Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem a jejím možným využitím v marketingové strategii deskové hry pro nevidomé. Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z oblasti společenské odpovědnosti, marketingové komunikační strategie a fundraisingu. Praktická část dává možnost nahlédnout na trh s deskovými hrami, respektive deskovými hrami pro nevidomé. Rovněž analyzuje samotnou deskovou hru a její postavení na trhu. Velká část praktické části je též věnována kvalitativnímu výzkumu, díky kterému se lze dozvědět, jak fungují společnosti v otázkách rozhodování o svých společensky odpovědných aktivitách. Z analýz, výzkumu a získaných informací je následně v projektové části navržena marketingová strategie pro deskovou hru, která je založena na nabídce spolupráce pro společensky odpovědné firmy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of corporate social responsibility and its possible use in the marketing strategy of a board game for blind people. The theoretical part contains a summary of basic terms from the areas of social responsibility, marketing communication strategy and fundraising. The practical part introduces the market with board games, especially the market with board games for the blind. It also analyzes the board game itself and its position on the market. A large part of the practical section is also devoted to qualitative research, thanks to which it is possible to learn how companies work in matters of decision-making about their socially responsible activities. From the analyzes, research and all the obtained information, a marketing strategy for the board game is proposed in the project part. The strategy is based on the offer of cooperation for a socially responsible company.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR, desková hra, desková hra pro nevidomé, fundraising, marketingová strategie
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, board game, board game for blind people, fundraising, marketing strategy
Rozsah průvodní práce
97 s. (162 142)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem a jejím možným využitím v marketingové strategii deskové hry pro nevidomé. Teoretická část obsahuje souhrn základních pojmů z oblasti společenské odpovědnosti, marketingové komunikační strategie a fundraisingu. Praktická část dává možnost nahlédnout na trh s deskovými hrami, respektive deskovými hrami pro nevidomé. Rovněž analyzuje samotnou deskovou hru a její postavení na trhu. Velká část praktické části je též věnována kvalitativnímu výzkumu, díky kterému se lze dozvědět, jak fungují společnosti v otázkách rozhodování o svých společensky odpovědných aktivitách. Z analýz, výzkumu a získaných informací je následně v projektové části navržena marketingová strategie pro deskovou hru, která je založena na nabídce spolupráce pro společensky odpovědné firmy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the topic of corporate social responsibility and its possible use in the marketing strategy of a board game for blind people. The theoretical part contains a summary of basic terms from the areas of social responsibility, marketing communication strategy and fundraising. The practical part introduces the market with board games, especially the market with board games for the blind. It also analyzes the board game itself and its position on the market. A large part of the practical section is also devoted to qualitative research, thanks to which it is possible to learn how companies work in matters of decision-making about their socially responsible activities. From the analyzes, research and all the obtained information, a marketing strategy for the board game is proposed in the project part. The strategy is based on the offer of cooperation for a socially responsible company.
Klíčová slova
společenská odpovědnost firem, CSR, desková hra, desková hra pro nevidomé, fundraising, marketingová strategie
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, CSR, board game, board game for blind people, fundraising, marketing strategy
Zásady pro vypracování
Zpracujte souborný kritický přehled současného pohledu na CSR aktivity firem, jejich důležitost a vývoj. Následně pak detailněji rozpracujte a analyzujte postup společností při výběru těchto aktivit, a jejich vliv na postavení a dobré jméno firmy.
Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu, charakterizujte způsob získávání participantů pro výzkum. Zdůvodněte výběr participantů jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu dosažení cíle diplomové práce.
Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce, kterým je pomoc marketingové komunikaci deskové hry pro nevidomé pomocí analýzy myšlení společnosti při výběru CSR aktivit a jejich dopadu na postavení a dobré jméno firmy na trhu. Zodpovězte výzkumné otázky. Uveďte limitující faktory výzkumu.
Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti, jak zlepšit marketingovou komunikaci hry pro nevidomé a navrhněte konkrétní kroky v této komunikaci. Analyzujte přínos a dopady vašeho návrhu dalšího řešení. Popište omezení, která vám zabránila dosáhnout cíle a splnit účel projektu.
Zásady pro vypracování
Zpracujte souborný kritický přehled současného pohledu na CSR aktivity firem, jejich důležitost a vývoj. Následně pak detailněji rozpracujte a analyzujte postup společností při výběru těchto aktivit, a jejich vliv na postavení a dobré jméno firmy.
Zpracujte cíl výzkumu, výzkumné otázky a metody výzkumu, charakterizujte způsob získávání participantů pro výzkum. Zdůvodněte výběr participantů jako zástupců cílové skupiny pro naplnění cíle práce. Zdůvodněte výběr metod výzkumu z pohledu dosažení cíle diplomové práce.
Proveďte výzkum v souladu se stanovenou metodikou. Analyzujte a popište výsledky výzkumu a jejich dopady pro splnění cíle práce, kterým je pomoc marketingové komunikaci deskové hry pro nevidomé pomocí analýzy myšlení společnosti při výběru CSR aktivit a jejich dopadu na postavení a dobré jméno firmy na trhu. Zodpovězte výzkumné otázky. Uveďte limitující faktory výzkumu.
Na základě výsledků výzkumu navrhněte možnosti, jak zlepšit marketingovou komunikaci hry pro nevidomé a navrhněte konkrétní kroky v této komunikaci. Analyzujte přínos a dopady vašeho návrhu dalšího řešení. Popište omezení, která vám zabránila dosáhnout cíle a splnit účel projektu.
Seznam doporučené literatury
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS, 2010. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
MERHAUT, Marek. Etika jako součást společenské odpovědnosti firem hotelového průmyslu. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-032-5.
ORTS, Eric W. a N. Craig SMITH, ed. The moral responsibility of firms. New York, NY: Oxford University Press, 2020. ISBN 978-0-19-885705-1.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
PRŮŠA, Přemysl. How can corporate social responsibility be assessed?. Praha: Oeconomica, 2007. Faculty of International Relations Working papers. ISBN 978-80-245-1336-2.
TUDEV, Oyungerel. Corporate social responsibility and human resource policy as a competitive advantage of the firm. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, 2012. Doctoral thesis summary. ISBN 978-80-7454-177-3.
Seznam doporučené literatury
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi]. Kanina: OPS, 2010. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3983-0.
MERHAUT, Marek. Etika jako součást společenské odpovědnosti firem hotelového průmyslu. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013. ISBN 978-80-7478-032-5.
ORTS, Eric W. a N. Craig SMITH, ed. The moral responsibility of firms. New York, NY: Oxford University Press, 2020. ISBN 978-0-19-885705-1.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
PRŮŠA, Přemysl. How can corporate social responsibility be assessed?. Praha: Oeconomica, 2007. Faculty of International Relations Working papers. ISBN 978-80-245-1336-2.
TUDEV, Oyungerel. Corporate social responsibility and human resource policy as a competitive advantage of the firm. Zlín: Tomas Bata University in Zlín, 2012. Doctoral thesis summary. ISBN 978-80-7454-177-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Suchánková AB
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Jak by bylo možné realizovat CSR prezentované hry v globálním měřítku?
Co znamená v CSR benchmarking?
Které inovace v rámci CSR by bylo možné navrhnout v daném segmentu?
Studentka odpověděla na položené otázky.