Bakalářská práce se věnuje problematice hodnot u současné dospívající generace. Teoretická část prezentuje pojmy nezbytné z pohledu hodnotové orientace u dospívajících, sleduje, zda vliv rodičů a dalších socializačních činitelů formuje hodnoty dospívající mládeže, neboť k výchově dítěte jsou zapotřebí zkušenosti a znalosti potřeb dítěte a péče, kterou k vývoji potřebuje. V závěru dané části jsou specifikovány výzkumné otázky, výzkumná metoda a primárně cíl práce.
Cílem práce bylo zjistit, jaké hodnoty preferuje současná dospívající generace v kontinuitě s rolí školy a prostředí, ve kterém jedinec vyrůstá, pod vlivem médií či influencerů.
V praktické části bude výzkum realizován kvalitativní metodou formou rozhovoru u studentů základních a středních škol. Ke komparaci výsledků přispělo nejen rozdílné zaměření škol, ale také specifika různých krajů v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of values in the current adolescent generation. The theoretical part presents the concepts necessary from the point of view of value orientation in adolescents, monitors whether the influence of parents and other socializing factors shapes the values of adolescent youth because the child's upbringing requires experience and knowledge of the child's needs and the care he needs for development. At the end of the given part, research questions, research method and primarily the aim of the thesis are specified. The thesis aimed to find out what values the current adolescent generation prefers in continuity with the role of the school and the environment in which the individual grows up, under the influence of the media or influencers.
In the practical part, the research will be carried out by a qualitative method in the form of an interview with students of primary and secondary schools. The comparison of the results was contributed not only by the different focus of schools but also by the specifics of different regions in the Czech Republic.
Klíčová slova
hodnotová orientace, hodnoty, výchova k hodnotám, rodina, vrstevníci, žebříček hodnot
Klíčová slova v angličtině
value orientation, values, education to values, family, contemporaries, ranking of values
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice hodnot u současné dospívající generace. Teoretická část prezentuje pojmy nezbytné z pohledu hodnotové orientace u dospívajících, sleduje, zda vliv rodičů a dalších socializačních činitelů formuje hodnoty dospívající mládeže, neboť k výchově dítěte jsou zapotřebí zkušenosti a znalosti potřeb dítěte a péče, kterou k vývoji potřebuje. V závěru dané části jsou specifikovány výzkumné otázky, výzkumná metoda a primárně cíl práce.
Cílem práce bylo zjistit, jaké hodnoty preferuje současná dospívající generace v kontinuitě s rolí školy a prostředí, ve kterém jedinec vyrůstá, pod vlivem médií či influencerů.
V praktické části bude výzkum realizován kvalitativní metodou formou rozhovoru u studentů základních a středních škol. Ke komparaci výsledků přispělo nejen rozdílné zaměření škol, ale také specifika různých krajů v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of values in the current adolescent generation. The theoretical part presents the concepts necessary from the point of view of value orientation in adolescents, monitors whether the influence of parents and other socializing factors shapes the values of adolescent youth because the child's upbringing requires experience and knowledge of the child's needs and the care he needs for development. At the end of the given part, research questions, research method and primarily the aim of the thesis are specified. The thesis aimed to find out what values the current adolescent generation prefers in continuity with the role of the school and the environment in which the individual grows up, under the influence of the media or influencers.
In the practical part, the research will be carried out by a qualitative method in the form of an interview with students of primary and secondary schools. The comparison of the results was contributed not only by the different focus of schools but also by the specifics of different regions in the Czech Republic.
Klíčová slova
hodnotová orientace, hodnoty, výchova k hodnotám, rodina, vrstevníci, žebříček hodnot
Klíčová slova v angličtině
value orientation, values, education to values, family, contemporaries, ranking of values
Zásady pro vypracování
1. Rešerže odborné literatury a odborných zdrojů zabývajících se cílovou skupinou, kterou představuje současná dospívající mládež.
2. Na základě teoretické báze vymezení cíle práce, výzkumných otázek a metody výzkumu.
3. Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na dospívající generaci.
4. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
5. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
1. Rešerže odborné literatury a odborných zdrojů zabývajících se cílovou skupinou, kterou představuje současná dospívající mládež.
2. Na základě teoretické báze vymezení cíle práce, výzkumných otázek a metody výzkumu.
3. Realizace kvalitativního výzkumu zaměřeného na dospívající generaci.
4. Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
5. Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2004. Psychologie hodnot. 1. [Olomouc]: Votobia. ISBN 80-722-0195-6.
DOROTÍKOVÁ, Soňa, 1998. Filosofie hodnot. Praha: Univerzita Karlova v Praze. ISBN 80-86039-79-X.
EYRE, Linda a Richard M. EYRE, 2007. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 2. Praha: Portál. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-275-1.
GROLNICK, Wendy S., c2003, The psychology of parental control: how well-meant parenting backfires. Mahwah, N.J.: L. Erlbaum Associates, xiii, 182 s. ISBN 0805835415. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/toc/fy032/2001051087.html
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER, 2014. Psychologie dítěte. 6. Praha: Portál. Klasici. ISBN 978-802-6206-910.
PLHÁKOVÁ, Alena, 2020. Dějiny psychologie. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-802-7125-289.
Seznam doporučené literatury
CAKIRPALOGLU, Panajotis, 2004. Psychologie hodnot. 1. [Olomouc]: Votobia. ISBN 80-722-0195-6.
DOROTÍKOVÁ, Soňa, 1998. Filosofie hodnot. Praha: Univerzita Karlova v Praze. ISBN 80-86039-79-X.
EYRE, Linda a Richard M. EYRE, 2007. Jak naučit děti hodnotám. Vyd. 2. Praha: Portál. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 978-80-7367-275-1.
GROLNICK, Wendy S., c2003, The psychology of parental control: how well-meant parenting backfires. Mahwah, N.J.: L. Erlbaum Associates, xiii, 182 s. ISBN 0805835415. Dostupné také z: http://www.loc.gov/catdir/toc/fy032/2001051087.html
PIAGET, Jean a Bärbel INHELDER, 2014. Psychologie dítěte. 6. Praha: Portál. Klasici. ISBN 978-802-6206-910.
PLHÁKOVÁ, Alena, 2020. Dějiny psychologie. 2., přepracované a doplněné vydání. Praha: Grada. Psyché (Grada). ISBN 978-802-7125-289.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaký účel využití výsledků by mohla mít vaše práce v oboru marketingové komunikace?
Jak byste musela změnit cíl a výzkumné otázky práce, aby bylo kvalitativní šetření vhodnou metodou?
Studentka odpověděla na položené dotazy, vysvětlila výtky vedoucí i oponentky, komise se proto shodla na hodnocení E.