Bakalářská práce se zabývá vybranými sociálními sítěmi neziskové organizace Czechitas z hlediska obsahového marketingu. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy týkající se marketingové komunikace, neziskových organizací, obsahového marketingu a sociálních sítí. V praktické části je provedená situační analýza Czechitas a vypracována obsahová analýza příspěvků na firemních profilech sociálních sítí Facebook a LinkedIn za rok 2021. Výzkumná část je následně doplněna dotazníkovým šetřením. Cílem bakalářské práce je na základě porovnání výsledků dvou výzkumných metod zjistit, jaký je vztah mezi obsahem a jeho vnímáním sledujícími na sociálních sítích Czechitas, následně předložit doporučení pro efektivnější komunikaci a načrtnout případné úpravy komunikovaného obsahu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with selected social media of the non-profit organization Czechitas from the content marketing point of view. In the theoretical part, basic concepts related to marketing communication, non-profit organizations, content marketing and social networks are presented. In the practical part, a situational analysis of Czechitas is carried out, followed by a content analysis of posts on the company's social media, Facebook and LinkedIn, for the year 2021. The research is then complemented by a questionnaire survey. The aim of the bachelor thesis is to compare the results of two research methods to find out what is the relationship between the content and its perception by the followers on Czechitas social media, then present recommendations for more effective communication and outline possible modifications of the communicated content.
Klíčová slova
nezisková organizace, Czechitas, ženy v informačních technologiích, sociální sítě, Facebook, LinkedIn, obsahový marketing, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, Czechitas, women in information technology, social media, Facebook, LinkedIn, content marketing, content analysis
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vybranými sociálními sítěmi neziskové organizace Czechitas z hlediska obsahového marketingu. V teoretické části jsou uvedeny základní pojmy týkající se marketingové komunikace, neziskových organizací, obsahového marketingu a sociálních sítí. V praktické části je provedená situační analýza Czechitas a vypracována obsahová analýza příspěvků na firemních profilech sociálních sítí Facebook a LinkedIn za rok 2021. Výzkumná část je následně doplněna dotazníkovým šetřením. Cílem bakalářské práce je na základě porovnání výsledků dvou výzkumných metod zjistit, jaký je vztah mezi obsahem a jeho vnímáním sledujícími na sociálních sítích Czechitas, následně předložit doporučení pro efektivnější komunikaci a načrtnout případné úpravy komunikovaného obsahu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with selected social media of the non-profit organization Czechitas from the content marketing point of view. In the theoretical part, basic concepts related to marketing communication, non-profit organizations, content marketing and social networks are presented. In the practical part, a situational analysis of Czechitas is carried out, followed by a content analysis of posts on the company's social media, Facebook and LinkedIn, for the year 2021. The research is then complemented by a questionnaire survey. The aim of the bachelor thesis is to compare the results of two research methods to find out what is the relationship between the content and its perception by the followers on Czechitas social media, then present recommendations for more effective communication and outline possible modifications of the communicated content.
Klíčová slova
nezisková organizace, Czechitas, ženy v informačních technologiích, sociální sítě, Facebook, LinkedIn, obsahový marketing, obsahová analýza
Klíčová slova v angličtině
non-profit organization, Czechitas, women in information technology, social media, Facebook, LinkedIn, content marketing, content analysis
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši dostupné literatury z hlediska zaměření tématu.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Představte analyzovanou organizaci a vymezte výzkumná šetření.
Zpracujte obsahovou analýzu na zvolených sociálních sítích vybrané neziskové organizace.
Realizujte výzkumné šetření formou dotazníku.
Vyhodnoťte výsledky analýzy a výzkumného šetření a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě výsledků analýzy a výzkumného šetření navhrněte doporučení pro úpravu komunikace na sociálních sítích vybrané neziskové organizace.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši dostupné literatury z hlediska zaměření tématu.
Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
Představte analyzovanou organizaci a vymezte výzkumná šetření.
Zpracujte obsahovou analýzu na zvolených sociálních sítích vybrané neziskové organizace.
Realizujte výzkumné šetření formou dotazníku.
Vyhodnoťte výsledky analýzy a výzkumného šetření a zodpovězte výzkumné otázky.
Na základě výsledků analýzy a výzkumného šetření navhrněte doporučení pro úpravu komunikace na sociálních sítích vybrané neziskové organizace.
Seznam doporučené literatury
GIL, Carlos, 2021. Konec marketingu: ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-1296-8.
LEROUX Miller, Kivi, 2013. Content Marketing for Nonprofits: A Communications Map for Engaging Your Community, Becoming a Favorite Cause, and rising more money. San Francisco: Jossey-Bass and Wiley Brand. ISBN 978-1-118-44402-3.
LOSEKOOT, Michelle, Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK, 2014. Obsahový marketing. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4152-6.
PULIZZI, Joe, 2021. Content Inc., Start a Content-First Business, Build a Massive Audience and Become Radically Successful (With Little to No Money). McGraw-Hill. ISBN 978-12-6425-754-6.
Seznam doporučené literatury
GIL, Carlos, 2021. Konec marketingu: ovládněte trh prostřednictvím svých zákazníků na sociálních sítích. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-1296-8.
LEROUX Miller, Kivi, 2013. Content Marketing for Nonprofits: A Communications Map for Engaging Your Community, Becoming a Favorite Cause, and rising more money. San Francisco: Jossey-Bass and Wiley Brand. ISBN 978-1-118-44402-3.
LOSEKOOT, Michelle, Eliška VYHNÁNKOVÁ, 2019. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-7555-084-2.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK, 2014. Obsahový marketing. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-4152-6.
PULIZZI, Joe, 2021. Content Inc., Start a Content-First Business, Build a Massive Audience and Become Radically Successful (With Little to No Money). McGraw-Hill. ISBN 978-12-6425-754-6.
Přílohy volně vložené
https://bit.ly/3k4424p
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Uvádíte, že výsledky obsahové analýzy a dotazníku se v oblasti sdílených témat rozchází, jelikož většina respondentů se označila pouze za pozorovatele nebo hodnotitele, kteří se do dění na sociálních sítích aktivně nezapojují. Jak by bylo možné podpořit aktivní zapojení uživatelů, kteří jsou v současnosti v roli pozorovatele nebo hodnotitele?
Mohla byste více rozvést odpověď na výzkumnou otázku č. 2?
Uvádíte, že 79 % respondentů značku Czechitas zná, ale z toho 28 % (60 respondentů) nesleduje Facebook a 39 % (84 respondentů) nesleduje LinkedIn. Jak by se dal zájem o příspěvky na sociálních sítích Czechitas zvýšit?
Studentka měla všechny otázky připraveny a zodpovězeny.