Tato bakalářská práce se zabývá vlivem knižních recenzí na rozhodovací proces Young Adult čtenáře. Teoretická část se zaměřuje na rozhodovací proces, vlivy nákupního chování, dále také na Young Adult literaturu a marketing knižních recenzí. Praktická část se zabývá analýzou dat získaných pomocí polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů se čtenáři ze skupiny Young Adult a také sekundární analýzou knižních recenzí vybraných knihkupectví a nakladatelství. Na základě získaných poznatků byla vytvořena doporučení pro vybrané subjekty, díky kterým mohou s knižními recenzemi pro Young Adult cílovou skupinu efektivněji pracovat a zaměřit se na kanály komunikace, které tato cílová skupina ke knižním recenzím vyhledává nejčastěji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of book reviews on the decision-making process of Young Adult readers. The theoretical part focuses on the decision-making process, the effects of shopping behavior, Young Adult literature and marketing of book review. The practical part deals with analysis of data obtained by interviewing Young Adult readers nad by secondary analysis of book reviews of selected publishers and bookstores. Based on the acquired knowledge, recommendations for publishing houses and bookstores were created. Such recommendations can help work more effectively with Young Adult book reviews and focus on the communication channels that this target group seeks most often.
Klíčová slova
rozhodovací proces, nákupní chování, Young Adult, čtenář, knižní recenze
Klíčová slova v angličtině
decision-making process, shopping behavior, Young Adult, reader, book review
Rozsah průvodní práce
72 s. (89 441 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem knižních recenzí na rozhodovací proces Young Adult čtenáře. Teoretická část se zaměřuje na rozhodovací proces, vlivy nákupního chování, dále také na Young Adult literaturu a marketing knižních recenzí. Praktická část se zabývá analýzou dat získaných pomocí polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů se čtenáři ze skupiny Young Adult a také sekundární analýzou knižních recenzí vybraných knihkupectví a nakladatelství. Na základě získaných poznatků byla vytvořena doporučení pro vybrané subjekty, díky kterým mohou s knižními recenzemi pro Young Adult cílovou skupinu efektivněji pracovat a zaměřit se na kanály komunikace, které tato cílová skupina ke knižním recenzím vyhledává nejčastěji.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of book reviews on the decision-making process of Young Adult readers. The theoretical part focuses on the decision-making process, the effects of shopping behavior, Young Adult literature and marketing of book review. The practical part deals with analysis of data obtained by interviewing Young Adult readers nad by secondary analysis of book reviews of selected publishers and bookstores. Based on the acquired knowledge, recommendations for publishing houses and bookstores were created. Such recommendations can help work more effectively with Young Adult book reviews and focus on the communication channels that this target group seeks most often.
Klíčová slova
rozhodovací proces, nákupní chování, Young Adult, čtenář, knižní recenze
Klíčová slova v angličtině
decision-making process, shopping behavior, Young Adult, reader, book review
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte rozhodovacímu procesu kupujících a vlivu recenzí na něj u zvolené cílové skupiny.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte sekundární analýzu vybraných nakladatelství a jejich práce s recenzemi.
4. Realizujte polostrukturované rozhovory se zástupci young adults ke zjištění vnímání recenzí při výběru knihy.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro práci s recenzemi na knižním trhu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu. Pozornost věnujte rozhodovacímu procesu kupujících a vlivu recenzí na něj u zvolené cílové skupiny.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Zpracujte sekundární analýzu vybraných nakladatelství a jejich práce s recenzemi.
4. Realizujte polostrukturované rozhovory se zástupci young adults ke zjištění vnímání recenzí při výběru knihy.
5. Vyvoďte závěry a doporučení pro práci s recenzemi na knižním trhu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2015. Knihy a čtení: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM. ISBN 9788087500668.
HOLLENSEN, Svend, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. 2017. Social media marketing: a practitioner guide. Third edition. [Spojené státy americké]: Opresnik Management Consulting. ISBN 9781796715767
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024757698
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. 2004. Marketing. Praha: Grada, Expert. ISBN 8024705133
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027107872
BAČUVČÍK, Radim. 2015. Knihy a čtení: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2014. Zlín: Radim Bačuvčík – VeRBuM. ISBN 9788087500668.
HOLLENSEN, Svend, Philip KOTLER a Marc Oliver OPRESNIK. 2017. Social media marketing: a practitioner guide. Third edition. [Spojené státy americké]: Opresnik Management Consulting. ISBN 9781796715767
KARLÍČEK, Miroslav. 2016. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024757698
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. 2004. Marketing. Praha: Grada, Expert. ISBN 8024705133
PŘIKRYLOVÁ, Jana. 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, Expert. ISBN 9788027107872
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Vedoucí práce (dr. Juříková) ve svém posudku položila jednu otázku:
Jaká je role „knižních sociálních sítí“ v daném tématu? Proč nebyly posuzovány?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Boušková):
Ve výběru recipientů bylo 7 dívek a dva chlapci věkově si hodně blízcí. Jakým způsobem jste vybírala recipienty? Odráží nepoměr mezi počtem dívek a chlapců i realitu?
V práci jste uvedla 55 otázek připravených pro rozhovory. Jak dlouho rozhovor trvaly? Pokládala jste vždy všechny otázky? Měla podle vás vliv na odpovědi i délka rozhovoru?
V rámci průzkumu jste sledovala sociální sítě. Jak vidíte budoucnost v prezentaci knih na síti Tik Tok?