Tato bakalářská práce se zabývá objasněním pojmu influencer, jejich zapojování do kampaní značek a následného vlivu na konzumenty. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů týkajících se marketingového mixu, influencer marketingu, influencerů, druhů spoluprací a rozebírání tématu etického hlediska spolu s označováním reklamy. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, realizovaným pomocí individuálních polostrukturovaných rozhovorů. Jsou zde zodpovězeny výzkumné otázky, stanovena doporučení a možnosti využití v dalších výzkumech.
Anotace v angličtině
This is bachelor thesis engaged about concept clarification about infuencers and theire involvement in campaigns for brands and effect on consumer. Theoretic part is focused
on clarification basic concepts relating to marketing mix, influencer marketing, influencers, kinds of cooperatinos, disassembly of topics and some ethical aspect. Practical part
is focused on qualitative research, realized by individual, semi-structured interviews.
At the end are answered research questions, recommendations and options for next research.
Klíčová slova
influencer, influencer marketing, sociální sítě, instagramová kampaň, spolupráce, propagace
Klíčová slova v angličtině
influencer, influncer marketing, social media, instagram campaign, cooperation, promotion
Rozsah průvodní práce
59 s. (77 000 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá objasněním pojmu influencer, jejich zapojování do kampaní značek a následného vlivu na konzumenty. Teoretická část je zaměřena na objasnění základních pojmů týkajících se marketingového mixu, influencer marketingu, influencerů, druhů spoluprací a rozebírání tématu etického hlediska spolu s označováním reklamy. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem, realizovaným pomocí individuálních polostrukturovaných rozhovorů. Jsou zde zodpovězeny výzkumné otázky, stanovena doporučení a možnosti využití v dalších výzkumech.
Anotace v angličtině
This is bachelor thesis engaged about concept clarification about infuencers and theire involvement in campaigns for brands and effect on consumer. Theoretic part is focused
on clarification basic concepts relating to marketing mix, influencer marketing, influencers, kinds of cooperatinos, disassembly of topics and some ethical aspect. Practical part
is focused on qualitative research, realized by individual, semi-structured interviews.
At the end are answered research questions, recommendations and options for next research.
Klíčová slova
influencer, influencer marketing, sociální sítě, instagramová kampaň, spolupráce, propagace
Klíčová slova v angličtině
influencer, influncer marketing, social media, instagram campaign, cooperation, promotion
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o influencer marketingu, sociální síti Instagram a influencerech.
Definujte teoretická východiska
Formulujte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Realizujte marketingový výzkum kvalitativní metodou na zvoleném vzorku cílové skupiny a vyhodnoťte jeho výsledky.
Shrňte a zanalyzujte výsledky výzkumu a učiňte z nich závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury pojednávající o influencer marketingu, sociální síti Instagram a influencerech.
Definujte teoretická východiska
Formulujte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
Realizujte marketingový výzkum kvalitativní metodou na zvoleném vzorku cílové skupiny a vyhodnoťte jeho výsledky.
Shrňte a zanalyzujte výsledky výzkumu a učiňte z nich závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
GLENISTER, Gordon, 2021. Influencer marketing strategy: how to create successful influencer marketing. New York: Kogan Page. ISBN 978-17-8966-725-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha 7: Grada Publishing. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2018. Marketing-cesta k trhu. 4., upravené vydání. Praha: VŠPP Praha, a.s. 269 s. ISBN 978-80-96947-81-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2018. Reklama: Jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha 7: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5865-7.
Seznam doporučené literatury
GLENISTER, Gordon, 2021. Influencer marketing strategy: how to create successful influencer marketing. New York: Kogan Page. ISBN 978-17-8966-725-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ, 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, 2019. Moderní marketingová komunikace. 2., zcela přepracované vydání. Praha 7: Grada Publishing. 344 s. ISBN 978-80-271-0787-2.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2018. Marketing-cesta k trhu. 4., upravené vydání. Praha: VŠPP Praha, a.s. 269 s. ISBN 978-80-96947-81-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. 2018. Reklama: Jak dělat reklamu. 4., aktualizované a doplněné vydání. Praha 7: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5865-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1.) V jaké fázi životnosti je influencer marketing? Jaké jsou další jeho možnosti?
2.) Jaké jsou trendy v oblasti influencingu?
3.) Kdo je příklad skvělého influencera - afinita se značkou?
Studentka odpověděla na položené otázky. Členové zkušební komise položili uvedené otázky: Jaká je cílová skupina HBO Max? (Káčerková) Studentka částečně zodpověděla položenou otázku.