, vyvoďte závěry z výzkumu a zodpovězte výzkumné otázky.
Ze zjištěných dat navrhněte efektivní komunikaci pro značku Le Chaton.
Seznam doporučené literatury
CROOKOVÁ, Marion, 1995.V zajetí image těla: jak chápat a odmítat mýty o vzhledu těla. Přeložila Dana Gajdová. Ostrava: OLDAG. ISBN 80-85954-02-8
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2007. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 9788073672874
LIPOVETSKY, Gilles, 2002. Móda a její úděl v moderních společnostech. Přeložil Martin Pokorný. Praha: PROSTOR. ISBN 80-7260-063-X
RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN, 2005. Ženy, muži a společnost. Přeložil Lukáš Gjurič. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0525-2
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ, 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. Přeložila Barbara Köpplová. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 8024608278
Seznam doporučené literatury
CROOKOVÁ, Marion, 1995.V zajetí image těla: jak chápat a odmítat mýty o vzhledu těla. Přeložila Dana Gajdová. Ostrava: OLDAG. ISBN 80-85954-02-8
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2007. Média a společnost. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 9788073672874
LIPOVETSKY, Gilles, 2002. Móda a její úděl v moderních společnostech. Přeložil Martin Pokorný. Praha: PROSTOR. ISBN 80-7260-063-X
RENZETTI, Claire M. a Daniel J. CURRAN, 2005. Ženy, muži a společnost. Přeložil Lukáš Gjurič. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0525-2
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ, 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. Přeložila Barbara Köpplová. 2., přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 8024608278
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaká vidíte konkrétní komunikační rizika Vámi navrhované kampaně?
Jaké jsou hlavní rozdíly mezi vnímáním plus sice modelek mezi muži a ženami?
Jaké další metody by bylo možné pro výzkum této problematiky využít? Studentka připraveně reagovala na všechny položené dotazy.