Bakalářská práce se zaměřuje na studijní programy obchodní angličtiny v Evropské Unii. Teoretická část práce se zabývá typickými znaky obchodní angličtiny, její společenskou potřebou v zemích EU a jejími charakteristikami v prostředí univerzity. Praktická část se zaměřuje na analýzu nabídky programů v evropských zemích a porovnává jednotlivé programy. Cílem této bakalářské práce je určit, které země nabízejí tento typ studijního programu a zjistit, v čem se jednotlivé programy obchodní angličtiny podobají a liší.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor's thesis is on Business English study programs in the European Union. The theoretical part deals with the specifics of Business English, its social need in the EU, and the characteristics of Business English in university settings. The practical part focuses on the analysis of the variety of programs offered by the European countries and the comparison of the separate programs. The aim of this bachelor's thesis is to figure out which countries offer this type of study program and to find differences and similarities between the Business English study programs.
Klíčová slova
obchodní angličtina, bakalářský studijní program, univerzita, Evropská Unie
Klíčová slova v angličtině
Business English, bachelor's study program, universities, European Union
Rozsah průvodní práce
48 s. (68 468 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na studijní programy obchodní angličtiny v Evropské Unii. Teoretická část práce se zabývá typickými znaky obchodní angličtiny, její společenskou potřebou v zemích EU a jejími charakteristikami v prostředí univerzity. Praktická část se zaměřuje na analýzu nabídky programů v evropských zemích a porovnává jednotlivé programy. Cílem této bakalářské práce je určit, které země nabízejí tento typ studijního programu a zjistit, v čem se jednotlivé programy obchodní angličtiny podobají a liší.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor's thesis is on Business English study programs in the European Union. The theoretical part deals with the specifics of Business English, its social need in the EU, and the characteristics of Business English in university settings. The practical part focuses on the analysis of the variety of programs offered by the European countries and the comparison of the separate programs. The aim of this bachelor's thesis is to figure out which countries offer this type of study program and to find differences and similarities between the Business English study programs.
Klíčová slova
obchodní angličtina, bakalářský studijní program, univerzita, Evropská Unie
Klíčová slova v angličtině
Business English, bachelor's study program, universities, European Union
CEFR. 2001. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Cambridge: Cambridge University Press.
Crystal, David. 2003. English as a Global Language. New York: Cambridge University Press.
Dörnyei, Zoltán. 2007. Research Methods in Applied Linguistics. Oxford: Oxford University Press.
Ellis, Mark, and Christine Johnson. 1994. Teaching Business English. Oxford: Oxford University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta byly položeny následující otázky:
What is the difference between language systems and language skills?
What is the classification of language levels?
What about the offer in countries where English is the official language?
Why is Commerial Law analyzed as a Business subject, and and Law as Other subjects (pages 37 and 39 respectively)?
Studentka na otázky odpověděla.