V současné době působí na českých železnicích přes 41 značek/společností s povolením pro provozování osobní vlakové přepravy. Ty za rok v průměru přepraví přibližně 190 miliónu pasažérů. Tato práce se bude zabývat analýzou marketingových komunikací na trhu osobní vlakové přepravy a částečně se bude věnovat i preferencím v rámci tohoto odvětví.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází z odborné literatury, vymezuje základní pojmy marketingové komunikace a uvádí je do širších souvislostí. V praktické části jsou získané teoretické poznatky využity k provedení analýzy a sekundárního šetření v rámci vlakové osobní přepravy. Součástí praktické části je také kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. V poslední kapitole bakalářské práce pak jsou shrnuta zjištěná fakta a popsaný současný stav jednotlivých značek na trhu vlakové osobní přepravy v ČR.
Anotace v angličtině
Currently 41 brands/companies are operating on Czech railways with permission to public transport. These companies are able to transport around 190 million passengers per year. This thesis will deal with the analysis of marketing communications in the passenger train market and will partly address the preferences within this public transport sector.
This work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is based on the literature, defines the basic concepts of marketing communication and puts them into a broader context. In the practical part, the acquired theoretical knowledge is used to perform analysis and secondary research in passenger passenger transport. The practical part also includes quantitative research in the form of a questionnaire survey. The last chapter of the bachelor thesis then summarizes the findings and describes the current state of individual brands in the market of passenger rail transport in the Czech Republic.
personal train transport, marketing communication, marketing mix of services
Rozsah průvodní práce
67 s. (83048 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V současné době působí na českých železnicích přes 41 značek/společností s povolením pro provozování osobní vlakové přepravy. Ty za rok v průměru přepraví přibližně 190 miliónu pasažérů. Tato práce se bude zabývat analýzou marketingových komunikací na trhu osobní vlakové přepravy a částečně se bude věnovat i preferencím v rámci tohoto odvětví.
Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vychází z odborné literatury, vymezuje základní pojmy marketingové komunikace a uvádí je do širších souvislostí. V praktické části jsou získané teoretické poznatky využity k provedení analýzy a sekundárního šetření v rámci vlakové osobní přepravy. Součástí praktické části je také kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. V poslední kapitole bakalářské práce pak jsou shrnuta zjištěná fakta a popsaný současný stav jednotlivých značek na trhu vlakové osobní přepravy v ČR.
Anotace v angličtině
Currently 41 brands/companies are operating on Czech railways with permission to public transport. These companies are able to transport around 190 million passengers per year. This thesis will deal with the analysis of marketing communications in the passenger train market and will partly address the preferences within this public transport sector.
This work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is based on the literature, defines the basic concepts of marketing communication and puts them into a broader context. In the practical part, the acquired theoretical knowledge is used to perform analysis and secondary research in passenger passenger transport. The practical part also includes quantitative research in the form of a questionnaire survey. The last chapter of the bachelor thesis then summarizes the findings and describes the current state of individual brands in the market of passenger rail transport in the Czech Republic.
personal train transport, marketing communication, marketing mix of services
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Představte analyzovaný trh osobní vlakové přepravy.
4. Realizujte výzkumná šetření a vyvoďte stěžejní závěry.
5. Porovnejte postoje zákazníků jak k jednotlivým značkám tak i k vlakové osobní přepravě jako službě.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Formulujte cíle, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Představte analyzovaný trh osobní vlakové přepravy.
4. Realizujte výzkumná šetření a vyvoďte stěžejní závěry.
5. Porovnejte postoje zákazníků jak k jednotlivým značkám tak i k vlakové osobní přepravě jako službě.
Seznam doporučené literatury
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ, 2011. Services marketing: people, technology, strategy. Seventh edition. Boston: Pearson, 7 s. ISBN 9780273756064. JUŘÍKOVÁ, Martina. 2014. Marketing services: opportunities and limits of the implementation in Czech firms. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 7 a 20, 66, 70 a 81 s. ISBN 9788087500613. KOTLER Philip, KELLER Kaller Lane, 2013. Marketing managment. Vyd. 14. Praha: Grada publishing, 421 s. ISBN 978-80-247-8570-7. FORET, Miroslav, 2020. Marketingový výzkum v udržitelném marketingovém managmentu. Praha: Grada 2020, 90 s. ISBN 978-80-271-4061-9. Dostupné z: https://www.bookport.cz/e-kniha/marketingovy-vyzkum-674924/. VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří Mikeš a Jan Binar, 2020. Image a firmení identita. Vyd. 2. Praha: GRADA Publishing a.s., 28 s. ISBN 978-80-271-1596-9. GAŠPAŘÍK, Jozef a Jiří Kolář. 2017. Železniční doprava. Vyd. 1. Praha: Tiskárny Havlíčkův Brod, 13 s. ISBN 978-80-271-9856-6.
Seznam doporučené literatury
LOVELOCK, Christopher H. a Jochen WIRTZ, 2011. Services marketing: people, technology, strategy. Seventh edition. Boston: Pearson, 7 s. ISBN 9780273756064. JUŘÍKOVÁ, Martina. 2014. Marketing services: opportunities and limits of the implementation in Czech firms. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 7 a 20, 66, 70 a 81 s. ISBN 9788087500613. KOTLER Philip, KELLER Kaller Lane, 2013. Marketing managment. Vyd. 14. Praha: Grada publishing, 421 s. ISBN 978-80-247-8570-7. FORET, Miroslav, 2020. Marketingový výzkum v udržitelném marketingovém managmentu. Praha: Grada 2020, 90 s. ISBN 978-80-271-4061-9. Dostupné z: https://www.bookport.cz/e-kniha/marketingovy-vyzkum-674924/. VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří Mikeš a Jan Binar, 2020. Image a firmení identita. Vyd. 2. Praha: GRADA Publishing a.s., 28 s. ISBN 978-80-271-1596-9. GAŠPAŘÍK, Jozef a Jiří Kolář. 2017. Železniční doprava. Vyd. 1. Praha: Tiskárny Havlíčkův Brod, 13 s. ISBN 978-80-271-9856-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskouu práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě: Na straně 26 uvádíte reálný rozpočet 0 Kč. Berete v úvahu i čas, resp. náklady ušlé příležitosti? Pokud ne, v jaké výši jsou.
Student zodpověděl položené dotazy, nicméně komise se shodla na hodnocení C.