Diplomová práca sa zaoberá posúdením komunikácie slovenských národných kultúrnych inštitúcií v dobe pandémie. Skúmané inštitúcie predstavuje Slovenská národná galéria, Slovenské národné divadlo, Slovenské národné múzeum a Slovenská filharmónia. Cieľom práce je porovnanie krízovej komunikácie jednotlivých inštitúcií a zistenie odozvy zo strany publika. V práci sú využité kvalitatívne metódy, ktoré sú pre lepšiu orientovanosť v danej oblasti doplnené o kvantitatívne dáta. Výsledkom práce je zostavenie odporúčaní pre prípadné riešenie podobnej situácie v budúcnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the assessment of the communication of Slovak national cultural institutions during a pandemic. The researched institutions are the Slovak National Gallery, the Slovak National Theater, the Slovak National Museum and the Slovak Philharmonic. The aim of the work is to compare the crisis communication of individual institutions and to find out the response from the audience. The work uses qualitative methods, which are supplemented by quantitative data for better orientation in the field. The result of the work is the compilation of recommendations for a possible solution to a similar situation in the future.
Klíčová slova
marketing kultúry, kultúrny sektor, krízová komunikácia, sociálne siete, pandémia Covid-19
Klíčová slova v angličtině
cultural marketing, cultural sector, crisis communication, social networks, pandemic Covid-19
Rozsah průvodní práce
86 s. (156 628)
Jazyk
SK
Anotace
Diplomová práca sa zaoberá posúdením komunikácie slovenských národných kultúrnych inštitúcií v dobe pandémie. Skúmané inštitúcie predstavuje Slovenská národná galéria, Slovenské národné divadlo, Slovenské národné múzeum a Slovenská filharmónia. Cieľom práce je porovnanie krízovej komunikácie jednotlivých inštitúcií a zistenie odozvy zo strany publika. V práci sú využité kvalitatívne metódy, ktoré sú pre lepšiu orientovanosť v danej oblasti doplnené o kvantitatívne dáta. Výsledkom práce je zostavenie odporúčaní pre prípadné riešenie podobnej situácie v budúcnosti.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the assessment of the communication of Slovak national cultural institutions during a pandemic. The researched institutions are the Slovak National Gallery, the Slovak National Theater, the Slovak National Museum and the Slovak Philharmonic. The aim of the work is to compare the crisis communication of individual institutions and to find out the response from the audience. The work uses qualitative methods, which are supplemented by quantitative data for better orientation in the field. The result of the work is the compilation of recommendations for a possible solution to a similar situation in the future.
Klíčová slova
marketing kultúry, kultúrny sektor, krízová komunikácia, sociálne siete, pandémia Covid-19
Klíčová slova v angličtině
cultural marketing, cultural sector, crisis communication, social networks, pandemic Covid-19
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury zpracujte teoretická východiska pojednávající o marketingu kultury a specifikách krizové komunikace. 2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologický postup diplomové práce. 3. Proveďte marketingový výzkum zkoumajíci komunikaci vybraných kulturních institucí v době pandemie 4. Získaná data interpretujte a navrhněte doporučení pro komunikaci kulturních institucí v krizových situacích do budoucna.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury zpracujte teoretická východiska pojednávající o marketingu kultury a specifikách krizové komunikace. 2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologický postup diplomové práce. 3. Proveďte marketingový výzkum zkoumajíci komunikaci vybraných kulturních institucí v době pandemie 4. Získaná data interpretujte a navrhněte doporučení pro komunikaci kulturních institucí v krizových situacích do budoucna.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury : divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 9788087500170
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007, 243 s. ISBN 9788024512761
BAČUVČÍK, Radim. Kulturní život a my: Nákupní chování na trzích kulturních produktů 2013. Zlín: VeRBuM, 2014, 274 s. ISBN 9788087500538 978-80-904273-53-8
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK a Kristýna MARŠOVSKÁ. Krizová komunikace : principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 221 s. ISBN 978-80-210-9636-3
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace : pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012, 169 s. ISBN 9788024742342
FORET, Miroslav a David MELAS. Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Praha: Grada Publishing, 2020, 168 s. ISBN 978-80-271-1723-9.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury : divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 9788087500170
JOHNOVÁ, Radka a Jitka ČERNÁ. Arts marketing : marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica, 2007, 243 s. ISBN 9788024512761
BAČUVČÍK, Radim. Kulturní život a my: Nákupní chování na trzích kulturních produktů 2013. Zlín: VeRBuM, 2014, 274 s. ISBN 9788087500538 978-80-904273-53-8
TOMANDL, Jan, Jaroslav ČUŘÍK a Kristýna MARŠOVSKÁ. Krizová komunikace : principy, zkušenosti, postupy. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 221 s. ISBN 978-80-210-9636-3
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace : pro všechny manažery a PR specialisty. Praha: Grada, 2012, 169 s. ISBN 9788024742342
FORET, Miroslav a David MELAS. Marketingový výzkum: v udržitelném marketingovém managementu. Praha: Grada Publishing, 2020, 168 s. ISBN 978-80-271-1723-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Kulturní instituce typu divadlo, muzeum, galerie a filharmonie se po celém světě v době pandemie potýkaly s obdobnými problémy. Předpokládám – i když se mohu mýlit – že iniciativu v dané oblasti přejímaly instituce ze zemí, které jsou na nejvyšší technologické a ekonomické úrovni, a že o této iniciativě byli informováni také slovenští manažeři daných kulturních institucí. Inspirovaly se slovenské instituce touto praxí, byla situace na Slovensku zásadně jiná, takže zahraniční zkušenosti zde nebyly využitelné?
Řada čelných světových kulturních institucí v době před kovidovou krizí nabízelo svou produkci a své činnosti v digitální podobě čili využívala nápaditým způsobem nové komunikační technologie a nová média. Inspirovaly se slovenské instituce touto praxí?
Slovenské kulturní instituce měly své webové stránky již v době před vypuknutím pandemie. Jak se tyto stránky lišily od krizových webových stránek?
Studentka plně odpověděla na položené otázky. Zkušební komise položila následující doplňující otázky: Druhá výzkumná otázka se týká odezvy publika - jak jste se ji snažila dopátrat? (dr. Káčerková) – studentka plně odpověděla na otázku.