Diplomová práce se zabývá vlivem aspektů výchovy a vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Náplní teoretické části jsou základní informace o komunikaci a vývoji komunikace jedince, vývoje řeči z logopedického pohledu a narušených komunikačních schopností dítěte včetně edukace komunikačních kompetencí u dětí. Empirická část je prezentací výzkumu kvantitativního charakteru s dominantní technikou dotazníku zaměřeného na zjištění sociálních aspektů narušených komunikačních schopností dětí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of the aspects of upbringing and education of children with impaired communication ability. Theoretical part consists of basic information about communication and development of communication abilities of children including education of comminication competences of children. Empirical part is a presentation of the research of quantitative character with dominant technique of questionnaire focused on finding out social aspects of impaired communication abilities of children.
Klíčová slova
edukace, dítě, komunikace, rodina, škola, řeč, jazyk, logopedie, sociální prostředí
Klíčová slova v angličtině
education, child, communication, family, school, language, logopaedics, social environment
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá vlivem aspektů výchovy a vzdělávání dětí s narušenou komunikační schopností. Náplní teoretické části jsou základní informace o komunikaci a vývoji komunikace jedince, vývoje řeči z logopedického pohledu a narušených komunikačních schopností dítěte včetně edukace komunikačních kompetencí u dětí. Empirická část je prezentací výzkumu kvantitativního charakteru s dominantní technikou dotazníku zaměřeného na zjištění sociálních aspektů narušených komunikačních schopností dětí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the influence of the aspects of upbringing and education of children with impaired communication ability. Theoretical part consists of basic information about communication and development of communication abilities of children including education of comminication competences of children. Empirical part is a presentation of the research of quantitative character with dominant technique of questionnaire focused on finding out social aspects of impaired communication abilities of children.
Klíčová slova
edukace, dítě, komunikace, rodina, škola, řeč, jazyk, logopedie, sociální prostředí
Klíčová slova v angličtině
education, child, communication, family, school, language, logopaedics, social environment
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na komunikaci a narušení komunikačního procesu, jeho příčiny;
- na vliv komunikace na socializaci dětí;
- na možnost nápravy narušených komunikačních schopností.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,smíšený) zaměřený na sociální aspekty edukace dětí s narušenou komunikační schopností.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na komunikaci a narušení komunikačního procesu, jeho příčiny;
- na vliv komunikace na socializaci dětí;
- na možnost nápravy narušených komunikačních schopností.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,smíšený) zaměřený na sociální aspekty edukace dětí s narušenou komunikační schopností.
Seznam doporučené literatury
Klenková, J. Kapitoly z logopedie II. Brno: Paido, 1996.
Kutálková, D. Logopedická prevence. Praha: Portál, 1996.
Matějček, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992.
Monatová, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000.
Smékal, V., Macek, P. Utváření a vývoj osobnosti. Brno: Barrister-Principal-studio s.r.o., 2002.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Klenková, J. Kapitoly z logopedie II. Brno: Paido, 1996.
Kutálková, D. Logopedická prevence. Praha: Portál, 1996.
Matějček, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992.
Monatová, L. Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Brno: Paido, 2000.
Smékal, V., Macek, P. Utváření a vývoj osobnosti. Brno: Barrister-Principal-studio s.r.o., 2002.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Hungr: Vidíte reálně zřízení literárních kroužků v MŠ?