Tato diplomová práce pojednává o sociální reklamě a jejím využití v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je sociální marketing, sociální reklama a zabývá se jejich charakteristikou, vývojem a reklamními apely, které jsou v reklamě tohoto zaměření využívány. Součástí teoretické části je i samostatná kapitola týkající se bezpečnosti silničního provozu. Praktická část pojednává o organizaci BESIP, analyzuje vybrané preventivní kampaně, podává informace o tom, jakým problémům se kampaně v oblasti bezpečnosti silničního provozu věnují a jaké apely přitom využívají. Součástí praktické části je také kvalitativní i kvantitativní výzkum, který zjišťuje, jaké problémy v oblasti silničního provozu považují lidé za významné a zkoumá, jak preventivní kampaně lidé vnímají.
Anotace v angličtině
This thesis deals with social advertising and its use in the field of road safety. The theoretical part defines the basic concepts such as social marketing, social advertising and deals with their characteristics, development and advertising appeals that are used in this kind of advertising. The theoretical part also includes a separate chapter about road safety. The practical part deals with the BESIP organization, analyses selected preventive campaigns, provides information on which problems campaigns in the field of road safety address and which appeals they use. The practical part also includes qualitative and quantitative research, that finds out which problems people consider important in the field of road traffic and examines how people perceive preventive campaigns.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, bezpečnost silničního provozu, preventivní kampaně, BESIP
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, road safety, preventive campaigns, BESIP
Rozsah průvodní práce
106 s. (193 132 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce pojednává o sociální reklamě a jejím využití v oblasti bezpečnosti silničního provozu. Teoretická část vymezuje základní pojmy jako je sociální marketing, sociální reklama a zabývá se jejich charakteristikou, vývojem a reklamními apely, které jsou v reklamě tohoto zaměření využívány. Součástí teoretické části je i samostatná kapitola týkající se bezpečnosti silničního provozu. Praktická část pojednává o organizaci BESIP, analyzuje vybrané preventivní kampaně, podává informace o tom, jakým problémům se kampaně v oblasti bezpečnosti silničního provozu věnují a jaké apely přitom využívají. Součástí praktické části je také kvalitativní i kvantitativní výzkum, který zjišťuje, jaké problémy v oblasti silničního provozu považují lidé za významné a zkoumá, jak preventivní kampaně lidé vnímají.
Anotace v angličtině
This thesis deals with social advertising and its use in the field of road safety. The theoretical part defines the basic concepts such as social marketing, social advertising and deals with their characteristics, development and advertising appeals that are used in this kind of advertising. The theoretical part also includes a separate chapter about road safety. The practical part deals with the BESIP organization, analyses selected preventive campaigns, provides information on which problems campaigns in the field of road safety address and which appeals they use. The practical part also includes qualitative and quantitative research, that finds out which problems people consider important in the field of road traffic and examines how people perceive preventive campaigns.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, bezpečnost silničního provozu, preventivní kampaně, BESIP
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, road safety, preventive campaigns, BESIP
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury pojednávající o problematice sociálního marketingu a sociální reklamy. Na základě rešerše následně zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce.
Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologický postup diplomové práce.
Proveďte marketingový výzkum zaměřený na problematiku bezpečnosti silničního provozu.
Získaná data interpretujte a navrhněte doporučení vedoucí ke zvýšení efektivity kampaní v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši odborné literatury pojednávající o problematice sociálního marketingu a sociální reklamy. Na základě rešerše následně zpracujte teoretická východiska k tématu diplomové práce.
Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte cíle, výzkumné otázky a metodologický postup diplomové práce.
Proveďte marketingový výzkum zaměřený na problematiku bezpečnosti silničního provozu.
Získaná data interpretujte a navrhněte doporučení vedoucí ke zvýšení efektivity kampaní v oblasti bezpečnosti silničního provozu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 9788024743547.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, c2011, xi, 502 s. ISBN 9781412981491.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2016, 254 s. ISBN 9788087500804.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 9788024743547.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert. ISBN 9788024735276.
LEE, Nancy a Philip KOTLER. Social marketing: influencing behaviors for good. 4th ed. Thousand Oaks: SAGE Publications, c2011, xi, 502 s. ISBN 9781412981491.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert. ISBN 9788024748436.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Bezesporu je emocionální apel strachu v sociální reklamě žádoucí. Nicméně i vřelost a překvapení jsou žádoucí apely. Jaký je Váš osobní postoj k používání v komunikaci apelu strachu a možných rizik s tím spojených?
Jaký je Váš názor na zapojení osobností, které byly tragédií na silnici osobně postiženy? Jakou formu komunikace byste ve spojení s takovou osobností doporučila pro dosažení maximálního komunikačního efektu?
Z Vašeho výzkumu vyplynulo, že 2/3 dotazovaných někdy úmyslně porušují dopravní předpisy. Jaký je Váš názor na řešení takového zjištění? Prosím buďte konkrétní.
Studentka plně odpověděla na položené otázky. Zkušební komise položila následující doplňující otázky: Myslíte si, že vysoké tresty a pokuty jsou dobrá motivace pro lidi? (dr. Voráček) – studentka odpověděla na otázku.