Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivní komunikace pracovníků České správy sociálního zabezpečení s klienty. Zaměřuje se na komunikaci úředníka s klienty. V teoretické části je popsána mezilidská komunikace, sociální komunikace, proces komunikace a situace vyskytující se v praxi. Praktická část zobrazuje rozhovory s respondenty. Cílovou skupinou jsou všichni zaměstnanci pracující ve veřejné správě nebo v sociálních službách.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the issue of effective communication workers Czech Social Security Administration with clients. It focuses on the communications officer with clients. The theoretical part is described interpersonal communication, social communication, communication process and the situation occurring in practice. The practical part shows interviews with respondents. The target group includes all employees working in public administration or social services.
Klíčová slova
Komunikace, sociální komunikace, Česká správa sociálního zabezpečení, klient, asertivní chování, verbální a neverbální komunikace, rozhovor, problémový klient, konflikt.
Klíčová slova v angličtině
Communication, social communication, The Czech Social Security Administration, client, assertive behavior, verbal and nonverbal communication, interview, problematic clients, conflict.
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou efektivní komunikace pracovníků České správy sociálního zabezpečení s klienty. Zaměřuje se na komunikaci úředníka s klienty. V teoretické části je popsána mezilidská komunikace, sociální komunikace, proces komunikace a situace vyskytující se v praxi. Praktická část zobrazuje rozhovory s respondenty. Cílovou skupinou jsou všichni zaměstnanci pracující ve veřejné správě nebo v sociálních službách.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the issue of effective communication workers Czech Social Security Administration with clients. It focuses on the communications officer with clients. The theoretical part is described interpersonal communication, social communication, communication process and the situation occurring in practice. The practical part shows interviews with respondents. The target group includes all employees working in public administration or social services.
Klíčová slova
Komunikace, sociální komunikace, Česká správa sociálního zabezpečení, klient, asertivní chování, verbální a neverbální komunikace, rozhovor, problémový klient, konflikt.
Klíčová slova v angličtině
Communication, social communication, The Czech Social Security Administration, client, assertive behavior, verbal and nonverbal communication, interview, problematic clients, conflict.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na sociální komunikaci, druhy komunikace;
-na proces komunikace a komunikaci na ČSSZ;
-na problémy při komunikaci, řešení a zvládání konfliktních situací s problémovými klienty.
Součástí práce bude případová studie.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-na sociální komunikaci, druhy komunikace;
-na proces komunikace a komunikaci na ČSSZ;
-na problémy při komunikaci, řešení a zvládání konfliktních situací s problémovými klienty.
Součástí práce bude případová studie.
Seznam doporučené literatury
DeVito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 512 s. ISBN 978-80-247-2018-0.
Křivohlavý, J. Konflikty mezi lidmi. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 192 s. IBSN 80-7278-642-S.
Mareš, J., Křivohlavý, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha: SPN, 989, 164 s. ISBN 80-04-21854-7.
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 328 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
Plamínek, J. Řešení konfliktu a umění rozhodovat. 1. vyd. Praha: Argo, 1994, 198 s. ISBN 80-85794-14-4.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
DeVito, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2008, 512 s. ISBN 978-80-247-2018-0.
Křivohlavý, J. Konflikty mezi lidmi. 2. vyd. Praha: Portál, 2002, 192 s. IBSN 80-7278-642-S.
Mareš, J., Křivohlavý, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. 1. vyd. Praha: SPN, 989, 164 s. ISBN 80-04-21854-7.
Mikuláštík, M. Komunikační dovednosti v praxi. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010, 328 s. ISBN 978-80-247-2339-6.
Plamínek, J. Řešení konfliktu a umění rozhodovat. 1. vyd. Praha: Argo, 1994, 198 s. ISBN 80-85794-14-4.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Otázky komise: X