Tato diplomová práce se zabývá významnými osobnostmi české a zahraniční sociální pedagogiky, kteří jsou nositeli sociálně pedagogických myšlenek. V úvodu stručně charak-terizuje vědní obor sociální pedagogiky, její pojem a definici. Práce se zmiňuje také o his-torickém vývoji tohoto oboru jak na českém území, tak i v zahraničí. V neposlední řadě upozorňuje na současnou tvář sociální pedagogiky. Práce uvádí významné představitele jak praktického tak i teoretického působení. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum na zjiš-tění povědomí o osobnostech sociální pedagogiky u studentů FHS UTB ve Zlíně. Byla použita forma dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the important personalities of Czech and foreign social pedagogy, who are bearers of socio-educational ideas. In the introduction briefly characte-rizes the science of social pedagogy, its concept and definition. The work also mentions about the historical development of this branch as in the Czech Republic as well as abroad. Last but not least draws attention to the current face of social pedagogy. The work presents a significant representative of both practical and theoretical work. The practical part con-sists of a quantitative research on the findings of the awareness of the personalities of the students social education of FHS UTB in Zlín. Was used in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální pedagogika, historie, osobnosti, pedagogika, Polsko, Německo, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, history, personalities, education, Poland, Germany, Czech Republic
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá významnými osobnostmi české a zahraniční sociální pedagogiky, kteří jsou nositeli sociálně pedagogických myšlenek. V úvodu stručně charak-terizuje vědní obor sociální pedagogiky, její pojem a definici. Práce se zmiňuje také o his-torickém vývoji tohoto oboru jak na českém území, tak i v zahraničí. V neposlední řadě upozorňuje na současnou tvář sociální pedagogiky. Práce uvádí významné představitele jak praktického tak i teoretického působení. Praktickou část tvoří kvantitativní výzkum na zjiš-tění povědomí o osobnostech sociální pedagogiky u studentů FHS UTB ve Zlíně. Byla použita forma dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the important personalities of Czech and foreign social pedagogy, who are bearers of socio-educational ideas. In the introduction briefly characte-rizes the science of social pedagogy, its concept and definition. The work also mentions about the historical development of this branch as in the Czech Republic as well as abroad. Last but not least draws attention to the current face of social pedagogy. The work presents a significant representative of both practical and theoretical work. The practical part con-sists of a quantitative research on the findings of the awareness of the personalities of the students social education of FHS UTB in Zlín. Was used in the form of a questionnaire survey.
Klíčová slova
sociální pedagogika, historie, osobnosti, pedagogika, Polsko, Německo, Česká republika
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, history, personalities, education, Poland, Germany, Czech Republic
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti teorie sociální pedagogiky, dějin sociální pedagogiky a osobností sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a závěr.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti teorie sociální pedagogiky, dějin sociální pedagogiky a osobností sociální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledku výzkumu, jejich shrnutí a závěr.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
CIPRO, Miroslav. Slovník pedagogů. Praha: vydavatel Miroslav Cipro, 2001. ISBN 80-238-6334-7.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada Publishing,a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
DĚDIČ, Miroslav. Než roztály ledy/Bevor das eis auftaute. Praha: Kulturní sdružení občanů německé národnosti ČR, 2002. ISBN 80-239-2720-5.
JŮVA, Vladimír., JUN a SEN. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-062-X.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
CIPRO, Miroslav. Slovník pedagogů. Praha: vydavatel Miroslav Cipro, 2001. ISBN 80-238-6334-7.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada Publishing,a.s., 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
DĚDIČ, Miroslav. Než roztály ledy/Bevor das eis auftaute. Praha: Kulturní sdružení občanů německé národnosti ČR, 2002. ISBN 80-239-2720-5.
JŮVA, Vladimír., JUN a SEN. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-062-X.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil design výzkumného šetření a poté se zaměřil na konkrétní výstupy výzkumu. Zodpověděl otázky od vedoucího i oponenta diplomové práce. Na otázky zkušební komise reagoval. Závěry, které student prezentoval, nekorespondovaly s analýzou dat. Chyběla interpretační rovina diplomové práce. Student byl na obhajobu dobře připraven.