V bakalářské práci se zabýváme diagnostikou klimatu školy. Zajímá nás, jak se žáci vybrané střední školy ve škole cítí, jak hodnotí interpersonální vztahy mezi spolužáky, kvality učitelů a zda školu žáci rádi navštěvují. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsme shrnuli dosavadní základní poznatky k tématu, které jsme využili v části praktické. Praktická část diagnostikuje klima vybrané střední školy. Ke sběru dat jsme využili kvantitativní metodu, dotazníkové šetření. Násled-ně jsme provedli analýzu dat prostřednictvím popisné a vztahové statistiky. Výsledky práce jsme dále předali na vedení vybrané střední školy, aby mohly být využity v rámci autoeva-luace a jako podklad pro případné inovace.
Anotace v angličtině
We diagnose school climate at chosen secondary school in this bachelor thesis. We are interested in how feel students in this school, how evaluate students intepersonal relation-ship between classmate, teaching qualities. We are interested in if are students glade to going to school. The thesis is divided into two sections, a theoretical and a practical one. In the theoretical section we sum up elemental knowledges about school climate, which we use in the practical section. The practical section diagnoses climate at choosen secondary school. We applied quantitative method (questionnaire surfy) for collection data. We ana-lysed data through descriptive and relations statistics. We presented results of this thesis to management of school for their possible autoevaluation or potential inovations.
Klíčová slova
Klima, klima školy, evaluace, klimatický typ, kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Climate, school chmate, evaluation, climate type, quantitative research, questionnaire sur-vey
Rozsah průvodní práce
66 s. (89 109 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci se zabýváme diagnostikou klimatu školy. Zajímá nás, jak se žáci vybrané střední školy ve škole cítí, jak hodnotí interpersonální vztahy mezi spolužáky, kvality učitelů a zda školu žáci rádi navštěvují. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsme shrnuli dosavadní základní poznatky k tématu, které jsme využili v části praktické. Praktická část diagnostikuje klima vybrané střední školy. Ke sběru dat jsme využili kvantitativní metodu, dotazníkové šetření. Násled-ně jsme provedli analýzu dat prostřednictvím popisné a vztahové statistiky. Výsledky práce jsme dále předali na vedení vybrané střední školy, aby mohly být využity v rámci autoeva-luace a jako podklad pro případné inovace.
Anotace v angličtině
We diagnose school climate at chosen secondary school in this bachelor thesis. We are interested in how feel students in this school, how evaluate students intepersonal relation-ship between classmate, teaching qualities. We are interested in if are students glade to going to school. The thesis is divided into two sections, a theoretical and a practical one. In the theoretical section we sum up elemental knowledges about school climate, which we use in the practical section. The practical section diagnoses climate at choosen secondary school. We applied quantitative method (questionnaire surfy) for collection data. We ana-lysed data through descriptive and relations statistics. We presented results of this thesis to management of school for their possible autoevaluation or potential inovations.
Klíčová slova
Klima, klima školy, evaluace, klimatický typ, kvantitativní výzkum, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Climate, school chmate, evaluation, climate type, quantitative research, questionnaire sur-vey
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek z oblasti školního klimatu, sekundárního vzdělávání, evaluace školy z pohledu žáků.
Příprava metodiky výzkumné části práce, stanovení cíle výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vymezení teoretických východisek z oblasti školního klimatu, sekundárního vzdělávání, evaluace školy z pohledu žáků.
Příprava metodiky výzkumné části práce, stanovení cíle výzkumu a výzkumných otázek.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KAŠPÁRKOVÁ, Jana. Výzkumný nástroj pro evaluaci školního klimatu: konstrukce a aplikace v praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1852-0.
PETLÁK, Erich. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Iris, 2006. ISBN 80-89018-97-1.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KAŠPÁRKOVÁ, Jana. Výzkumný nástroj pro evaluaci školního klimatu: konstrukce a aplikace v praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1852-0.
PETLÁK, Erich. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Iris, 2006. ISBN 80-89018-97-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala adekvátně svou bakalářskou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích práce. Vedoucí práce, dr. Kočvarová ocenila výbornou spolupráci studentky při konzultacích a přehlednost práce. Vytkla autorce nedotaženou interpretační část výzkumné části a chybějící data k posouzení výpočtů pro verifikaci hypotézy, na což upozornila i oponentka práce, doc. Majerčíková. Modifikovala jste dotazník autorů? (prof. Chráska) Studentka odpověděla, proběhla diskuze s komisí k procesu standardizace dotazníku. Konfrontovala jste vedení školy s výsledky? (dr. Leix) Studentka otázku zodpověděla.