Tato diplomová práce na téma Sociální marketing a reklama se zaměřením na bezpečnost silničního provozu si klade za cíl zjistit, jak se veřejnost a organizace BESIP staví k problematice bezpečného silničního provozu a spánku v rámci sociální reklamy a poté navrhnout nejefektivnější provedení kampaně komunikující tuto problematiku. Teoretická část se zabývá definováním pojmů sociální reklama, sociální marketing a bezpečnost silničního provozu. Součástí teoretické části je metodika práce, kde jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část analyzuje organizaci BESIP a její působení; dále je vpraktické proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů. Vprojektové části autorka navrhuje marketingovou kampaň zaměřenou na bezpečnosti silničního provozu a spánku.
Anotace v angličtině
This thesis on Road Safety Advertising and Social Marketing aims to find out how the public and BESIP organisations feel about the issue of road safety and sleep in social advertising and then what is the most effective way to implement a campaign on this issue. The theoretical deals with defining the terms social advertising, social marketing and road safety. The theoretical part includes the methodology of the thesis, where the objectives and research questions are stated. The practical part analyses the organisation of BESIP and its operation furthermore, quantitative research is carried out in the practical part through a questionnaire survey and qualitative research through in-depth interviews. The project part proposes a marketing campaign on road safety and sleep.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, bezpečnost silničního provozu, spánek, mikrospánek, BESIP, tvorba kampaně
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, road safety, sleep, microsleep, BESIP, campaign design
Rozsah průvodní práce
91 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce na téma Sociální marketing a reklama se zaměřením na bezpečnost silničního provozu si klade za cíl zjistit, jak se veřejnost a organizace BESIP staví k problematice bezpečného silničního provozu a spánku v rámci sociální reklamy a poté navrhnout nejefektivnější provedení kampaně komunikující tuto problematiku. Teoretická část se zabývá definováním pojmů sociální reklama, sociální marketing a bezpečnost silničního provozu. Součástí teoretické části je metodika práce, kde jsou stanoveny cíle a výzkumné otázky. Praktická část analyzuje organizaci BESIP a její působení; dále je vpraktické proveden kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum formou hloubkových rozhovorů. Vprojektové části autorka navrhuje marketingovou kampaň zaměřenou na bezpečnosti silničního provozu a spánku.
Anotace v angličtině
This thesis on Road Safety Advertising and Social Marketing aims to find out how the public and BESIP organisations feel about the issue of road safety and sleep in social advertising and then what is the most effective way to implement a campaign on this issue. The theoretical deals with defining the terms social advertising, social marketing and road safety. The theoretical part includes the methodology of the thesis, where the objectives and research questions are stated. The practical part analyses the organisation of BESIP and its operation furthermore, quantitative research is carried out in the practical part through a questionnaire survey and qualitative research through in-depth interviews. The project part proposes a marketing campaign on road safety and sleep.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, bezpečnost silničního provozu, spánek, mikrospánek, BESIP, tvorba kampaně
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, road safety, sleep, microsleep, BESIP, campaign design
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretické východiska zaměřené na sociální marketing a reklamu.
Stanovte cíl práce, metodiku, metody a formulujte výzkumné otázky.
Zpracujte analýzu společnosti BESIP, proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum.
Na základě získaných výsledků navrhněte vlastní kampaň pojednávající o bezpečnosti silničního provozu.
Zhodnoťte naplnění cíle a definovaných výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši literatury a zpracujte teoretické východiska zaměřené na sociální marketing a reklamu.
Stanovte cíl práce, metodiku, metody a formulujte výzkumné otázky.
Zpracujte analýzu společnosti BESIP, proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum.
Na základě získaných výsledků navrhněte vlastní kampaň pojednávající o bezpečnosti silničního provozu.
Zhodnoťte naplnění cíle a definovaných výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a HARANTOVÁ, Lenka. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík -VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN: 978- 80- 87500-80-4.
přepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBum, 2018, 398 s. ISBN: 978-80-87500-94-1.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247- 3622-8.
WALKER, Matthew P. Proč spíme: odhalte sílu spánku a snění. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2018, 414 s. Pod povrchem. ISBN 97880755550507.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a HARANTOVÁ, Lenka. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík -VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN: 978- 80- 87500-80-4.
přepracované. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBum, 2018, 398 s. ISBN: 978-80-87500-94-1.
LOSEKOOT, Michelle a Eliška VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2019, 325 s. Žádná velká věda. ISBN 978-80-7555-084-2.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247- 3622-8.
WALKER, Matthew P. Proč spíme: odhalte sílu spánku a snění. V Brně: Jan Melvil Publishing, 2018, 414 s. Pod povrchem. ISBN 97880755550507.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Ve Vaší diplomové práci citujete na s. 58 Jiřího Macháčka „rozhoduje odvaha udělat věci jinak – a vzít 20 % z rozpočtu a přesunout je na „alternativní“ variantu, která získá publikum jiným způsobem“. Mohla byste prosím zkusit konkrétně uvést příklad, jakou alternativní variantu a s jakým apelem, v jakým media typech byste komunikovala na mladé řidiče od 18-25 let s cílem snížení nehodovosti v této cílové skupině?
Bezpečnost na silnici se týká každého, který se stává účastníkem dopravního provozu, už od dětských let, kdy děti jedou s rodiči v autě, přes cyklisty a motorkáře až po seniory, kteří jezdí nejen o víkendu na své chalupy. To je poměrně velká a nesourodá cílová skupina pro komunikaci bezpečnosti na silnici. Mohla byste prosím uvést, od jakého věku je vhodné téma bezpečnosti na silnici komunikovat a zkusit navrhnout cílenou sociální reklamu pro věkovou skupinu, kterou jste navrhla?
Mohla byste prosím zkusit uvést příklad ze zahraničí, jenž v rámci sociální reklamy úspěšně komunikuje otázku bezpečnosti na silnici v kontextu spánkové hygieny?
Studentka představila své připravené odpovědi na položené otázky i s příkladnými ukázkami.