V mojej diplomovej práci rozoberám problematiku disciplíny v škole, jej navodzovania, udržiavania a výchovných opatrení uplatňovaných v prípade jej porušenia. V teoretickej časti som pozornosť zameriavala na vymedzenie základných pojmov, ich významu a funkcii vo výchovno-vzdelávacom procese a taktiež na vymedzenie požiadavky na humánne zaobchádzanie v zmysle dohovoru o právach dieťaťa. V praktickej časti práce som sa zamerala na preverenie naplnenie požiadavky obsiahnutej v čl. 28 bode 2 Dohovoru o právach dieťaťa v pedagogickej praxi, teda vo výchovno-vzdelávacom procese vybraných škôl.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I'm working with issues in field of school discipline, how to introduce it, maintain it and to take corrective action in case of disciplinary offenses. In theoretical part of my thesis I'm focusing on definition of basic notions, theirs significance and functions in upbringing and educational process. Also focus is on definitions of requests on human treatment based on agreement of child rights. In practical part of my thesis I'm investigating observance of requirements from article 28 point 2 of Agreement child rights in pedagogic practice, which means upbringing and educational process of selected schools.
discipline, disciplinary precautions, disciplinary offense, school, school discipline, school order, educational measures, rights of the child, humanity, human dignity
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
SK
Anotace
V mojej diplomovej práci rozoberám problematiku disciplíny v škole, jej navodzovania, udržiavania a výchovných opatrení uplatňovaných v prípade jej porušenia. V teoretickej časti som pozornosť zameriavala na vymedzenie základných pojmov, ich významu a funkcii vo výchovno-vzdelávacom procese a taktiež na vymedzenie požiadavky na humánne zaobchádzanie v zmysle dohovoru o právach dieťaťa. V praktickej časti práce som sa zamerala na preverenie naplnenie požiadavky obsiahnutej v čl. 28 bode 2 Dohovoru o právach dieťaťa v pedagogickej praxi, teda vo výchovno-vzdelávacom procese vybraných škôl.
Anotace v angličtině
In my diploma thesis I'm working with issues in field of school discipline, how to introduce it, maintain it and to take corrective action in case of disciplinary offenses. In theoretical part of my thesis I'm focusing on definition of basic notions, theirs significance and functions in upbringing and educational process. Also focus is on definitions of requests on human treatment based on agreement of child rights. In practical part of my thesis I'm investigating observance of requirements from article 28 point 2 of Agreement child rights in pedagogic practice, which means upbringing and educational process of selected schools.
discipline, disciplinary precautions, disciplinary offense, school, school discipline, school order, educational measures, rights of the child, humanity, human dignity
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na definování pojmu "kázeň" (resp. nekázeň) ve světle pedagogiky;
- na definování pojmu "trest" ve světle pedagogiky;
- na rozbor práva dítěte na humánní školní kázeň ve světle čl. 28 odst. 2 Úmluvy o právech dítěte;
- na možnosti intervence sociální pedagogiky v oblasti prosazování humánní školní disciplíny.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na popis a zhodnocení různých přístupů učitelů na projevy nekázně.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na definování pojmu "kázeň" (resp. nekázeň) ve světle pedagogiky;
- na definování pojmu "trest" ve světle pedagogiky;
- na rozbor práva dítěte na humánní školní kázeň ve světle čl. 28 odst. 2 Úmluvy o právech dítěte;
- na možnosti intervence sociální pedagogiky v oblasti prosazování humánní školní disciplíny.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum zaměřený na popis a zhodnocení různých přístupů učitelů na projevy nekázně.
Seznam doporučené literatury
Bendl, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0
Bendl, S. Školní kázeň v teorii a praxi: Učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2
Cangelosi, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. ISBN: 80-7367-118-2
Kyriacou, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7178-945-3
Průcha, J.; Walterová, E.; Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během
práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bendl, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-436-0
Bendl, S. Školní kázeň v teorii a praxi: Učebnice pro studenty učitelství. Praha: Triton, 2011. ISBN 978-80-7387-432-2
Cangelosi, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 2006. ISBN: 80-7367-118-2
Kyriacou, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7178-945-3
Průcha, J.; Walterová, E.; Mareš, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-252-1
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během
práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. prof. Jílek: Uplatnění disciplinárních opatřeních.
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
prof. Jílek: Sociální příčiny výchovy. -odpověděla vyčerpávajícím způsobem