Diplomová práce je zaměřena na online komunikaci a sociálně patologické jevy, které se v online komunikaci vyskytují. Teoretická část se zaměřuje na výhody a nevýhody online komunikace a stručný přehled vzniku komunikačních sítí, internetu a sociálních sítí. Dále se teoretická část zabývá sociálními médii, disinhibičním fenoménem, nebezpečnými jevy na internetu a preventivními programy. Praktická část diplomové práce obsahuje kvantitativní výzkum, který je proveden formou dotazníku a týká se problematiky chování dětí na internetu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on online communication and social - pathological phenomena that occur in online communication . The theoretical part focuses on the advantages and disadvantages of online communication and give a brief overview of communication networks, the Internet and social networks. Furthermore, the theoretical part deals with social media, disinhibition phenomenon, dangerous phenomenon on the Internet and prevention programs. The practical part contains quantitative research, which is conducted through a questionnaire and relates to the issue of children's online behavior .
Klíčová slova
Online komunikace, internet, sociální sítě, sociální média, sociálně-patologické jevy, disinhibice, kyberšikana, kybergrooming, sexting, kyberstalking, bezpečnost na internetu, preventivní programy.
Klíčová slova v angličtině
Online communication, internet, social networking, social media, social pathologies, disinhibition phenomenon, cyberbulling, cybergrooming, sexting, cyberstalking, Internet safety, preventive programs.
Rozsah průvodní práce
78 (97129 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na online komunikaci a sociálně patologické jevy, které se v online komunikaci vyskytují. Teoretická část se zaměřuje na výhody a nevýhody online komunikace a stručný přehled vzniku komunikačních sítí, internetu a sociálních sítí. Dále se teoretická část zabývá sociálními médii, disinhibičním fenoménem, nebezpečnými jevy na internetu a preventivními programy. Praktická část diplomové práce obsahuje kvantitativní výzkum, který je proveden formou dotazníku a týká se problematiky chování dětí na internetu.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on online communication and social - pathological phenomena that occur in online communication . The theoretical part focuses on the advantages and disadvantages of online communication and give a brief overview of communication networks, the Internet and social networks. Furthermore, the theoretical part deals with social media, disinhibition phenomenon, dangerous phenomenon on the Internet and prevention programs. The practical part contains quantitative research, which is conducted through a questionnaire and relates to the issue of children's online behavior .
Klíčová slova
Online komunikace, internet, sociální sítě, sociální média, sociálně-patologické jevy, disinhibice, kyberšikana, kybergrooming, sexting, kyberstalking, bezpečnost na internetu, preventivní programy.
Klíčová slova v angličtině
Online communication, internet, social networking, social media, social pathologies, disinhibition phenomenon, cyberbulling, cybergrooming, sexting, cyberstalking, Internet safety, preventive programs.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- negativa a pozitiva internetového prostředí a on-line komunikace;
- nebezpečí plynoucí pro děti na sociálních sítích;
- kriminalita v internetovém prostředí.
V diplomové práci budou použity tyto výzkumné metody: analýza dostupných materiálů a kvantitativní výzkum (anketa se škálovými otázkami), práce bude zaměřena na zjištění, jaké sociálně patologické jevy se vyskytují při on-line komunikaci v různých věkových skupinách.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- negativa a pozitiva internetového prostředí a on-line komunikace;
- nebezpečí plynoucí pro děti na sociálních sítích;
- kriminalita v internetovém prostředí.
V diplomové práci budou použity tyto výzkumné metody: analýza dostupných materiálů a kvantitativní výzkum (anketa se škálovými otázkami), práce bude zaměřena na zjištění, jaké sociálně patologické jevy se vyskytují při on-line komunikaci v různých věkových skupinách.
Seznam doporučené literatury
Bednář, V.: Marketing na sociálních sítích.Praha:Computer Press 2011
DeVito,J.: Základy mezilidské komunikace.Praha.Grada 2001
Dočekal,D.,Eckertová,L.: Bezpečnost dětí na Internetu.Praha:Computer Press 2013
Giles,D.: Psychologie medií.Praha:Grada 2012
Hulanová,L.: Internetová kriminalita páchaná na dětech.Praha:Triton 2011
Hurst,B.: Encyklopedie komunikačních technik.Praha:Grada 1994
Karlíček,M.,Král,P.: Marketingová komunikace.Praha:Grada 2011
McLuhan, M.: Jak rozumět médiím.Praha: MF 2011
Vysekalová,J.,kolektiv: Psychologie reklamy.Praha:Grada 2012
Seznam doporučené literatury
Bednář, V.: Marketing na sociálních sítích.Praha:Computer Press 2011
DeVito,J.: Základy mezilidské komunikace.Praha.Grada 2001
Dočekal,D.,Eckertová,L.: Bezpečnost dětí na Internetu.Praha:Computer Press 2013
Giles,D.: Psychologie medií.Praha:Grada 2012
Hulanová,L.: Internetová kriminalita páchaná na dětech.Praha:Triton 2011
Hurst,B.: Encyklopedie komunikačních technik.Praha:Grada 1994
Karlíček,M.,Král,P.: Marketingová komunikace.Praha:Grada 2011
McLuhan, M.: Jak rozumět médiím.Praha: MF 2011
Vysekalová,J.,kolektiv: Psychologie reklamy.Praha:Grada 2012
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Tannenbergerová: Nezdá se Vám, že Facebook je již zastaralá sociální síť? A jaké jiné sítě děti používají?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
dr. Procházková: Jaké procento dětí nemá možnost přístupu k internetu doma?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem