Diplomová práce se zaobírá problematikou komunikace módního e-shopu Answear na jejich sociálních sítích. Teoretická část práce poskytuje podklad pro tvorbu komunikačního plánu se zaměřením na influencer marketing. V praktické části byly provedeny dva výzkumy. V rámci kvantitativního výzkumu bylo provedeno dotazníkového šetření a jako metoda kvalitativního výzkumu byly realizovány individuální rozhovory. Z těchto výzkumů byly vyhodnoceny závěry, které byly následně použity pro tvorbu komunikačního plánu. Poslední část práce je věnována tvorbě komunikačního plánu. Zároveň je zde shrnuta současná situace komunikace Answearu a zjištěny její slabiny. Na základě odpovědí a preferencí respondentů byl sestaven návrh nového komunikačního plánu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of communication of the fashion e-shop Answear on their social media networks. The theoretical part of the thesis provides the basis for the creation of communication plan with a focus on the influencer marketing. In the practical part, two studies were carried out. As a part of the quantitative research, a questionnaire survey was conducted, and individual interviews were performed as a qualitative research method. These studies evaluated the conclusions that were subsequently used for the development of the communication plan. The last part of the thesis is devoted to the development of a communication plan. At the same time, the current situation of Answear communication and its weaknesses are summarized here. Based on the responses and the preferences of the respondents, a draft of the new communication plan was drawn up.
Marketing, Digital Marketing, Communication Plan, Fashion E-shop, Influencer
Rozsah průvodní práce
63 s. (111 065 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaobírá problematikou komunikace módního e-shopu Answear na jejich sociálních sítích. Teoretická část práce poskytuje podklad pro tvorbu komunikačního plánu se zaměřením na influencer marketing. V praktické části byly provedeny dva výzkumy. V rámci kvantitativního výzkumu bylo provedeno dotazníkového šetření a jako metoda kvalitativního výzkumu byly realizovány individuální rozhovory. Z těchto výzkumů byly vyhodnoceny závěry, které byly následně použity pro tvorbu komunikačního plánu. Poslední část práce je věnována tvorbě komunikačního plánu. Zároveň je zde shrnuta současná situace komunikace Answearu a zjištěny její slabiny. Na základě odpovědí a preferencí respondentů byl sestaven návrh nového komunikačního plánu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of communication of the fashion e-shop Answear on their social media networks. The theoretical part of the thesis provides the basis for the creation of communication plan with a focus on the influencer marketing. In the practical part, two studies were carried out. As a part of the quantitative research, a questionnaire survey was conducted, and individual interviews were performed as a qualitative research method. These studies evaluated the conclusions that were subsequently used for the development of the communication plan. The last part of the thesis is devoted to the development of a communication plan. At the same time, the current situation of Answear communication and its weaknesses are summarized here. Based on the responses and the preferences of the respondents, a draft of the new communication plan was drawn up.
Marketing, Digital Marketing, Communication Plan, Fashion E-shop, Influencer
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury týkající se influencer marketingu a následně vypracujte teoretickou část práce.
2. Stanovte cíle diplomové práce, výzkumné otázky a popište vybrané výzkumné metody.
3. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum týkající se preferencí komunikace módních e-shopů za pomocí influencer marketingu.
4. Interpretujte získaná data z šetření, zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
5. Na základě výsledků z praktické části navrhněte v projektové části práce komunikační plán pro vybraný módní e-shop.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši odborné literatury týkající se influencer marketingu a následně vypracujte teoretickou část práce.
2. Stanovte cíle diplomové práce, výzkumné otázky a popište vybrané výzkumné metody.
3. Proveďte kvalitativní a kvantitativní výzkum týkající se preferencí komunikace módních e-shopů za pomocí influencer marketingu.
4. Interpretujte získaná data z šetření, zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěry.
5. Na základě výsledků z praktické části navrhněte v projektové části práce komunikační plán pro vybraný módní e-shop.
Seznam doporučené literatury
FEAR-SMITH, Neve. How are Fashion Brands Utilising Social Media Influencers? Talking Influence [online]. 2021 [cit. 2021-12-17]. Dostupné z: https://talkinginfluence.com/2021/01/15/how-are-fashion-brands-utilising-social-media-influencers/
GLUCKSMAN, Morgan, 2017. The Rise of Social Media Influencer Marketing on Lifestyle Branding: A Case Study of Lucie Fink. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications. 8 (2), s. 77-87.
ISMAGILOVA, Elvira et al., 2017. Electronic Word of Mouth (eWOM) in the Marketing Context: A State of the Art Analysis and Future Directions. Cham: Springer International Publishing. SpringerBriefs in Business, s. 5-15. ISBN 978-3-319-52458-0.
YESILOGLU, Sevil a Joyce COSTELLO, ed., 2020. Influencer Marketing: Building Brand Communities and Engagement. Oxon: Routledge, s. 1-25. ISBN 9780429322501.
Seznam doporučené literatury
FEAR-SMITH, Neve. How are Fashion Brands Utilising Social Media Influencers? Talking Influence [online]. 2021 [cit. 2021-12-17]. Dostupné z: https://talkinginfluence.com/2021/01/15/how-are-fashion-brands-utilising-social-media-influencers/
GLUCKSMAN, Morgan, 2017. The Rise of Social Media Influencer Marketing on Lifestyle Branding: A Case Study of Lucie Fink. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications. 8 (2), s. 77-87.
ISMAGILOVA, Elvira et al., 2017. Electronic Word of Mouth (eWOM) in the Marketing Context: A State of the Art Analysis and Future Directions. Cham: Springer International Publishing. SpringerBriefs in Business, s. 5-15. ISBN 978-3-319-52458-0.
YESILOGLU, Sevil a Joyce COSTELLO, ed., 2020. Influencer Marketing: Building Brand Communities and Engagement. Oxon: Routledge, s. 1-25. ISBN 9780429322501.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Proč jste zjišťovala působení značek Zalando a About You společně, ne každé zvlášť?
Co Vás vedlo k označení otázky o vnímání aktivity Answearu na sociálních sítích jako nepovinné?
Podle jakých kritérií proběhl výběr respondentů kvalitativního šetření?
Jak bude nový způsob komunikační aktivity vyhodnocován?
Studentka odpověděla na položené otázky.