Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčních značek přírodní kosmetiky a jejich marketingovou komunikací na sociálních sítích. Vybrány byly tři značky přírodní kosmetiky, které mají silné zastoupení na trhu v České republice. Nejprve jsou v práci objasněny pojmy jako marketingový a komunikační mix, dále online marketing, jsou definovány sociální sítě a jejich využití coby nástroje marketingové komunikace. V práci jsou představeny dvě sociální sítě Facebook a Instagram, které jsou v rámci analýzy zkoumány, rovněž je charakterizováno chování uživatelů sociálních sítí a marketingová komunikace na těchto sítích. Srovnávací analýza je obsažena především v praktické části, která je rozdělena podle konkurenčních značek přírodní kosmetiky na analýzu komunikace společností Weleda a Nobilis Tilia a následně je vyhodnoceno dotazníkové šetření. Závěrem jsou uvedena doporučení pro docílení efektivnějšího způsobu komunikace Purity Vision na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of competing brands of natural cosmetics and their marketing communication on social networks. Three brands of natural cosmetics, which have a strong presence on the market in the Czech Republic, were selected for the research. The work first clarifies concepts such as marketing and communication mix or online marketing, then defines social networks and their use as a tool of marketing communication. The paper presents two social networks, namely Facebook and Instagram, which are examined in the analysis. The behaviour of users of social networks and marketing communication on these networks is characterized as well. The comparative analysis is put forward mainly in the practical part, which is divided according to competing brands of natural cosmetics in order to analyse the communications of Weleda and Nobilis Tilia brands. Subsequently, a questionnaire survey is evaluated. The conclusion of the thesis offers recommendations for achieving a more effective way of communication of the Purity Vision brand on social networks.
Klíčová slova
Online marketing, sociální sítě, Facebook, Instagram.
Klíčová slova v angličtině
Online marketing, social networks, Facebook, Instagram
Rozsah průvodní práce
67 s.( 93 598 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou konkurenčních značek přírodní kosmetiky a jejich marketingovou komunikací na sociálních sítích. Vybrány byly tři značky přírodní kosmetiky, které mají silné zastoupení na trhu v České republice. Nejprve jsou v práci objasněny pojmy jako marketingový a komunikační mix, dále online marketing, jsou definovány sociální sítě a jejich využití coby nástroje marketingové komunikace. V práci jsou představeny dvě sociální sítě Facebook a Instagram, které jsou v rámci analýzy zkoumány, rovněž je charakterizováno chování uživatelů sociálních sítí a marketingová komunikace na těchto sítích. Srovnávací analýza je obsažena především v praktické části, která je rozdělena podle konkurenčních značek přírodní kosmetiky na analýzu komunikace společností Weleda a Nobilis Tilia a následně je vyhodnoceno dotazníkové šetření. Závěrem jsou uvedena doporučení pro docílení efektivnějšího způsobu komunikace Purity Vision na sociálních sítích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the analysis of competing brands of natural cosmetics and their marketing communication on social networks. Three brands of natural cosmetics, which have a strong presence on the market in the Czech Republic, were selected for the research. The work first clarifies concepts such as marketing and communication mix or online marketing, then defines social networks and their use as a tool of marketing communication. The paper presents two social networks, namely Facebook and Instagram, which are examined in the analysis. The behaviour of users of social networks and marketing communication on these networks is characterized as well. The comparative analysis is put forward mainly in the practical part, which is divided according to competing brands of natural cosmetics in order to analyse the communications of Weleda and Nobilis Tilia brands. Subsequently, a questionnaire survey is evaluated. The conclusion of the thesis offers recommendations for achieving a more effective way of communication of the Purity Vision brand on social networks.
Klíčová slova
Online marketing, sociální sítě, Facebook, Instagram.
Klíčová slova v angličtině
Online marketing, social networks, Facebook, Instagram
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématice komunikace značky na sociálních sítích a jejich využití pro marketingové aktivity.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metologii práce.
3. Realizujte srovnávací analýzu konkurenčních značek na trhu s přírodní kosmetikou zaměřenou na marketingovou komunikaci
4. Realizujte kvantitativní dotazníkové šetření u potencionálních zákazníků.
5. Formulujte výsledky analýz a zhodnoťte cíle avýzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématice komunikace značky na sociálních sítích a jejich využití pro marketingové aktivity.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metologii práce.
3. Realizujte srovnávací analýzu konkurenčních značek na trhu s přírodní kosmetikou zaměřenou na marketingovou komunikaci
4. Realizujte kvantitativní dotazníkové šetření u potencionálních zákazníků.
5. Formulujte výsledky analýz a zhodnoťte cíle avýzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ Vojtěch, 2011. In. Marketing na sociálních sítích. Brno. Computer press. ISBN 9788025133200
BLAŽEK Zdeněk, 2015. In. Vznik a historie facebooku. [online] Dostupné z: https://www.zdenekblazek.cz/vznik-a-historie-facebooku/
HEGGDE Githa, 2018. In. Social Media Markething: Emerging Concepts and Applications. India. ISBN 978-981-10-5322-1
FORET, Miroslav. 2011. Marketing pro začátečníky. Computer Press. Brno. s. 184. ISBN 978-80-251-3763-5
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘ Vojtěch, 2011. In. Marketing na sociálních sítích. Brno. Computer press. ISBN 9788025133200
BLAŽEK Zdeněk, 2015. In. Vznik a historie facebooku. [online] Dostupné z: https://www.zdenekblazek.cz/vznik-a-historie-facebooku/
HEGGDE Githa, 2018. In. Social Media Markething: Emerging Concepts and Applications. India. ISBN 978-981-10-5322-1
FORET, Miroslav. 2011. Marketing pro začátečníky. Computer Press. Brno. s. 184. ISBN 978-80-251-3763-5