Táto bakalárska práca sa zaoberá témou marketingovej komunikácie vo sfére neziskových organizácií, konkrétne skúma prípad neziskovej organizácie Centra komunitného organizovania. Prvá časť práce sa venuje teoretickým konceptom marketingu, marketingovej komunikácie a komunikačnému mixu v špecifikách neziskového sektora. Druhá časť práce mapuje marketingovú komunikácie Centra komunitného organizovanie na základe vlastného výskumu a rozhovorov so zástupcami Centra. Taktiež obsahuje dotazníkový prieskum ľudí sledujúcich komunikáciu Centra, na základe ktorého vyhodnocuje efektivitu tejto komunikácie a podáva odporučenia pre jej zlepšenie.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis explores the topic of marketing communication in the non-profit sphere, more specifically it focuses on the case of a non-profit organization "Centrum komunitného organizovania". The first part of the thesis deals with the theoretical concepts of marketing, marketing communication, and communication mix in the context of the non-profit sector. The second part of the thesis maps the marketing communication of Center for Community Organization based on own research and the interviews of Center's representatives. Moreover, it contains the questionnaire survey of the followers of Center's communication and proposes the ideas for improvement of the communication based on this survey.
activism, extremism, communication mix, community work, marketing, marketing for non-profit organizations, marketing communication, non-profit organization, non-profit sector, Centrum komunitného organizovania
Rozsah průvodní práce
61 s. (78 335 znaků)
Jazyk
SK
Anotace
Táto bakalárska práca sa zaoberá témou marketingovej komunikácie vo sfére neziskových organizácií, konkrétne skúma prípad neziskovej organizácie Centra komunitného organizovania. Prvá časť práce sa venuje teoretickým konceptom marketingu, marketingovej komunikácie a komunikačnému mixu v špecifikách neziskového sektora. Druhá časť práce mapuje marketingovú komunikácie Centra komunitného organizovanie na základe vlastného výskumu a rozhovorov so zástupcami Centra. Taktiež obsahuje dotazníkový prieskum ľudí sledujúcich komunikáciu Centra, na základe ktorého vyhodnocuje efektivitu tejto komunikácie a podáva odporučenia pre jej zlepšenie.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis explores the topic of marketing communication in the non-profit sphere, more specifically it focuses on the case of a non-profit organization "Centrum komunitného organizovania". The first part of the thesis deals with the theoretical concepts of marketing, marketing communication, and communication mix in the context of the non-profit sector. The second part of the thesis maps the marketing communication of Center for Community Organization based on own research and the interviews of Center's representatives. Moreover, it contains the questionnaire survey of the followers of Center's communication and proposes the ideas for improvement of the communication based on this survey.
activism, extremism, communication mix, community work, marketing, marketing for non-profit organizations, marketing communication, non-profit organization, non-profit sector, Centrum komunitného organizovania
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerši odborné literatury zaměřenou na marketingovou komuikaci neziskových organizací.
Stanovte si cíl, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
Zpracujte přehled historie, současných cílů, projektů neziskové organizace a její současný komunikační mix mezi širokou veřejností.
K získání dat potřebných pro zhodnocení stavu současné komunikace z pohledu široké veřejnosti a povědomí o neziskové organizaci a jejích projektů proveďte kvalitativní výzkum.
Na základě výsledků výzkumu zodpovězte výzkumné otázky, formulujte závěr, případně doporučte formy komunikace pro vybranou neziskovou organizaci.
Zásady pro vypracování
Vypracujte rešerši odborné literatury zaměřenou na marketingovou komuikaci neziskových organizací.
Stanovte si cíl, výzkumné otázky a metodiku výzkumu.
Zpracujte přehled historie, současných cílů, projektů neziskové organizace a její současný komunikační mix mezi širokou veřejností.
K získání dat potřebných pro zhodnocení stavu současné komunikace z pohledu široké veřejnosti a povědomí o neziskové organizaci a jejích projektů proveďte kvalitativní výzkum.
Na základě výsledků výzkumu zodpovězte výzkumné otázky, formulujte závěr, případně doporučte formy komunikace pro vybranou neziskovou organizaci.
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
LANDRETH Grau, Stacy. 2021. Marketing for Nonprofit Organizations: Insights and Innovations. 2nd ed. New York: Oxford University Press. ISBN 9780190090807. PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s.. ISBN 978-80-271-0787-2.
ŠEDIVÝ Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. 2012. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. 1. vydání. Praha: Grada, 144. ISBN 978-80-247-4040-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. 2017. Úspěšná nezisková organizace. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 165 s. ISBN 978-80-271-0249-5.
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5769-8.
LANDRETH Grau, Stacy. 2021. Marketing for Nonprofit Organizations: Insights and Innovations. 2nd ed. New York: Oxford University Press. ISBN 9780190090807. PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s.. ISBN 978-80-271-0787-2.
ŠEDIVÝ Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. 2012. Public relations, fundraising a lobbing pro neziskové organizace. 1. vydání. Praha: Grada, 144. ISBN 978-80-247-4040-9.
ŠEDIVÝ, Marek a Olga MEDLÍKOVÁ. 2017. Úspěšná nezisková organizace. 3., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada, 165 s. ISBN 978-80-271-0249-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Zmiňujete, že newsletter má v současnosti malý počet odběratelů a lidé preferují spíše web organizace. Co může být příčinou?
„Ďalšou aktivitou, ktorou organizácia môže posilniť svoju značku a mienku, je budovať povedomie priamo cez kľúčové postavy organizačnej štruktúry Centra.“ Vysvětlete, prosím.
Zmiňujete neefektivnost použitých komunikačních kanálů z důvodu jejich velkého množství a nedostatečných časových možností pracovníků centra. Na které komunikační kanály by se mělo centrum primárné soustředit, aby došlo k co největší efektivitě komunikace a využití personálních kapacit centra?
Studentka připraveně reagovala na položené otázky.