Tématem bakalářské práce jsou "Specifické poruchy chování a učení, možnosti jejich nápravy". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je objasnit základní pojmy a charakterizovat jednotlivé poruchy učení a chování. Určit možné příčiny vzniku specifických poruch učení a chování. Současné způsoby diagnostiky a možnosti nápravy poruch učení a chování.
Součástí bakalářské práce je také kvalitativní výzkum, který bude realizován metodou rozhovoru s rodiči dětí, kteří se potýkají s problematikou specifických poruch učení nebo chování u svých dětí.
Anotace v angličtině
The theme ob Bachelor´s thesis is "Specific behavioral and learning disorders, the possibility to their correction". The work is divided into a theoretical and an empirical part. The aim of the theoretical part is to explain basic terms, characterize each individual learning and behavioral disorders. To identify possible causes of specific learning and behavioral disorders. The current methods of diagnosing and opportunities for redress learning and behavioral disorders.
Part of the Bachelor´s thesis is also the qualitative research implemented methods by interviews with parents of children confronted with problems connected to child specific learning and behavioral disorders.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení a chování, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dyspinxie, dysmuzie, ADD, ADHD, ODD.
Klíčová slova v angličtině
Specific behavioral and learning disorders, dyslexia, dysgraphia, dysorthographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmusia, ADD, ADHD, ODD.
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce jsou "Specifické poruchy chování a učení, možnosti jejich nápravy". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je objasnit základní pojmy a charakterizovat jednotlivé poruchy učení a chování. Určit možné příčiny vzniku specifických poruch učení a chování. Současné způsoby diagnostiky a možnosti nápravy poruch učení a chování.
Součástí bakalářské práce je také kvalitativní výzkum, který bude realizován metodou rozhovoru s rodiči dětí, kteří se potýkají s problematikou specifických poruch učení nebo chování u svých dětí.
Anotace v angličtině
The theme ob Bachelor´s thesis is "Specific behavioral and learning disorders, the possibility to their correction". The work is divided into a theoretical and an empirical part. The aim of the theoretical part is to explain basic terms, characterize each individual learning and behavioral disorders. To identify possible causes of specific learning and behavioral disorders. The current methods of diagnosing and opportunities for redress learning and behavioral disorders.
Part of the Bachelor´s thesis is also the qualitative research implemented methods by interviews with parents of children confronted with problems connected to child specific learning and behavioral disorders.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení a chování, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dyspinxie, dysmuzie, ADD, ADHD, ODD.
Klíčová slova v angličtině
Specific behavioral and learning disorders, dyslexia, dysgraphia, dysorthographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmusia, ADD, ADHD, ODD.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na nejčastější poruchy chování a učení u dětí,
- na možné příčiny jejich vzniku,
- na diagnostiku a možnosti nápravy.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum formou rozhovoru s rodiči, kteří se potýkají s poruchou chování a učení u svých dětí.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na nejčastější poruchy chování a učení u dětí,
- na možné příčiny jejich vzniku,
- na diagnostiku a možnosti nápravy.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum formou rozhovoru s rodiči, kteří se potýkají s poruchou chování a učení u svých dětí.
Seznam doporučené literatury
JANDERKOVÁ, Dita. Speciální pedagogika. Vyd. 1. V Brně: Mendelova univerzita, 2011, 190 s. ISBN 978-80-7375-501-0.
JANDERKOVÁ, Dita. Specifické poruchy učení a chování. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010, 51 s. ISBN 978-80-7375-407-5.
JENETT, Wolfdieter. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, 191 s. ISBN 978-80-266-0158-6.
NECKAŘ, Petr. Problémy dětí školního věku. 1. vyd. Hradec Králové: Statutární město Hradec Králové, 2008, 48 s. ISBN 978-80-904264-0-5.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010, 333 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
JANDERKOVÁ, Dita. Speciální pedagogika. Vyd. 1. V Brně: Mendelova univerzita, 2011, 190 s. ISBN 978-80-7375-501-0.
JANDERKOVÁ, Dita. Specifické poruchy učení a chování. Vyd. 1. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2010, 51 s. ISBN 978-80-7375-407-5.
JENETT, Wolfdieter. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. 1. vyd. Brno: Edika, 2013, 191 s. ISBN 978-80-266-0158-6.
NECKAŘ, Petr. Problémy dětí školního věku. 1. vyd. Hradec Králové: Statutární město Hradec Králové, 2008, 48 s. ISBN 978-80-904264-0-5.
POKORNÁ, Věra. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010, 333 s. ISBN 978-80-7367-817-3.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Otázky komise: X