V dnešní době se sponzoring stává významným nástrojem pro marketingovou komunikaci. Specifické typy sponzoringu, kterým je například sponzoring motoristického sportu, mají mezi společnostmi obrovský nárůst. Hlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků výzkumu o povědomí o značce navrhnout společnost a sponzorský balíček pro budoucí sponzorskou spolupráci. První část této práce je zaměřena na identifikaci problému na základě literární rešerše, zatímco druhá část pomocí kvantitativních a kvalitních výzkumných metod analyzuje data a přináší výstup pro projektovou část. Poslední kapitola nabízí sponzorskou strategii s Yandex za účelem zvýšení povědomí o značce Kamaz Master Team.
Anotace v angličtině
Nowadays, sponsorship is becoming a significant tool for marketing communications. Specific types of sponsorship, such as motorsport sponsorship, has tremendous growth among the companies. The main goal of the thesis is to suggest a company and a sponsorship package for future sponsorship cooperation based on the research results on brand awareness.
The first part of this work is focused to identify the problem based on the literature review, while the second one uses quantitative and qualitative research methods analyzes the data, and brings an output for a project part. The last chapter offers the sponsorship strategy with Yandex with the purpose to increase the brand awareness of the Kamaz Master Team.
Klíčová slova
povědomí o značce, sportovní sponzoring, motoristický sport, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
brand awareness, sport sponsorship, motorsport, marketing communications
Rozsah průvodní práce
101 p.(166 171 characters),9p.
Jazyk
AN
Anotace
V dnešní době se sponzoring stává významným nástrojem pro marketingovou komunikaci. Specifické typy sponzoringu, kterým je například sponzoring motoristického sportu, mají mezi společnostmi obrovský nárůst. Hlavním cílem diplomové práce je na základě výsledků výzkumu o povědomí o značce navrhnout společnost a sponzorský balíček pro budoucí sponzorskou spolupráci. První část této práce je zaměřena na identifikaci problému na základě literární rešerše, zatímco druhá část pomocí kvantitativních a kvalitních výzkumných metod analyzuje data a přináší výstup pro projektovou část. Poslední kapitola nabízí sponzorskou strategii s Yandex za účelem zvýšení povědomí o značce Kamaz Master Team.
Anotace v angličtině
Nowadays, sponsorship is becoming a significant tool for marketing communications. Specific types of sponsorship, such as motorsport sponsorship, has tremendous growth among the companies. The main goal of the thesis is to suggest a company and a sponsorship package for future sponsorship cooperation based on the research results on brand awareness.
The first part of this work is focused to identify the problem based on the literature review, while the second one uses quantitative and qualitative research methods analyzes the data, and brings an output for a project part. The last chapter offers the sponsorship strategy with Yandex with the purpose to increase the brand awareness of the Kamaz Master Team.
Klíčová slova
povědomí o značce, sportovní sponzoring, motoristický sport, marketingová komunikace
Klíčová slova v angličtině
brand awareness, sport sponsorship, motorsport, marketing communications
Zásady pro vypracování
Provide the theoretical background of the impact of sponsorship as a marketing communications tool on brand awareness.
Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods.
Characterize the Russian Motorsport team KAMAZ MASTER and conduct primary research according to the goal of the work.
Evaluate and interpret the research results, and answer the research questions.
Based on the research findings, suggest a new sponsor and a sponsorship strategy to increase the brand awareness of the Russian Motorsport team KAMAZ MASTER.
Zásady pro vypracování
Provide the theoretical background of the impact of sponsorship as a marketing communications tool on brand awareness.
Define the main goal, state research questions, and choose adequate research methods.
Characterize the Russian Motorsport team KAMAZ MASTER and conduct primary research according to the goal of the work.
Evaluate and interpret the research results, and answer the research questions.
Based on the research findings, suggest a new sponsor and a sponsorship strategy to increase the brand awareness of the Russian Motorsport team KAMAZ MASTER.
TERAN, Katherin. 2021. Sports Sponsorship as a Business Strategy: Influence on Corporate Image. Our Knowledge Publishing. ISBN:978-6203985474.
SAIZ, Patricio, CASTRO Rafael. 2021. The Brand and Its History. London: Routledge. ISBN: 9781003255970.
Přílohy volně vložené
Appendix P I: Questionnaire for quantitative research evaluation
Appendix P II: Interview guide
Appendix P III: Cross tabulation for the specific level: The influence of involvement in Dakar on brand awareness
Appendix P IV: Cross tabulation for the generic level: The influence of involvement in motorsport on brand awareness.
Appendix P V: Appendix Illustrations for the sponsorship package
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The Head of the Committee welcomed the student at the final state examination.
The student had presented her diploma thesis according to the given structure.
The Supervisor's and External examiner's review had been read out loud in front of the student and committee. The student had been allowed to express her reaction to reviews and to answer given questions written below.
External examiner's questions:
How to measure the sponsorship effectiveness? Briefly describe selected metrics.
What are the main limitations of the primary quantitative research and particular results presented in the diploma thesis?
How did you validate the four hypotheses?
Identify the strengths and weaknesses of co-branded marketing communication campaigns.
The student answered the given questions.