Teoretická část diplomové práce popisuje přípravu a realizaci krátkého animovaného filmu Křídla mrtvé můry. V kapitolách je zaznamenán postup práce od prvních námětů, výtvarných návrhů, přes tvorbu literárního a technického scénáře, animatiku, natáčení a samotné animace, až k finálním postprodukčním krokům. Praktickou částí je animovaný film, který byl realizován pomocí digitálních technologií (tablet, software). Majoritní část zastává kombinace kreslené animace a kamerou nasnímaného prostředí, někdy také technika rotoskopie.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis describes a preparation and realization of animated short film called "Dead moth wings". In the chapters there is a complete description of the procedure from the first ideas, art concepts, technical and literary screenplay, animatika, shooting, animation to final post production steps. Practical part is anmated short movie, that was realized with a use of digital technology, such as tablet, software. Major part consists of a combination of a cartoon animation and camera shots of real scenes, sometimes rotoscoping.
Klíčová slova
krátký animovaný film, 2D digitální animace, Křídla mrtvé můry
Klíčová slova v angličtině
animated short movie, 2D digital animation, Dead Moth Wings
Rozsah průvodní práce
48 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část diplomové práce popisuje přípravu a realizaci krátkého animovaného filmu Křídla mrtvé můry. V kapitolách je zaznamenán postup práce od prvních námětů, výtvarných návrhů, přes tvorbu literárního a technického scénáře, animatiku, natáčení a samotné animace, až k finálním postprodukčním krokům. Praktickou částí je animovaný film, který byl realizován pomocí digitálních technologií (tablet, software). Majoritní část zastává kombinace kreslené animace a kamerou nasnímaného prostředí, někdy také technika rotoskopie.
Anotace v angličtině
The theoretical part of this thesis describes a preparation and realization of animated short film called "Dead moth wings". In the chapters there is a complete description of the procedure from the first ideas, art concepts, technical and literary screenplay, animatika, shooting, animation to final post production steps. Practical part is anmated short movie, that was realized with a use of digital technology, such as tablet, software. Major part consists of a combination of a cartoon animation and camera shots of real scenes, sometimes rotoscoping.
Klíčová slova
krátký animovaný film, 2D digitální animace, Křídla mrtvé můry
Klíčová slova v angličtině
animated short movie, 2D digital animation, Dead Moth Wings
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní formát zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně), 1 ks v kroužkové vazbě (čb).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1280 x 720 HDV 720p, poměr stran 16:9, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní formát zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina, soubor s anotací filmu. V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Práci odevzdávejte také v 1ks ve formátu DVD pro stolní DVD přehrávač.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití publikací FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
MURAKAMI, Ryú. Nekonečná, téměř průzračná modř. Vyd. 1. Překlad Jan Levora. Praha: Argo, 2011, 131 s. Současná světová próza, sv. 41. ISBN 978-802-5704-196.
NORŠTĚJN, Jurij. Sníh na trávě. NAMU - Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 218 s. ISBN 978-80-87500-30-9.
WILLIAMS, Richard. The animator's survival kit. London: Faber, 2001, x, 342 p. ISBN 05-712-1268-9.
BECKETT, Samuel. Čekání na Godota. Překlad Patrik Ouředník. Brno: Větrné mlýny, 2005, 150 s. Repertoár, 1. ISBN 80-861-5192-1.
EJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Kamerou, tužkou i perem. 1. vyd. Překlad Jiří Taufer. Praha: Orbis, 1959, 370 s., ca 100 s. obr. příl. Filmové publikace.
Film a doba: čtvrtletník pro filmovou a televizní kulturu. Brno: Sdružení přátel odborného filmového tisku. ISSN 0015-1068.
Animation now!. Editor Julius Wiedemann. Köln: Taschen, 2004, 573 s. ISBN 38-228-2588-3.
Seznam doporučené literatury
MURAKAMI, Ryú. Nekonečná, téměř průzračná modř. Vyd. 1. Překlad Jan Levora. Praha: Argo, 2011, 131 s. Současná světová próza, sv. 41. ISBN 978-802-5704-196.
NORŠTĚJN, Jurij. Sníh na trávě. NAMU - Nakladatelství Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-124-7.
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013, 218 s. ISBN 978-80-87500-30-9.
WILLIAMS, Richard. The animator's survival kit. London: Faber, 2001, x, 342 p. ISBN 05-712-1268-9.
BECKETT, Samuel. Čekání na Godota. Překlad Patrik Ouředník. Brno: Větrné mlýny, 2005, 150 s. Repertoár, 1. ISBN 80-861-5192-1.
EJZENŠTEJN, Sergej Michajlovič. Kamerou, tužkou i perem. 1. vyd. Překlad Jiří Taufer. Praha: Orbis, 1959, 370 s., ca 100 s. obr. příl. Filmové publikace.
Film a doba: čtvrtletník pro filmovou a televizní kulturu. Brno: Sdružení přátel odborného filmového tisku. ISSN 0015-1068.
Animation now!. Editor Julius Wiedemann. Köln: Taschen, 2004, 573 s. ISBN 38-228-2588-3.