Cílem bakalářské práce je zhodnotit, se kterými komunikačními nástroji přijdou do kontaktu zákazníci nejčastěji, které komunikační nástroje využívají, a kterých naopak nevyužívají a považují je tedy za zbytečné a následný návrh možných zlepšení v rámci komunikačního mixu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá komunikačním a marketingovým mixem a představuje komunikační strategie a fáze marketingového výzkumu. Tuto část zakončuje metodologie práce. Praktická část se zabývá představením firmy Tescoma a prvky komunikačního mixu, kterých aktuálně využívají. Dále jsou představeny a blíže popsány výsledky dotazníkového šetření, které jsou doplněny o poznatky Ing. Jindřicha Koláře, které byli získány na základě online rozhovoru. Je uplatněna analýza SWOT, následně zodpovězení výzkumných otázek a sepsána vhodná doporučení.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to evaluate with which communication tools customers come into contact most often, which communication tools they use and which they do not use and therefore consider them unnecessary and subsequent proposal for possible improvements in the communication mix. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the communication and marketing mix and presents the communication strategies and phases of marketing research. This part ends with the methodology of work. The practical part deals with the introduction of Tescoma and the elements of the communication mix that they currently use. Furthermore, the results of the
questionnaire survey are presented and described in more detail, which are supplemented by the findings of Ing. Jindřich Kolář, which were obtained on the basis of an online interview. A SWOT analysis is applied, followed by answers to research questions and appropriate recommendations are made.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, komunikační mix, marketingový mix, komunikační strategie, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Communication in marketing, communication mix, marketing mix, communication strategy, marketing research
Rozsah průvodní práce
91 s. (132 573 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zhodnotit, se kterými komunikačními nástroji přijdou do kontaktu zákazníci nejčastěji, které komunikační nástroje využívají, a kterých naopak nevyužívají a považují je tedy za zbytečné a následný návrh možných zlepšení v rámci komunikačního mixu. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá komunikačním a marketingovým mixem a představuje komunikační strategie a fáze marketingového výzkumu. Tuto část zakončuje metodologie práce. Praktická část se zabývá představením firmy Tescoma a prvky komunikačního mixu, kterých aktuálně využívají. Dále jsou představeny a blíže popsány výsledky dotazníkového šetření, které jsou doplněny o poznatky Ing. Jindřicha Koláře, které byli získány na základě online rozhovoru. Je uplatněna analýza SWOT, následně zodpovězení výzkumných otázek a sepsána vhodná doporučení.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to evaluate with which communication tools customers come into contact most often, which communication tools they use and which they do not use and therefore consider them unnecessary and subsequent proposal for possible improvements in the communication mix. The work is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the communication and marketing mix and presents the communication strategies and phases of marketing research. This part ends with the methodology of work. The practical part deals with the introduction of Tescoma and the elements of the communication mix that they currently use. Furthermore, the results of the
questionnaire survey are presented and described in more detail, which are supplemented by the findings of Ing. Jindřich Kolář, which were obtained on the basis of an online interview. A SWOT analysis is applied, followed by answers to research questions and appropriate recommendations are made.
Klíčová slova
Marketingová komunikace, komunikační mix, marketingový mix, komunikační strategie, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Communication in marketing, communication mix, marketing mix, communication strategy, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, popište metodický postup práce a stanovte výzkumné otázky.
2. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny a zástupce zvolené společnosti.
3. Zjištěná data vyhodnoťte, zodpovězte výzkumné otázky.
4. Ze zjištěných dat a výstupů marketingového výzkumu navrhněte řešení, které by bylo využitelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, popište metodický postup práce a stanovte výzkumné otázky.
2. Navrhněte a realizujte marketingový výzkum u předem zvolené cílové skupiny a zástupce zvolené společnosti.
3. Zjištěná data vyhodnoťte, zodpovězte výzkumné otázky.
4. Ze zjištěných dat a výstupů marketingového výzkumu navrhněte řešení, které by bylo využitelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
JESENSKÝ, Daniel a kolektiv, 2017. Marketingová komunikace v místě prodeje POP, POS, In-store, Shopper Marketing. Praha: Grada publishing, a.s.ISBN 978-80-271-0252-5.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv, 2016. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada publishing, a.s.ISBN 978-80-247-5769-8.
KHOSROW-POUR, Mehdi, 2019. Advanced Methodologies and Technologies in Digital Marketing and Entrepreneurship. IGI Global. ISBN978-1522577669.
KOZEL, Radek, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kolektiv, 2019. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, a.s. ISBN 978-80-271-0787-2.
Seznam doporučené literatury
JESENSKÝ, Daniel a kolektiv, 2017. Marketingová komunikace v místě prodeje POP, POS, In-store, Shopper Marketing. Praha: Grada publishing, a.s.ISBN 978-80-271-0252-5.
KARLÍČEK, Miroslav a kolektiv, 2016. Marketingová komunikace - Jak komunikovat na našem trhu. Praha: Grada publishing, a.s.ISBN 978-80-247-5769-8.
KHOSROW-POUR, Mehdi, 2019. Advanced Methodologies and Technologies in Digital Marketing and Entrepreneurship. IGI Global. ISBN978-1522577669.
KOZEL, Radek, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada publishing, a.s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a kolektiv, 2019. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada publishing, a.s. ISBN 978-80-271-0787-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Za nejvíce zbytečnou formu propagace respondenti označili direct marketing, proč si myslíte, že tomu tak je? Jak by tuto situaci firma mohla zlepšit?
Proč si myslíte, že firma neupozorňuje na své aktivity v rámci sponzoringu? Jak by se daly sponzoringové aktivity pro potřeby firmy více využít?
Vedoucího oddělení online obchodu firmy Tescoma uvádí, že se mohou v televizi zákazníci se značkou Tescoma setkat např. v pořadu Rady ptáka Loskutáka a ve vlastním pořadu Tescoma s chutí, který se vysílá každý den. Pouze 19, 9% respondentů však zmínilo, že zná značku Tescoma z televize. Myslíte, že vynaložené finance odpovídají znalosti značky? Studentka připraveně a plně zodpověděla všechny dotazy.